Microsoft vill köpa Yahoo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triclone
Yahoo är mkt större i USA än här, det är en av dom mest visade sidorna i värden med ca 3,4 miljarder visningar om dagen,

Jag har inget problem med att M$ köper upp Yahoo,
Alla som klagar kan ju tänka på att om inte microsoft hade funits hade ni fått sitta på sunkiga Mac datorer, eller linux os :/
Jag gillar inte dom heller, men tyvär är det så det är,

¨

Har du ens använt Mac? Jag har just bytt till Mac efter år av Windows. Trots att jag aldrig haft problem med Windows eller vista, fungerar allt så mycket bättre på Mac. Aldrig några problem, eller dll-hell. Jag spelar dock inte så mycket data spel nuförtiden. Dock fungerar de flesta dataspel bra på mac, kanske inte max upplösning, men det spelar inte mig någon roll.

Tror inte microsoft lyckas mycket bättre efter dom köpt yahoo, båda dessa företags tjänster är utifrån min synvinkel mycket sämre än googles. Men man vet aldrig.

Permalänk
Medlem

haha mac sunkiga? om det inte vore för alla bolag som gör allt för windows skulle ju en mac vara mer användbar?

o jag äger inte mac nä, men gillar man yaho så

Permalänk
Avstängd

Jaha, ska Yahoo messenger också försvinna om Microsoft köper Yahoo?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Så länge företaget ej existerar på hatalistan är det fritt fram att dominera marknaden...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Granis_1980
Så länge företaget ej existerar på hatalistan är det fritt fram att dominera marknaden...

Vem dominerar vilken marknad och vilken dominans skadar utvecklingen mest?

Mer intressant än dominans är hur den används och i vilken utsträckning den gynnar eller skadar marknaden och konsumenternas urval. Microsoft är för övrigt ganska bra på att köpa Google träffar på IT sidor på nätet (alltså när en hemsida har ett "eget" Google sökningsfält); testa några enkla sökningar på vissa, typ ordet Linux, och du kommer att få en del oväntade första träffar som leder raka vägen hem till Redmond.

Det går nog ingen nöd på någon och Microsofts bud är kanske mest av allt ett tecken på att viss balans med tiden kan uppnås. Naturligtvis är det i sig bra om även Google får bita i och möta konkurrens, men den bör nog helst komma ifrån någon ny part på marknaden.

Permalänk
Medlem

Gillade att ni refererade Yahoos aktiestigning genom Google Finance

Permalänk
Medlem

www.alltheweb.com

står yahoo längst ner i copyrighten på den sidan.. minns att jag använde den ibland för en massa år sen..

varför finns det en sån UPPSJÖ av massa sökmotorer som ägs av varandra och allt möjligt criss-cross.? helt sjukt

använder google själv..
google = synonymt med att söka på internet..
"i googled you" är ju en ganska vanligt att höra i filmer och liknande..

ganska meningslöst inlägg det här kl 4 på natten.. men inte loggat in med mitt konto på swec på nästan ett år.. så kände bara för att skriva nåt :S:S om än lite meningslöst kanske.. sorry

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem

Ta bort denna tråd nu admins!! det finns inga bevis att 25-35% av sökningen sker / dag. Ta bort tråden, hämta riktig källa och inte hitta på, som sakt, ta bort tråden nu!!

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk
Medlem

Jag var in på yahoo.com en gång för 10 år sedan. Använde främst altavista på den tiden.

Men nu är det bara google som gäller. Skrämmande vilken makt google har egentligen. Folk googlar ju minsta lilla grej nu för tiden.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triclone
Yahoo är mkt större i USA än här, det är en av dom mest visade sidorna i värden med ca 3,4 miljarder visningar om dagen,

Jag har inget problem med att M$ köper upp Yahoo,
Alla som klagar kan ju tänka på att om inte microsoft hade funits hade ni fått sitta på sunkiga Mac datorer, eller linux os :/
Jag gillar inte dom heller, men tyvär är det så det är,

Ja, för gud vad hemskt det skulle vara sitta på något unixbaserat system eller linux, hemska tanke. Speciellt med tanke på att alla spel och andra program skulle utvecklas till dessa plattformar istället därmed förstöra det enda windows kan konkurera med.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
Ja, för gud vad hemskt det skulle vara sitta på något unixbaserat system eller linux, hemska tanke. Speciellt med tanke på att alla spel och andra program skulle utvecklas till dessa plattformar istället därmed förstöra det enda windows kan konkurera med.

Själv skulle jag nog använda Mac om det inte var så att jag spelar... Tycker inte det finns nåt dåligt med det

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jag googlar ibland bara för att se om jag stavat rätt till ett krångligt ord på engelska, eller om jag är det minsta osäker

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom flickr ingår i Yahoo så lär väl Microsoft slakta det eller microsoftifiera det illa kvickt. Lite synd för det är trots allt en ganska vettig sida.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triclone
Alla som klagar kan ju tänka på att om inte microsoft hade funits hade ni fått sitta på sunkiga Mac datorer, eller linux os :/

Ja för det hade ju varit SÅ mycket värre! (OBS! Ironi)

Jag tycker det är bra att MS köper upp yahoo, de kommer att förstöra yahoo och få mindre pengar kvar. Det som är dåligt för M$ är bra för datoranvändare eftersom det mesta M$ producerar är skit.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Så du menar att alla använder firefox också?
Yahoo och Microsoft söktjänst står för ca en tredjedel, hur såg det ut för nått år sen? jag tror de stog för mindre, då fanns inte ens Live Search.
Microsofts söktjänst har något som inte Google har, reklam inbyggt i operativsystemet i form av söktjänster i den inbyggda webläsaren. Det är ett exempel på sånt (fulklep, om man vill...) som kan få Microsofts söktjänst att bli större.
Din komentar är ett lysande exempel på alla gissningar som många slänger ut sig här på forumet som om det vore fakta.

Jag har inte läst igenom hela tråden så någon har kanske redan kommenterat detta, men iaf så får Mozilla pengar av Google för att ha deras sökmotor i FX...

Permalänk
Medlem

Yahoo tackade nej till budet.

Visa signatur

//Bacon