Futuremark släpper bilder på 3dmark Vantage

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Ska bli kul att se ett FINT bildspel sen. kolla sign

haha, aa samma här xD

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Ska bli kul & se hur avgörande vram blir, det har ju varit så mycket prat om detta på forumet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Hamnade på recommended (grön 2) iaf, lite uff dom jämför mitt Ultra med GT dock

De är ju nästan likvärdiga, med lite klock på GT't

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Roligt att folk börjar snacka om att uppgradera sina datorer bara för att det snart dyker upp ett nytt program för att TESTA hur bra dator man har.

Permalänk
Medlem

Tråkigt för dem som lirar xp, som jag då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LÖVTRÄ
Tråkigt för dem som lirar xp, som jag då

Jag tycker det är helt rätt att de går över helt till Vista. 3dmark är till för att testa prestandan på allt nytt som kommer, dvs hårdvara/OS. Så varför ska de vara bakåtsträvande och fortsätta stödja XP när DX10 inte ens finns med i XP?

Visa signatur

Antec Sonata III|Gigabyte P35 DS3|Intel E6750@stock|2x1 Corsair XMS2-6400 CL4|XFX 5870 1GB|2TB HDD|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LÖVTRÄ
Tråkigt för dem som lirar xp, som jag då

tråkigt för mig med har vista men inget dx10 kort....

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Går lite offtopic nu men vet någon när service pack 1 kommer till vista?

Ontopic så ser vantage snyggt ut, dock så tycker jag att man ska ta det mer som ett demo än ett benchmark-program då prestandan i riktiga applikationer kan skilja väldigt mycket.

Permalänk

bilderna får mig att tänka på battle over coruscant (L)

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum | AMD Athlon 64 X2 6000+@3.18 GHz |Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024mb x4 (4gb) | EVGA GeForce 8800GTS 640MB@600/850/1317 MHz | Corsair Powersupply 650W | Antec Performance One P180

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Går lite offtopic nu men vet någon när service pack 1 kommer till vista?

Ontopic så ser vantage snyggt ut, dock så tycker jag att man ska ta det mer som ett demo än ett benchmark-program då prestandan i riktiga applikationer kan skilja väldigt mycket.

Jag har testat beta releaserna av SP1 det fungerade väll hyffsat, det uffigaste är att man blir av med v_sync i 60-80% av alla spel, bara det kom ut nya drivers till graffen eller hotfix till SP1så vore det fint, verkar ju va rätt bra drag mot att köra utan iaf.

Angående grafiken på bilderna så är det inte riktigt min stil, för mycket effekter & ljus hit&dit, inget realistiskt enligt mina ögon och fantasi...

Permalänk

Fick strax över rekommenderat så ska väl inte bli stillbilder iallafall

Får Battlestar Galactica vibbar av bilderna,kan ju hoppas detta också är spelet dom ska börja med.
Har inte kommit nån bra "rymdsimulator" på ett tag,det senaste jag kan komma på jag gillade var Freespace 2

Permalänk
Medlem

Har redan börjat om på en 500GB-disk med XP. Då fanns inte Vista sp1. Kan man ha två operativ på samma disk om man redan börjat med ett?

Har väl 300 GB ledigt typ, och vill gärna behålla allt som det är nu. Samtidigt är man ju sugen att testa Vantage, sen har ju Vista DX10 och sånt som man lär behöva i framtiden...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wakkie
Och varför skulle det fungera sämre att klocka med vista? jag får precis samma resultat i både xp och vista.

OT: Ser riktigt nice ut, blir att skaffa när det kommer

Sämre prestanda med vista . Seriösa klockare vill ha höga scores .

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Corsair 2TB m.2 / 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Har redan börjat om på en 500GB-disk med XP. Då fanns inte Vista sp1. Kan man ha två operativ på samma disk om man redan börjat med ett?

