Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CFSsss
Har VD:ns son på Zalman varit överaktiv i träslöjden eller vad är det frågan om?

Det ser man ju på hundra meters avstånd att detta är skräp! Helt otroligt att sådana här produkter kommer ut i tillverkning...

Det här är bara en övning i "vad kan vi lura folk till att köpa för skräp egentligen?" Om jag tänkt rätt är det där gränsen, men allt skräp zalman hävt ur sig tidigare verkar ju gå hem...

Permalänk
Hedersmedlem

Lite oftopic då de gäller min egna copperhead.
Hur jag än ställer razers egna mjukvara så ger dx_mouse_timer_dialog.exe
bara 127 polling rate
Vad gör jag för fel? all information är jag glad för.
även länkar till relevant fakta.
EDIT: får 1050 i peak. men mellan 0-12k i current värde :/ ska de skifta så mkt i current värde?

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

.

Permalänk

haha, jag har små händer..men den är så ful så jag skulle inte vilja köpa den ändå XD

Visa signatur

blomman-1992@hotmail.com

Permalänk
Avstängd

Ser ut som en sån där hyvel grej man använder i träslöjden.

Kul att de vågar satsa på något nytt.

Undrar hur ergonomisk den är...

Visa signatur

Behöver ej skriva min dator i forum signaturen för att kompensera för min penis.
Ingen bryr sig hur många poäng du får i 3DMark.

Permalänk
Medlem

dom var kreativa :O, men seriöst, palla hålla på en dildo!

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk
Medlem

Någon måste ta första steget!

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem

Ej genomtänkt produkt!

Många missar IMO!

Man kan nog göra en grym sådan här typ av mus.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk

"Detta är förmodligen inte ett problem i praktiken men är ändå mycket sämre än MX500 (som klarar högst hastigheter av alla möss) och Lachesis, där det är mycket svårt att se någon acceleration även om man försöker."

Ska det inte vara MX518? MX500 hade väl inte särskillt hög upplösning eller? Känns då inte som det när jag kör både en MX500 och en MX518.

Såg ut att vara en jäkligt osmidig mus, sen att sensorn sitter längre fram av vad man har handen kommer nog kännas snuskigt ovant innan man hinner vänja sig.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem

''koreansk hand'' '' svensk hand '' hahahha

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Hm, tänk er Volvo producera kylskåp, ungefär samma sak.

Ptja, en T5'a eller en T6'a som driver runt en kompressor kan nog ge ett ganska skapligt kylskåp, möjligtvis inte energiklass A.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bullibert
hahaha, Zalman, håll er till det ni är bra på plz

Vad det nu skulle vara, deras kylare är ju inte att hurra för heller

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

USCH!!! Aldrig jag ens skulle få för mig att testa denna..Speciellt då jag har för stora händer, länge leve min MX500 när den sviker mig så får jag nog nästan sälja min dator xD

Visa signatur
Permalänk

ni som säger att den ser obekväm ut, visst jag kan hålla med om att den ser ovbekväm ut men dom hade dena på DreamHack winter 07 vid datorbutikens monter så jag testade den o den va riktigt skön. Man kanske inte tror det men den är värd o känna på iallafall. det är vad jag tycker sen vad vi tycker bryr jag mej inte om

Visa signatur

Stationära:Silver Power 600W | Gigabyte GA-EP35-DS3| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2048MB| CPU E8400@3.8 Ghz |HIS Radeon HD 4850 512MB GDDR3|Systemdisk WDC 160GB | Lagring 1.5tb | Fractal Design Define R2

Bärbara:Asus K70IO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMax
USCH!!! Aldrig jag ens skulle få för mig att testa denna..Speciellt då jag har för stora händer, länge leve min MX500 när den sviker mig så får jag nog nästan sälja min dator xD

Ingen fara, MX518 finns att köpa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boxter400
ni som säger att den ser obekväm ut, visst jag kan hålla med om att den ser ovbekväm ut men dom hade dena på DreamHack winter 07 vid datorbutikens monter så jag testade den o den va riktigt skön. Man kanske inte tror det men den är värd o känna på iallafall. det är vad jag tycker sen vad vi tycker bryr jag mej inte om

Då var det inte bara jag som tyckte den var skön att använda. Även jag testa den på DH hade den varit till salu där hade jag köpt den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Argos
Då var det inte bara jag som tyckte den var skön att använda. Även jag testa den på DH hade den varit till salu där hade jag köpt den.

Ni som tycker denna produkt verkar bra måste dock inse en sak.... om du lirar spel med en vanlig mus kan du alltid låtsas och du är vanlig människa som bara råkar spela ett spel just nu...

Men kommer du hemdragandes med en j*kla FPS-Gun [TM], som du ska sitta vid datorn med minst 6 timmar om dagen, är allt hopp förlorat och du har för evigt passerat den osynliga barriären in till nördarnas Mordor.

Och skulle du, MOT ALL RIMLIG FÖRMODAN, redan ha en flickvän när du kommer hemdragandes med en FPS-Gun [TM] så kommer det bli lille-skiljsmässa tämligen omgående.

Dina spermier, din lem och din arvsmassa kommer att hata dig och du blir för evigt predestinerad att låta dina gener dö ut, eller söka sig till de mest primitiva exemplaren av det nuvarande mänskliga släktet.

