Fler Eee-produkter från Asus

Permalänk
Melding Plague

Fler Eee-produkter från Asus

Det är ingen tvekan om att Asus har lyckats bra med sin Eee PC som sålt som smör och skapat hysteri bland media världen över. Asus tänker dock inte sluta med Eee PC utan planerar tre ytterligare produkter i Eee-familjen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

hmm en fungerade dator för 1900kr? lite prestanda info nån?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Riktigt bra gjort av ASUS, hoppas datorn inte har några hinder när det kommer till uppgradering - t.ex mer minne eller snabbare processor. Inget ont om de nya Celerons dock, har en bärbar dator med en Celeron m 530, och den är skrämmande nog snabbare än min Pentium D 2.8ghz i Superpi.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk

Den kostar 3000kr som jag förstår det. 1900kr exklusive moms.. värdelös upplösning och dålig prestanda i övrigt. Ej något att reko0mendera isåfall

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Återförsäljare av Eee PC:
http://www.expansys.se/t.aspx?f=24

Edit: Obs, engelskt tagentbord.

Permalänk
Medlem

Är inte så mycket för budget saker. Men finns väl det som är. Bra jobbat ASUS

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaptenperre
Den kostar 3000kr som jag förstår det. 1900kr exklusive moms.. värdelös upplösning och dålig prestanda i övrigt. Ej något att reko0mendera isåfall

Nej absolut inte för oss men tänkt dej till någon som inte gör annat än surfar och lägger harpan på burken där duger burken utmärkt, sen är bara frågan om skärm ingår i priset eller inte... =/

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Nej absolut inte för oss men tänkt dej till någon som inte gör annat än surfar och lägger harpan på burken där duger burken utmärkt, sen är bara frågan om skärm ingår i priset eller inte... =/

inte får man anta, det är ju halva poängen att man får välja det själv på såna där. (inte ens Apple tvingar på folk en skärm för Mini) men om valet för en liknande design finns är det ju bra här också.

sen är det ju dubbelkärniga Celerons på gån så jag tror nog denna kan bli en riktigt vass skrivbordsdator sålänge man inte vill spela Harpan 3D då.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
inte får man anta, det är ju halva poängen att man får välja det själv på såna där. (inte ens Apple tvingar på folk en skärm för Mini) men om valet för en liknande design finns är det ju bra här också.

sen är det ju dubbelkärniga Celerons på gån så jag tror nog denna kan bli en riktigt vass skrivbordsdator sålänge man inte vill spela Harpan 3D då.

Nej, nej jag antar ingenting men priset låter för bra för att man ska få en skärm till också...

Men visst skärmar går ner i pris dem också.

Sen om det är som du säger, att det skulle sitta en dubbelkärnig Celeron i burken så duger det till fler än folk som bara vill kolla nätet och harpan (i 2d ).

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

tror knappast att denna dator är inriktad för spel, men nog klarar gma 900 de spelen som är i warcraft 3 stuket och under.

Permalänk

Den är väl ändå främst framtagen som en produkt till dem sin inte har råd med ngt annat. Finns rätt stor del av världens befolkning som inte kunnat ta del av IT -världen innan på grund utav bristande ekonomi.

Sen att man inte får skänka gamla uttjänta datorer till tex U-land pågrund utav att dom i statens ögon klassas som avfall är ju en sak som kan diskuteras..

Visa signatur

Antec SLK3000 | Asus P4P800 | P4C Northwood HT 2,6ghz @ 3,5ghz + Big TT | 2x512mb Corsair TWINX PC4400 | Sapphire ATI Radeon 9800pro [R360] + VF700 |
Intel P4 Överklocknings DB | ATI Radeon 9200 Vmod | ArneAnkas 3dMark 2001 DB |