Anti-piratdomän nu TPB:s egendom

Permalänk
Melding Plague

Anti-piratdomän nu TPB:s egendom

Domännamnet ifpi.com som tidigare har använts av The International Federation of the Phonographic Industry (ifpi) har nyligen övertagits på något sätt av den svenska Bittorrent-sajten The Pirate Bay. Domännamnet pekar nu på något som kallas International Federation of Pirate Interests.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Workstation - Intel i7 920, Nvidia GTX295, Asus P6T Deluxe V2, Corsair 6GB 1333Mhz, HX 750
Laptop - MacBook Air 13"

Permalänk
Medlem

Hahaha ^^

Permalänk
Medlem

Haha. Men hur gick det till?

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

ipfi? ifpi?

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk

Nice

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Haha, snacka om ägda ^^

Ifpi.com

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk

hehe:D

Visa signatur

E2180 @ 2.45ghz , 2x2048mb DDR2 800mhz, 8800gts 540/1920

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av celerity
Haha. Men hur gick det till?

Om domänen inte förnyas av tidigare registrant kan vem som helst köpa den - ett troligt sätt är att de helt enkelt glömt bort att betala för namnet igen vilket är mycket vanligt

men om det är så i detta fallet vet jag inte då jag inte läst mer om det hela...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

hahahah, så jävla bra

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Hedersmedlem

Fel årstid för Aprillskämt...:)

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Den korrekta och officiella adressen för IFPI är www.ifpi.org och har alltid varit det. Men det här är roligt ändå

Visa signatur

OSIRIS GUITAR - youtube-kanal om elgitarrer, mixning och teknik i hemmastudio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osiris8
Den korrekta och officiella adressen för IFPI är www.ifpi.org och har alltid varit det. Men det här är roligt ändå

ifpi.com pekade mot ifpi.org tidigare. så dom lär nog få några träffar ändå.. eller hack försök

Permalänk
Medlem

Klockrent.

Permalänk
Medlem

Hahha, vad finns det att säga uton :D, Revenge?

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte gråta om den sketna organisationen gick i graven...

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Heja pirater!

Permalänk

Ungefär lika mycket sandlåda som när vilket skumt bolag som helst snor andras domäner. Att man anser att den andre gör fel rättfärdigar sällan att man tar till något som borde varit lagstiftat emot.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dosman
Ifpi är en organisation så det är nog därför de valt .org och inte .com.

Om det är något du ska klaga på så är det hur domänregistrering hanteras.

Jasså, ja, det är klart. Finns det kryphål så skall dom utnyttjas även om det ställer till en massa skit. Du har helt rätt. För övrigt så tycker jag att "som borde varit lagstiftat emot" säger en del om vad jag klagar på. Dock tänker jag även klaga på idioter som utnyttjar detta.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem

Alltid lika kul när någon lyckas hitta på något.. Tex när www.forsakringskassan.se blev en porrsida

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk

-> <-

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X, 16 GB RAM, RTX 2080Ti, Meshlicious

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slagt
Alltid lika kul när någon lyckas hitta på något.. Tex när www.forsakringskassan.se blev en porrsida

Faktafel, var adressen med "ö" och "ä" i

Permalänk
Medlem

Så jävla coolt!

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk

haha, helrätt

Visa signatur

Desktop: Fractal Design Define R6 | i7 8086K | Asus Z-370E | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666mhz | KFA2 GTX 1070 Ti 8GB | Samsung 970 Evo 500GB | EVGA Supernova 650W | Creative Sound Blaster X AE-5

Permalänk
Medlem

Hoppas att TPB tar över ifpi.org också om de glömmer förnya den :D. Men många lär skriva ifpi.com hursomhelst.

Permalänk
Medlem

Meh, skriver man in www.ifpi.com nu så hamnar man ju hos IFPI.

Vad e detta för hittepå ?? ville ju se TPBs sköna sida igen

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
Meh, skriver man in www.ifpi.com nu så hamnar man ju hos IFPI.

Vad e detta för hittepå ?? ville ju se TPBs sköna sida igen

IFPI anmälde dem till... nån, så de fick lämna tillbaka sidan.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
IFPI anmälde dem till... nån, så de fick lämna tillbaka sidan.

Vilket j-la sätt!!

Även om dom kanske utnyttjade situationen så ägde dom (TPB) ju iaf domänen.

Är väl inte deras fel att nötterna på IFPI inte har koll på sina grejor.

Aja, synd iaf

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/