Permalänk
Medlem

Snygg =)

Den är jäklit snygg

Permalänk
Medlem

Om inte annat så var den riktigt snygg. Inte för att en router är något man behöver ha stående synligt.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

hmm, jag hade velat sett lite tester på hur bra dn ersätter trådbundet i spel av olika slag.

Nåja, bra recension!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

märklig pryl får jag säga, den har dels väldigt bra extrafunktioner (gästfunktion låter ju toksmidigt tex) men saknar samtidigt saker man hittar på de flesta routrar över 500kr..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Hej!

Mitt namn är Henrik Sundström och jag är ansvarig för Belkin Sverige. Jag har läst testet och era kommentarer på det och tänkte försöka svara här. Jag är inte tekniker själv, men jag har pratat med vår routeransvarige som givit mig följande svar.

Angånde throughput på WAN-porten: Routern är testad för att hantera 100 Mb WAN till LAN fysisk throughput, dock måste man tänka på att prestandan påverkas av hur mycket routerns processor belastas.

Angående reset av routern: Vi vet att detta kan ske i extrema fall, dock kommer det firmware som snart släpps förbättra detta.

Jag hoppas att jag har kunnat besvara era frågor.

Mvh,
Henrik Sundström
Belkin, Sverige

Permalänk
Medlem

Är nybliven ägare av routern.
Har märkt att "LAN > DHCP Client List" uppdaterar inte listan när man trycker refrech.
Finns kvar gamla datorer som vart anslutna innan och är urkoplade nu.
Hoppas på ny firmware snart.
Varit på Belins hemsida men ser ingen support/download sida tyvär :/ ???

Fortfarande ingen ny firmware.
Undrar om Belkin tänker på oss få som köpt produkten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NLFxp
Är nybliven ägare av routern.
Har märkt att "LAN > DHCP Client List" uppdaterar inte listan när man trycker refrech.
Finns kvar gamla datorer som vart anslutna innan och är urkoplade nu.
Hoppas på ny firmware snart.
Varit på Belins hemsida men ser ingen support/download sida tyvär :/ ???

Fortfarande ingen ny firmware.
Undrar om Belkin tänker på oss få som köpt produkten.

Du som är ägare av en sådan, har det kommit nån fw som fixar throughputen?
är du fortfarande nöjd med den?

Visa signatur

Asus G73SW-TZ134V + ett antal andra burkar :)
Systemvetare

Permalänk
Medlem

En bra test men tyvärr lyckas man missa några saker som är mindre bra med denna router.

Säkerhetsmässigt så visar routern upp det mesta om man surfar in mot den. Man behöver inte ens logga in. En första sida ska vara TOM och endast innehålla en fråga om lösenord, inte en massa annan info. Där står F/W version, SSID, vilken typ av WAN förbindelse man har etc.

Displayen kan bara visa 12h klocka (AM/PM). Att man i många länder använder 24h klocka har Belkin (fortfarande) inte fattat.

DHCP servern kan inte användas om man har en intern DNS (dvs inte Belkin N1). N1:ans DHCP ger nämligen sin egen DNS som primär trotts att man kan ange vilka DNS servrar som man vill att DHCP tjänsten ska tilldela klienten !!!

Har man en brandvägg vill man ju även logga ev. försök till intrång. Loggfunktionen är helt kass och ger ingen som helst info om detta.

Informationen i diplayen om t.ex nyttjad bandbredd och totalt nedladdad datamängd finns bara där och kan inte ses i webgränssnittet.

En smaksak kanske men den kan inte monteras på vägg utan måste stå på ett bord.

Att sen inte Belkin knappt vill kännas vid sina routrar efter ett år är ju inte speciellt förtroendeingivande. Den senaste F/W är från 21 oktober 2008 och den är fortfarande s.k Pre-Release. Man kan ju undra när det kommer en Final-Release !?!?!?!?

Att routern även har en förmåga att vilja starta om om man ändrar vissa inställningar gör ju inte saken bättre. Min startar t.ex. om när man lägger till eller tar bort virtuella servrar. Det har även hänt att den tappat alla inställningar och gjort en egen "factory reset".

Nu ska skiten iaf bort och för min del var det sista gången som det blev Belkin.