HP släpper annorlunda bärbara datorer

Permalänk
Melding Plague

HP släpper annorlunda bärbara datorer

HP har idag lanserat två nya bärbara datorer som är rätt speciella om man jämfört med vanliga datorer. Modellerna heter Pavilion tx2000 och Pavilion dv6700 Special Edition där den förstnämnda är en ultraportabel tablet-PC medan den andra har ett rätt annorlunda skal.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Musikälskare

Ser ut som nått dom använder i Stargate Atlantis

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Smidigt är det ju, speciellt om man har den och för antecningar på under föredrag och liknande....

Visa signatur

Asus X53KA * AMD TURION TL58 @ 1.9 GHz * 2 GB 667MHz * ATI Radeon HD 2600 512MB DDR2 * 15.4" WXGA 1280x800 * Windows Vista home Premium * WD Elements ½TB * G15 * Icemat siberia * MX518 * Qpad XT-R
Opera user, CS player

Permalänk
Medlem

10 000 Kr för en tablet-pc som DESSUTOM är 12" är ju inte alls farligt! Har länge letat efter en bra liten bärbar dator som gör skäl för namnet "bärbar". Att den dessutom är en tablet-pc gör den bara till min våta dröm! Detta skall införskaffas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leoXz
Smidigt är det ju, speciellt om man har den och för antecningar på under föredrag och liknande....

Jag upplevde det inte så, även fast jag kan hålla med om att man borde tycka att det är så. Kanske har hänt en del sedan sist jag använde en tablet men så vitt jag vet så äger fortfarande papper och penna när man ska göra anteckningar. Billigare är det också

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk

Riktigt fina!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FM™
10 000 Kr för en tablet-pc som DESSUTOM är 12" är ju inte alls farligt! Har länge letat efter en bra liten bärbar dator som gör skäl för namnet "bärbar". Att den dessutom är en tablet-pc gör den bara till min våta dröm! Detta skall införskaffas!

"Bärbar" = Macbook Air

Permalänk

Schysst, både liten och snygg. Hade det inte varit för min obefintliga inkomst hade jag tjackat en direkt!

EDIT: Borde inte den tryckkänsliga skärmen+pennan kunna extraknäcka som Wacon-bräda med hjälp av lite programvara? Nån som vet?

Permalänk
Medlem

undra om det fortfarande ingår 2 batterier till tx2000 som det gjorde till dom tidigare modellerna

Visa signatur

"Jesus got away easy.....one day on the cross, a weekend in hell and all the hallelujahias for eternity"

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Vad är nyheten. Att HP har tagit fram en tablet-PC eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Vad är nyheten. Att HP har tagit fram en tablet-PC eller?

Antagligen att det är nya modeller på marknaden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krullstah
Schysst, både liten och snygg. Hade det inte varit för min obefintliga inkomst hade jag tjackat en direkt!

EDIT: Borde inte den tryckkänsliga skärmen+pennan kunna extraknäcka som Wacon-bräda med hjälp av lite programvara? Nån som vet?

Det krävs nog en väldigt speciell teknik för det. En Wacom tablet ger "pennan" ström genom elektrovågor, och pennan registrerar hur hårt spetsen pressas och skickar tillbaka signaler.

En vanlig tryckkänslig skärm fungerar helt annorlunda.

Men kanske hade man kunnat kombinera dessa, men jag tror inte någon har gjort det.
jag testade en Wacom-tablet PC i Kina och det är absolut alla grafikers våta dröm. Däremot kunde man inte som sagt använda fingrarna utan var tvungen att ha pennan.

Permalänk
Medlem

oerhört sexig dator
inte direkt någon nyhet med de här typen av datorer, men jag gillar designen skarpt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Ser ut som nått dom använder i Stargate Atlantis

Då hade det säkert stått Atlantis edition

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Då hade det säkert stått Atlantis edition

Ett givet köp

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Ser ut som nått dom använder i Stargate Atlantis

http://www.sweclockers.com/imagebank/200801/HPPavilionTx20000...

Min tanke också!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

tx2000 var cool!

Information om den: http://www.tomshardware.se/datorer/20080117/

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

hmm.. är det inte en uppenbar extra riskfaktor med en bärbar dator som ser ut som en matbricka? vänta bara tills mormor får tag i denna.. :0

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Ser ut som nått dom använder i Stargate Atlantis

http://www.sweclockers.com/imagebank/200801/HPPavilionTx20000...

