Hur öppna man en Packardbell IMEDIA X1607 Chassis

Permalänk
Medlem

Hur öppna man en Packardbell IMEDIA X1607 Chassis

Tjena!

Köpte en ny dator igår på onoff, En Packardbell IMEDIA X1607.
Core 2 Quad 6600
3GB Ram
Nvidia Geforce 8600GS
320gb Hårrdisk

Hur som haver, jag är väldigt nöjd med datorn till grafikkortet kommre på ta. Jag har en fin liten 8800GTS som ligger och ropar mitt namn i den gamla datorn.. så nu har vi kommit till ett dilemma, hur satan öppnar jag chassit på datorn? Suttit o och försökt nu en ca 20 minuter.. känner sig som en dum apa, men hittar inga intrusktioner hur man gör eller var man gör eller vilken sida som öppnas.
Någon som vet var?

Tack på förhand

//Fredrik

Permalänk
Medlem

Dom kan ha popnitat fast sidorna så man inte ska ta sig in i den, garantin lär ryka då om inte annat.

Du har inte lust å lägga upp lite bilder på chassit så blir det mkt lättare

Permalänk
Medlem

http://apulse-productions.blogspot.com/

Högsta inlägget, där är två bilder, har inte min FTP tillgänlig i den här datorn så var tvungen att va lite kreativ

Permalänk
Medlem

Ser ut som den svarta plastbiten där bak sitter och håller för.
Garantin kan ryka bara så du vet :/

Permalänk
Medlem

Bryr mig inte om garantin, den är på 1 år och jag klarar mig rätt bra.
Jag har försökt rröra dom där knapparna där bak, men det blir inte så stor skillnad tyvärr men dom är rörliga

Permalänk

Jag har också Packard Bell Chassi, ser ungefär ut som dit. Vara bara att dra den svarta plastbiten mot märket med ett öppet hänglås och sen var det bara att dra chassiluckan bakåt.

Permalänk
Medlem

precis som tobbe_x90 säger. Dra plastbiten mot märket med öppet hänglås, sen dra hela plåten bakåt:) var så på gamla fujitsu-siemens med. Likadan plastplupp:)

Visa signatur

Antec P180B | Corsair HX620W | Asus P5P55D | Core i7 860 | 4Gb Corsair Dominator 1600mhz | 1TB Seagate 7200.11 | GeForce GTX285 |
Vattenkylning: MCR220, MCR320, MCP355 (XSPC-top), DD Dual-bay Res | EK Wave, EK S-max NB | MCW60

Permalänk
Medlem

Hjälp!

Hej! Jag har också ett Packard Bell chassi, har sätt era svar och dom värkar troliga:) Bara ett problem. Jag har ingen svart plastbit. Och mitt chassi sitter fortfarande hårt som sten!
Kan någon hjälpa? Vore schysst