Windows Vista SP1, Server 2008 färdigutvecklade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk Det stämmer, enligt ryktena skall Windows 7 vara jätte-jätte-jätte bantat i storlek.

Men, mycket av den nya funktionaliteten kommer säkert att ligga över nätet. Därav Microsofts fientliga övertagningsförsök av Yahoo.

I dagarna har man också sett rätt stora förändringar av Windows Live, nya funktioner, polerat gränssnit. Det är antagligen meningen att typ allt skall gå över nätet i framtiden = den tunna klienten är tillbaka = din dator.

För och nackdelar kan diskuteras.

Hehe, "fientliga" övertagningsförsök? De skrev ett brev till Yahoo! med ett _VÄLDIGT_ generöst bud. Det är upp till Yahoo! om de vill acceptera det eller inte.

Ett aggressivt uppköp vore om de sonika gick in och köpte en majoritet av Yahoo!s aktier.

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Hedersmedlem

epple, ett aggressivt bud är en vanlig term för denna typ av händelse. Varför? Därför att:
- inga initiala diskussioner mellan parterna har pågått
- intresset är när budet läggs ensidigt
- budet innebär ett totalt uppköp

För övrigt kan ingen "sonika gå in och köpa en majoritet", handeln är begränsad och det krävs en hel del förhandlingar med olika parter för att kunna köpa upp större andelar; aktierna måste vara till försäljning för att de ska kunna köpas. De största ägarna har, om de inte är senila, mycket god koll på exakt hur stor del av aktierna de äger och öppnar inte dörren för andra ifall detta inte gynnar deras strategi.

Aggressiv/fientlig är inte en bedömning av Microsoft som bolag. Däremot en bra beskrivning på metoden att ta kontroll över ett annat bolag.

Permalänk
Medlem

Okej, tack för informationen. Hade uppenbarligen inte koll på allt där som jag trodde.

Och det är väl klart att nån måste sälja för att nån ska kunna köpa och vid sån här storlek på affären så är det aningen mer komplicerat, förenklade lite väl mycket kanske. ^^,

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Medlem

Kan bekräfta att det INTE går att uppdatera till SP1 med mitt vLite Vista.
Suck jag som hade fått ner Vista till under 1GB

Får väl vänta till att det finns en integrerad release. :S

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

var tankar man en sp1 version då?

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Lär ju inte gå att lägga in SP1 om man haft en beta inlaggt innan, det gick inte att lägga in två beta efter varandra, avinstallade självklart den första först vart en ny install av Vista x64 *suck*

Permalänk
Medlem

Konstigt att ingen postat en länk till nedanstående sida.

http://www.mydigitallife.info/2008/02/07/microsoft-confirms-v...

Är samma build. Således finns även svenska att få tag på.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

JO, det är den jag kör, då fick jag det bekräftat. Jag hade redan noterat tidigare i tråden att det var samma build-nummer, men då var det bara min egen gissning och jag visste inget.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Förstår mig inte på dom som röstade nej...

Är dom verkligen så himla mycket fanboy att dom ska sitta med xp 100 år frammåt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keeviin
Förstår mig inte på dom som röstade nej...

Är dom verkligen så himla mycket fanboy att dom ska sitta med xp 100 år frammåt?

det är klart de inte kommer att göra, det har varit samma debatt inför släppet av varje nytt microsoft os så länge jag kan minnas och ändå så har nästan alla bytt inom några år i alla fall.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Hedersmedlem

... samt att ett inte så litet antal faktiskt låter XP vara det sista Microsoft operativ systemet tills dess Microsoft lanserar något som är värt en ny utvärdering, eller helt enkelt går över till andra operativ system.

Än om detta ännu kanske inte är så påtagligt för gemene användare så visar Microsofts olika utspel under det senaste året att de homogena Windows miljöerna är hotade. I den meningen förstår jag inte heller din kommentar keeviin eftersom den antyder att det bara finns ett enda alternativ, med sidoeffekten att Microsoft utifrån sina aktioner därför skulle kunna anses vara paranoid.