Har väl 300 GB ledigt typ, och vill gärna behålla allt som det är nu. Samtidigt är man ju sugen att testa Vantage, sen har ju Vista DX10 och sånt som man lär behöva i framtiden...

Använde Partition Magic förr för att göra om partitioner, det finns nog än idag. Acronis har nåt för det ändamålet med, nån polare körde det med gott resultat härom månaden. Då kan du krympa ner din XP-partition och göra så många nya du vill och får plats med. Det lär finnas gratisprogram med.

Obs, gör (image-)backup om du är minsta osäker på att det kommer att fungera!

PS. Snabb sökning på "resize windows partition" gav ganska många hyggliga träffar.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Går lite offtopic nu men vet någon när service pack 1 kommer till vista?

Ryktas att det ska komma i Febuari den 19 har jag för mig, sök här på Sweclockers för dom har skrivit om det.

Ontopic:
Ser jävligt krävande ut så man får nog se på ett bildspel istället :P:P

Permalänk

jävla skit vista, köppte ett hd3850 för att få lite bättre prestanda o dx10, men strax efter så krachade vista o jag har ingen dvd läsare längre så jag kan inte instalera skiten igen, faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan, ifs ett tag tills det komer ut verkar det som

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Wohoo! Ny dator och nytt 3D mark samma dag. Ska bli skönt att kolla rymdkrig på en bärbar!!

Permalänk
Inaktiv

är det bara jag eller är jag ensam om att tycka att grafiken i 3dmark alltid sett fult och orealistisk ut?

Permalänk
Medlem

Dags för dom att släppa benchmark program för linux snart. Varför låsa in sig på Direct3d?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper

Hamnade på recommended (grön 2) iaf, lite uff dom jämför mitt Ultra med GT dock

Stackars dig

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H_Bozz
kör du ett voodoo 5 och en 200gb hd i en amiga?

Japp.

Tack vare Prometheus och CyberstormPPC samt ett FastATA4000

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Medlem

huga.. behöver verkligen slänga ut min opteron nu

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

close - but no cigar. your system does not meet the minimum requierments ;o kanske efter jag skaffat ett 8800GT då

Permalänk
Medlem

alla som nu har uppgraderat oc lagt ut massor av pengar, vet nu att pengarna var kastade isjön. Detta får varenda datorsystem att kännas MEGA slött.
So here we go again: Uppgraderingshysterin 2008

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

"You're set! Your machine's built for speed and can handle the minimum requirements!"
Det låter ju betryggande
Känns som vissa är näst intill maniska när det gäller uppgraderingar Det viktigaste är väl ändå att datorn fungerar bra till det man ska använda den till, oavsett vad man får för poäng i 3dmark.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Shit. Dom där bilderna är som EVE Premium fast snyggare... vart hård i byxan nu

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goldfinger
alla som nu har uppgraderat oc lagt ut massor av pengar, vet nu att pengarna var kastade isjön. Detta får varenda datorsystem att kännas MEGA slött.
So here we go again: Uppgraderingshysterin 2008

Om nu deras mål var bra score i nya 3dmark så ja då var pengarna kastade i sjön , annars vet jag inte om jag håller med.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klargplutte
Om nu deras mål var bra score i nya 3dmark så ja då var pengarna kastade i sjön , annars vet jag inte om jag håller med.

Jag håller nog tyvärr med...

Många här på Sweclockers använder 3Dmark för lite rolig benchmark, sen har vi "prestandabögarna" som inte kan så mycket om datorer som lägger ut alldeles för mycket på ett system som kommer toppa 3Dmark.

Fungerar nog på samma sätt som dom som köper ett 1000W nätagg när dom bara behöver ett 350 - 450W kvalité agg i verkligheten ^^

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Egentligen behöver de flesta inte ens en dator, utan borde ägna sin tid åt andra och mycket nyttigare saker

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Löjligt att det kräver Vista. Spelprestandan är som alla vet inte alls lika bra där. Crysis är knappt spelbart...
Futuremark + Microsoft = Sant ?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/