Permalänk
Medlem

nu var inte meningen att dra igång nått OT om hur man definierar saker, poängen var bara att det inte är nått som utgör en tung del i spel idag. men diskutera på för all del, kanske kan vi försöka lista ut vem som är boten här..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Nu är det väl snarare beteendet och inte implementationen som är intressant. Eller diskvalificeras hårdkodade varianter just för att de är hårdkodade, oavsett hur bra de råkar vara?

viola:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
Största motståndaren mot intelligens (vad som gör människor dumma) är känslor som inte harmoniserar med verkligheten.

det här är en sak som jag skulle ställa som krav för definitionen "äkta AI" eftersom artificiell intelligens inte har nått absolut med "intelligent" att göra.

ett svårare mål är realistisk intelligens, apropå Turingresonemanget tidigare. detta test är iof högst teoretiskt och inte så värst applicerabart idag förresten, men en moderniserad variant skulle kanske kunna utformas antar jag.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Tycker AMD måste försöka skärpa sig snart. Har varit AMD trogen sedan min första PC, men när man läser sånnthär så börjar man fundera på att konvertera...

Visa signatur

Workstation: AMD Phenom II X4 955 BE @3.40 GHz, M4A785TD-V EVO/U3S6, Corsair Force SSD 60 GB, 8 GB Corsair XMS3 DDR3 PC12800
Server: Intel Core 2 Duo E6300 @1.86GHz, GA-EP45T-UD3LR, 4 GB PC10600 RAM, Ubuntu Server 10.10