Tyvärr har jag sett med egna ögon att de använder Dell XPS laptops . Jag har ingen PrinScreen på den detaljen dock, men kommer tydligt ihåg XPS loggan på locket. Eller det kanske var Stargate SG1? Hon skulle "hacka" sig in i ett fiendes skepp som var övergivet. Eller snarare sagt hade alla inuti skeppet pulveriserats av ett konstigt massförstörelsevapen som användes igenom en stargate.

jaja, men HP maskinerna ser sexiga ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Min tanke också!

Haha givet köp! Den är ju kompatibel med både wraith och lantian (stavning?) tech ,-)

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Vad skiljer tx2000 mot den äldre tx1000? Verkar ju i princip vara samma dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Tyvärr har jag sett med egna ögon att de använder Dell XPS laptops . Jag har ingen PrinScreen på den detaljen dock, men kommer tydligt ihåg XPS loggan på locket. Eller det kanske var Stargate SG1? Hon skulle "hacka" sig in i ett fiendes skepp som var övergivet. Eller snarare sagt hade alla inuti skeppet pulveriserats av ett konstigt massförstörelsevapen som användes igenom en stargate.

jaja, men HP maskinerna ser sexiga ut.

Jodå det har jag sett med men dell har väl dock ingen dator av denna typ?

Lite offtopic: Kommer ihåg att Smallville använde Dell för att senare gå över till Alienware innan det köptes upp.

Ontopic igen: Varför så liten förändring jämnfört med tidigare modell. Nog kunde de tryck in ett bättre grafikkort i denna. Ett 6150 är tamefan sämre än ett intel X3100. ett HD2300 hade de kunnat trycka in och ändå behållit batteritiden tror jag.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Mja, det är Pavilion burkar = konsument. Gillar mer HPs business modeller som faktsikt är gjorda för att användas. Robustare och i mitt tycke trevligare design. Men de kostar ju en slant extra med. Och priset för dessa var ju inte alls farligt.

Visa signatur

Citera mig gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Häftiga
Gillade denna mest: db6700 Special Edition

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krullstah
Schysst, både liten och snygg. Hade det inte varit för min obefintliga inkomst hade jag tjackat en direkt!

EDIT: Borde inte den tryckkänsliga skärmen+pennan kunna extraknäcka som Wacon-bräda med hjälp av lite programvara? Nån som vet?

Angående Wacombräda kontra en sådan här dator så är wacombrädan extremt mycket bättre, det går inte ens att jämföra. Den HP tabletPC jag har testade, typ 1år gammal nu kanske, borde skämmas, det går INTE rita med dem...

Men dagen då de närmar sig wacom-prestanda så köper jag en tablet PC (eller mac:en som det ryktas om )

Visa signatur

...excellent

Permalänk
Medlem

Om de släpper en av dessa för företags marknaden istället för hemma bjäffs (Vista Business) samt integrerar 3G modem i dom så börjar det likna något.

Permalänk

Är det windows vista i tablet läge? Så jag bara kan klicka till på start-knappen så far startmenyn upp?

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk
Medlem

Enligt tabletpcreview.com är skillnaderna mellan den nya tx2000 och den äldre tx1000 att den här nya har en aktiv skärm, något som den gamla saknar.

Förhoppningsvis gör detta att det faktiskt går att använda den som tablet =P

Får väl se om ett tag, när testerna börjar dyka upp hur bra den blir... då kanske det blir inköp också, priset är verkligen lockande...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Ser ut som nått dom använder i Stargate Atlantis

http://www.sweclockers.com/imagebank/200801/HPPavilionTx20000...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Tyvärr har jag sett med egna ögon att de använder Dell XPS laptops . Jag har ingen PrinScreen på den detaljen dock, men kommer tydligt ihåg XPS loggan på locket. Eller det kanske var Stargate SG1? Hon skulle "hacka" sig in i ett fiendes skepp som var övergivet. Eller snarare sagt hade alla inuti skeppet pulveriserats av ett konstigt massförstörelsevapen som användes igenom en stargate.

jaja, men HP maskinerna ser sexiga ut.

Ja de har XPS datorer i Stargate Atlantis men de har även tablets och de liknar dock inte TX1000/2000. De använder svarta "slate's" alltså riktiga tablets utan tangentbord.

http://www.motioncomputing.com/products/tablet_pc_le17.asp

Jag är ganska förvånad över att det är så få ändringar i hårdvaran med ett så stort versionshopp. Personligen tycker jag byggkvalitéten i TX1000 är urkass men den tryckkänsliga skärmen fungerar finfint.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB