En ny trådlös musikadapter från Digilive

Permalänk
Melding Plague

En ny trådlös musikadapter från Digilive

Musikadaprar som spelar upp musik från datorn på stereon har blivit väldigt populärt det senaste året och vi har sett mängder av produkter från bland annat Logitech. Distributören Digilive har nyligen lanserat musikadaptern Emana som stödjer samtliga musikformat på marknaden.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bara WEP? Vem har seriöst WEP idag... :E

Ut över det så låter det som en ganska så intressant produkt.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

Ett namn som Digilive och ingen digital utgång :$

Visa signatur

6700K @ 4,8GHz | 32GB | 3070

Permalänk
Avstängd

Jag tycker det verkar nice:)

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Inaktiv

3,5mm stereo ut från datorn till 2xRCA in på stereon, 39:- för fem meter kabel...
Jag gömmer hellre kablar längs golvlisterna än smäller upp små trådlösa adaptrar för än det ena än det andra ändamålet.

Permalänk
Avstängd

Priset är lite för högt för funktionen i sig, inget att hänga i granen

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mazda
3,5mm stereo ut från datorn till 2xRCA in på stereon, 39:- för fem meter kabel...
Jag gömmer hellre kablar längs golvlisterna än smäller upp små trådlösa adaptrar för än det ena än det andra ändamålet.

Så sant som det är sagt. Däremot kan jag se en fördel för perfektionister och människor med större bostäder där exempelvis datorn står på nedervåningen och stereoanläggningen på övervåningen. Men det förutsätter ju såklart att signalen är tillräckligt stark, men för det priset ska den väl förhoppningsvis räcka en bit:)

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mazda
3,5mm stereo ut från datorn till 2xRCA in på stereon, 39:- för fem meter kabel...
Jag gömmer hellre kablar längs golvlisterna än smäller upp små trådlösa adaptrar för än det ena än det andra ändamålet.

Men du kanske vill kunna ha ett par högtalare vid datorn också, i så fall fungerar väl inte din lösning särskillt bra. Jobbigt att behöva flytta högtalarna beroende på om man ska sitta vid datorn eller i vardagsrummet (eller var man nu ska vara). Du kan givetvis ha någon form av "split" men det är ju såvitt jag vet en mardröm för ljudkvalitén.

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Medlem

Tja, är väll ingen oäven produkt för pryl tokiga.
Men för oss andra som redan har par datorer. En laptop eller en X-box med media center.
Så har man ju redan lösningen.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk

Alltså, hur kan man nämna VLC som musikspelare, men inte Foobar2000?
Det lär ju finnas minst hundra gånger fler som lyssnar på musik i Foobar än i VLC...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Gör inte typ en AirPort Express nästan samma sak (samt utökar räckvidden på ens trådlösa nätverk) för ungefär halva priset?
Visst, man blir fast med iTunes men denna sak "Emana" kostar mer än den borde.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Possan
Gör inte typ en AirPort Express nästan samma sak (samt utökar räckvidden på ens trådlösa nätverk) för ungefär halva priset?
Visst, man blir fast med iTunes men denna sak "Emana" kostar mer än den borde.

Jag betalar gärna 3 gånger så mycket bara jag slipper detta otyg kallat Itunes. Sämre skitprogram har jag aldrig använd i mitt liv.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Synd att den ser ut som en leksak. Man vill ju kunna ställa den i hifi-racket utan att det ska skära sig mot de andra prylarna. Att det sedan inte fanns vare sig optisk eller koaxial ut eller varför inte hdmi gjorde den ju inte direkt bättre. Men bortsätt från det så är den helt klart ett steg i rätt riktning. Att den klarar alla format inkl flac rockar fett Får hoppas på en efterföljare som har mer godis och som ser mer seriös ut

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Att den klarar alla format inkl flac rockar fett

Frågan är dock hur informationen skickas. Om programmet komprimerar musiken till mp3 eller något innan överföringen så känns det ju inte lika lyckat längre.

Och som sagts, bara WEP stöd är ju helt fantastiskt kasst. Ett av målen med WPA var jusst att man skulle göra det så att det kunde köras på befintlig WEP hårdvara. Att det kommer produkter idag som stödjer WEP men inte WPA är skrattretande.

Permalänk

en airport express samt ett program som heter airfoil (win och osx) som synkar alla dina ljudkällor, datorer, stereos et c. Samt är ljudkälleoberoende.

http://www.rogueamoeba.com/airfoil/

Så dom som hatar itunes (av nån anledning) kan fortsätta sitt winamp användande

Funkar även med video, så nu kopplar jag in macbooken i min full HD, sätter på en film och ljudet streamas till airport expressen som är kopplad till stereon i vardagsrummet. Pretty sweet

Visa signatur

STATIONÄR - Asus A7N8X - AMD Barton 2500+ @ 3200+ - 512 DDR 400mhz - Ati 9800SE AIW - Soundblaster 1024 live

BÄRBAR - iBook G4 1,2 GHz-768 DDR-60 gb-Blåtand-Airport

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foola Zoola
Men du kanske vill kunna ha ett par högtalare vid datorn också, i så fall fungerar väl inte din lösning särskillt bra. Jobbigt att behöva flytta högtalarna beroende på om man ska sitta vid datorn eller i vardagsrummet (eller var man nu ska vara). Du kan givetvis ha någon form av "split" men det är ju såvitt jag vet en mardröm för ljudkvalitén.

Dator -> Stärkare -> högtalare vid datorn
_________ |->tape in/utgång -> nästa stereos tape in/utgång -> högtalare i det rummet. På så sätt kan man även skicka musik från "stora stereon" till sin datorarbetsplats.

Kör man bara med "datahögtalare" kan man lika gärna köra med en splitter, det spelar ju ingen roll iaf för ljudkvaliten med dom högtalarna.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730