Hundra megabit per sekund via toaletten

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herr_persson
Lär nöta fint på kabeln när Olga 97 spolar ner 4kg kaustiksoda pga. stock i dassett

Hey! Jag har spolat ned åtskilligt med kaustiksoda i mina dar. En riktig karl får ofta stopp.

En bekant rengör klosettskålen med trettioprocentig saltsyra.

Permalänk
Medlem

Varför satsar inte på trådlösa lösningar??
Förbättra tekniken och skicka up en satelitt.

Kabel hit och kabel dit.

Permalänk
Medlem

Hahahahaha... vilken bra rubrik!

Känns som att det vore bättre att göra det riktigt från början istället för att dra i avloppen, inte det mest långsiktiga lösningen kanske?

Visa signatur

Bastun skall vara varm när kylan drar in över kalfjället.

Permalänk
Medlem

shit va najs!

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Inaktiv

Låter som en mycket bra idé.

Permalänk

bättre med en antenn i källaren eller en områderna nod med 1-10GB lina trådlös isf. även då jag hatar trådlösa saker (Funakr fan alldrig till 100)

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whoman
Varför satsar inte på trådlösa lösningar??
Förbättra tekniken och skicka up en satelitt.

Kabel hit och kabel dit.

FIBER FTW!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whoman
Varför satsar inte på trådlösa lösningar??
Förbättra tekniken och skicka up en satelitt.

Kabel hit och kabel dit.

Så blir det storm och antennen blåser ner

Permalänk
Medlem

Håller med er som säger att vi är lite sena, man tycker ju att i princip varenda hushåll ska ha fiber vid det här laget och att det mobila bredbandet ska ha utvecklats ännu mer.

Permalänk

Gör på alla sätt, såvidare det fungerar och håller.

ps. jag har nog aldrig läst såhär många och dåliga skämt

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

"Pappa, Pappa, Det är virus i bredbandet!"

Visa signatur

| E6420 @ 3.55 Ghz | Asus P5B DLX wifi/ap (Vdop MOD) | 4 GB GEiL PC 6400 @ Mhz 887Mhz 4-4-4-12 | 8800GTS | 250GB SATA2 Maxtor | Corsair 520W |
Bärbar: MSI WIND

Permalänk

Vad effektift det låter och vad gör man när man måste göra ett stambyte hugger av kablen? någon som tänkt på det?

Permalänk

Ja, nu när vi ändå är inne på dåliga skämt så kan man undra om detta bäddar för andra användningsområden för net_flush.

Permalänk
Medlem

Innebörden med att gå och lägga en kabel kan bli verklighet

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk

Även om trådlöst är en bra lösning med hjälp av ex Cisco Aironet som kan sträcka sig X antal mil så är framtiden inte Trådlöst utan de är just Fiber punkt slut, bättre transport medium finns inte. Lyckas man dra via kloakerna så är de utomordentligt bra vilket kan lösa en rad svårigheter och kostnadsbeslut som man får dras med idag. Problemet i London nu är ju att de knappt går att bygga ut nå mer p.g.a allt skit som ligger kvarblivit under marken, så man förstår ju verkligen att dom vill hitta olika lösningar till större utvidgning fiberdragning.

Fibernissarna får ta hand om kloakerna, själv confar ja ovan jord.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whoman
Varför satsar inte på trådlösa lösningar??
Förbättra tekniken och skicka up en satelitt.

Kabel hit och kabel dit.

Mm, 100 miljarder anslutningar per sekund...

Det hade inte varit så kul, då det blir på tok för lång ping. Ljusets hastighet är trots allt en stor begränsande faktor när det gäller pingen, om vi skickar signalerna via satteliter som går runt jorden så tar det givetvis mycket längre tid.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spajdermän
Hey! Jag har spolat ned åtskilligt med kaustiksoda i mina dar. En riktig karl får ofta stopp.

En bekant rengör klosettskålen med trettioprocentig saltsyra.

biter sånt på kevlar då?

Permalänk
Hedersmedlem

Fiber (via toaletten) till folket!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hez666
biter sånt på kevlar då?

Kevlar är plast och fibertrådens kärna är av kevlar.

Kevlar är bara slitstarkt(5x starkare än stål) och flamsäkert men inte syra tåligt.

Ontopic: För något år sen så drogs fiber mellan Köping-Kolsva, en sträcka på 15km, det gjordes på ett par dagar men inte genom grävning utan "blåstes" genom befintliga rör.. säkert någon rör som grävdes ner när fjärvärmen drogs hit.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

"skitbra nyhet"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av persson78
Har för mig att på det som satte käppar i hjulen för liknande planer på annat håll, var att kablarna var i vägen för "rengöringsrobotarnas" borstar.

Ngn annan som känner igen det?

Ja, jag kan tänka mig att såna problem kan uppstå. Jag minns inte vad den heter, men mojängen man kör ner i toaletten för att rensa avloppet med tar lätt hand om stopp där en rot har sprängt genom röret (något som naturligtvis har andra påföljder än stopp i avloppet, vilket man märker senare ).

Jag kan inte på sittande fot komma på ett flexibelt skyddsmaterial som står emot en sån behandling, och att kapsla in fibern i ett styvt material låter bökigt.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Det kan vara så att de kommit på ett sätt att "gjuta" fiber i rören:

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

´fatta vad mycket "skit" man kommer o få in i datorn

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Avstängd

Ole sitter på toa.
Syster Lina står och hoppas utanför toan och ropar.
ÄR DU INTE KLAR SNART OLE!!
Ole: nä har 150mb kvar att ladda upp, snart klar!

hehe dålig men jag finner den rolig XD iaf

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Tycker det ändå är slöseri med resurser. Behövs det här?

JA!
Bandbredd är bra, det finns inga undantag
Dock undrar jag varför de just ska köra via avloppet. Jag menar hen fiberkabel är ju inte tjock, den borde ju lätt få plats i ledningarna för färskvatten utan problem, och vanligt vatten är ju rätt långt ifrån en så krävande miljö som avloppet är.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bil_experten
Vad effektift det låter och vad gör man när man måste göra ett stambyte hugger av kablen? någon som tänkt på det?

Antagligen samma sak som när nått pucko får för sig att "här kan vi gräva, fram med maskinen" och så blir halva stan utan internet... Man får ju fixa det, fiberkabel är liksom inte dyrt, eller hade du tänkt att göra ett stambyte i månaden?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga

Dock undrar jag varför de just ska köra via avloppet. Jag menar hen fiberkabel är ju inte tjock, den borde ju lätt få plats i ledningarna för färskvatten utan problem, och vanligt vatten är ju rätt långt ifrån en så krävande miljö som avloppet är.

Jag kan tänka mig att ett ingrepp i avlopssystemet påverkar ett samhälle långt mycket mindre än ettt ingrepp i färskvattentillförseln.