Time Capsule ny router från Apple

Permalänk
Medlem

Nån som hört något om när dessa kommer börjar levereras mer exakt?
Februari någongån som det står hos Apple är ju lite godtyckligt

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa en sådan så fort de kommer till sverige (om de inte redan gjort det). Jag har inte hittat någon bättre, lättare att använda och snyggare lösning än Time Capsule. Och jag är inte dumsnål bätre å lägga en slant extra och få nått bra än att plocka-ihop-själv-och-så-funkar-det-sådär-och-ser-fult-ut.

Kan för övrigt lägga in i trådan att jag för ett år sedan köpte mig en macbook, och inte en sekund att jag ångrar mig. Bästa datorn jag ägt sedan 95 (bara pc innan), jag har startat min pc några få gånger sedan dess och fört över filer bara, och är så nöjd med min macbook.

Men betalar 1100:- för ett operativsystem och det finns allt men behöver. Hur bra som hällst. Som Time Machine. Efter att ha haft 4 haverier med Microsoft OS så undrar jag varför har inte microsoft ett sådan program? Kombinera Time Machine med Time Capsule så är du och dina filer säkrade. Kan det bli bättre?

Visa signatur

MacBook 13" - intel 2Ghz - 2GB-ram - 80Gb - OS X.

Permalänk
Medlem

Men alltså det sitter en hd i den? Inbyggd? Outbytbar? Jag vet att vissa folk gillar den här trenden (och andra skulle argumentera mot 'outbytbar', men ni vet vad jag menar) men hur värdefulla saker vill jag överlåta backuperna av helt till denna tidskapsyl? 'Redundans' är väl nyckelordet i backup?`
Och trådlöst? 'Nej älskling, nåt gick satans snett med ditt pågående TMbackupande där, fasen vet varför, jag satt bara här och lekte med min trådlösa tvsändare'

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Men alltså det sitter en hd i den? Inbyggd? Outbytbar? Jag vet att vissa folk gillar den här trenden (och andra skulle argumentera mot 'outbytbar', men ni vet vad jag menar) men hur värdefulla saker vill jag överlåta backuperna av helt till denna tidskapsyl? 'Redundans' är väl nyckelordet i backup?`
Och trådlöst? 'Nej älskling, nåt gick satans snett med ditt pågående TMbackupande där, fasen vet varför, jag satt bara här och lekte med min trådlösa tvsändare'

Du kör mac?

Permalänk
Medlem

Det har med saken att göra hur?

Svaret är iaf 'delvis'

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Det har med saken att göra hur?

Svaret är iaf 'delvis'

JA det har med saken att göra!

Permalänk
Medlem

..Snygg plats där, hörrdudu : )

men hursomhelst, jag kom på ytterligare en häl:
Jag vill inte gärna dela mitt backupmedia med andra.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
..Snygg plats där, hörrdudu : )

men hursomhelst, jag kom på ytterligare en häl:
Jag vill inte gärna dela mitt backupmedia med andra.

Men köp den inte då

Permalänk
Medlem

Bra svar. Ska man be alla i denna tråd om Timecapsule med positiva åsikter om Timecapsule 'Köp den då ;)' och alla med negativa åsikter 'Men köp den inte då ;)' ? Varför ha diskussionsforum överhuvudtaget; vi kan alla ha en hotline till herr_persson för att få våra tvåstaviga svar?

Och säg nu inte att jag bara gnällde; att ha en backuphd inbyggd i nåt annat mer eller mindre permanent låter ju rent sakligt som en rar idé?

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Bra svar. Ska man be alla i denna tråd om Timecapsule med positiva åsikter om Timecapsule 'Köp den då ;)' och alla med negativa åsikter 'Men köp den inte då ;)' ? Varför ha diskussionsforum överhuvudtaget; vi kan alla ha en hotline till herr_persson för att få våra tvåstaviga svar?

Och säg nu inte att jag bara gnällde; att ha en backuphd inbyggd i nåt annat mer eller mindre permanent låter ju rent sakligt som en rar idé?

Ja vafan, jag är ju kommunist så gärna för mig!

Permalänk
Medlem

Haha : P Nåt säger mig att vi inte drog upp nivån i tråden..

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Jag vill inte gärna dela mitt backupmedia med andra.

För att? Du menar att du tror att dom kommer åt din backuper jättelätt? Tänk igen…

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
För att? Du menar att du tror att dom kommer åt din backuper jättelätt? Tänk igen…

Poängen var snarare att jag inte vill att någon annan ska kunna skriva till mitt backupmedia:
1. De kan råka skriva över / tömma alltihop; 2. De sliter på den inbyggda disken genom att skriva och skriva, 3. De tar upp okänt och varierande mycket plats.

Men jag gillar dessa one-liners till rätt obegripliga argument.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Måste vara rätt massiva saker du kör backup på för att fylla 500GB resp. 1000GB.
Sliter på disken, vet inte ens vad jag ska svara på det

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Avstängd

Mjae tanken är väl att ha flera backuper med olika datum för att kunna återställa olika saker, det är nog inget svårt att fylla upp en terabyte om man tar backuper varannan dag eller så