Ty - inget förhållande kan i längden överleva en FPS-Gun [TM], sanna mina ord.

"One FPS-Gun [TM] to rule them all, One FPS-Gun [TM] to find them, One FPS-Gun [TM] to bring them all and in the darkness bind them."

"...In the land of nerdness where the shadows lie."

Permalänk
Medlem

CFSsss: Hahaha

Permalänk
Medlem

haha.. amen!

Visa signatur

Dator med Skärm.

Permalänk
Medlem

Hade säkert varit något om jag var en tolvårig koreansk dvärg med uppmärksamhetsbehov.

Visa signatur

Gammal garvad IT-tekniker med lång erfarenhet av nätverk, server och IT-säkerhet m.m.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wwraver
Hade säkert varit något om jag var en tolvårig koreansk dvärg med uppmärksamhetsbehov.

HAHAHA!

Permalänk
Avstängd

När ska det komma större möss?

Alla möss jag haft är tok för små, nästan halva handen släpar efter musen.

Mina händer är 10cm breda (utan tumme) och 19cm långa (handled->fulfinger a.k.a långfinger top)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
När ska det komma större möss?

Alla möss jag haft är tok för små, nästan halva handen släpar efter musen.

Mina händer är 10cm breda (utan tumme) och 19cm långa (handled->fulfinger a.k.a långfinger top)

Jag har lika långa händer som du men inte släpar mina händer bakom min mus inte.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk

När jag för ett tag sedan köpte mus så prioriterade jag en så stor mus som möjligt. Fick bli en Intelllimouse Explorer 3.0, den är jag hyfsat nöjd med även prestandamässigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bullibert
hahaha, Zalman, håll er till det ni är bra på plz

Som är?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CFSsss
Ni som tycker denna produkt verkar bra måste dock inse en sak.... om du lirar spel med en vanlig mus kan du alltid låtsas och du är vanlig människa som bara råkar spela ett spel just nu...

Men kommer du hemdragandes med en j*kla FPS-Gun [TM], som du ska sitta vid datorn med minst 6 timmar om dagen, är allt hopp förlorat och du har för evigt passerat den osynliga barriären in till nördarnas Mordor.

Och skulle du, MOT ALL RIMLIG FÖRMODAN, redan ha en flickvän när du kommer hemdragandes med en FPS-Gun [TM] så kommer det bli lille-skiljsmässa tämligen omgående.

Dina spermier, din lem och din arvsmassa kommer att hata dig och du blir för evigt predestinerad att låta dina gener dö ut, eller söka sig till de mest primitiva exemplaren av det nuvarande mänskliga släktet.

Ty - inget förhållande kan i längden överleva en FPS-Gun [TM], sanna mina ord.

"One FPS-Gun [TM] to rule them all, One FPS-Gun [TM] to find them, One FPS-Gun [TM] to bring them all and in the darkness bind them."

"...In the land of nerdness where the shadows lie."

Det nördigaste av allt är väl att bry sig om namn och utseende på en produkt vars primära roll är praktisk och inte estetisk. Inte sant?

Om jag tycker en mus är skön ger jag blanka fan i om den heter PWN-o-M4TiC 9000-FTW och ser ut som en Rorschach i 3d. Jag använder den ändå.

Därmed inte sagt att Zalmans mojäng är något att hänga i granen, den verkar ju ha en del tillkortakommanden. Tummen upp dock för vertikalmöss. Nästa version kanske blir en höjdare?

Permalänk
Medlem

Innan jag började läsa tänkte jag för mig själv; Vilken plastig jävla skitsak det där verkar vara.

Och ja, efter att ha läst testet fick jag bara bekräftelse. Usch.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Det nördigaste av allt är väl att bry sig om namn och utseende på en produkt vars primära roll är praktisk och inte estetisk. Inte sant?

Om jag tycker en mus är skön ger jag blanka fan i om den heter PWN-o-M4TiC 9000-FTW och ser ut som en Rorschach i 3d. Jag använder den ändå.

Därmed inte sagt att Zalmans mojäng är något att hänga i granen, den verkar ju ha en del tillkortakommanden. Tummen upp dock för vertikalmöss. Nästa version kanske blir en höjdare?

Agree ! spela roll vad den heter klistra dit ett eget namn då typ "Shinobu master
gamer controll of destruction" hehehe som sagt denna kanske inte är skön, låt säga att det är en prototyp, om det nu skulle nångång i framtiden släppas en sådan vertikal "möss?" som skulle var väldigt skönt att använda och bra för gaming, vore det inte värt det då ? hmm hmm ?

Permalänk

Kände på denna musen på DH och jag kan bara säga att den vart grymt äcklig imo... Men det är ju dock en väldigt subjektiv bedömning. Men om man utvecklar greppet lite, gör så den håller kravena den lovar så tror jag nog den kan vara lite intresant. Det är nåstan så man måste köpa den bara för att pröva!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Synd att den verkar vara så crappig. Hade gärna sett en vertikal eller åtmindstone diagonal mus med lite prestanda. Sen undrar jag lite varför alla hausar MX518 - på vilket sätt är den snabbare än G5an eller G9an?

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||