Plextor hoppar över formatkriget

Permalänk
Medlem

Faen va tråkigt, inget speciellt alls att köpa en Plextor nu förtiden då

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Alla Plextor idag är ommärkta produkter från andra. De designar ingenting annat än eventuellt trycket på fronten och några bits i firmwaren så att den känns igen som en Plextor.

Deras B900A var tex en Panasonic.

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem

Åh tusan, va trist.. Blir till att börja köpa BULK från sony då *rys*

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Hedersmedlem

kan dom inte bara sälja filmer på usb sticka.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Savvy
Ja där ser man vilket tålamod en del människor kan ha. Den dagen jag köper film över nätet kommer den inte brännas på några skivor i alla fall, men det är jag det...

Lite drygt o dra ner 40gb bara för att se en film... Vi som vill ha våra filmer i 1080p och HD ljudformaten (Dolby true hd, DTS-HD) kommer nog fortfarande fippla runt med skivor

Men vem vet, om några år kanske man säljer filmer på minneskort

Minneskort hade varit smidiga, bye bye långa accestider, surrande läsare och dyra brännare/läsare.

Förövrigt är det idag billigare att köpa en HD DVD ROM och en BlurayROM än ett som har båda.
Iaf enligt prisjakt

HD dvd läsare: 743
Bluray läsare: 1279, totalt 2022kr

kombidrev 2 285:

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=702&o=produkt_pris_inkm...

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Alla Plextor idag är ommärkta produkter från andra. De designar ingenting annat än eventuellt trycket på fronten och några bits i firmwaren så att den känns igen som en Plextor.

Deras B900A var tex en Panasonic.

Va? fyfan va lamt.. me andra ord är kvaliten inte vad man kan förvänta sig,, som att köpa en ferrari så är det en motor från en volvo v70 eller nåt med ferrari loggan påklistrad.

Permalänk
Medlem

om man vill ha 1080P ÖVER internet krävs helt enkelt fiber.

Jag tror att runt 20-30 mbit är nödvändigt innan man börjar märka en skillnad från tex en Hd dvd skiva.

Visserligen om man komprimerar lite hårdare så kan man nog klara sig med 15 mbit för HD, men som sagt, det krävs mycket till.

USB, de kommer nog inte på ett bra tag, att göra det så enkelt.
Det har att göra med skydd, inget annat. Det skall inte vara lätt, det skall SE lätt ut , men all hårddvara etc. är bra nog komplicerad för att få ut bilden på tvn.

Som sagt, bara det är ett skäl att man kan hoppa på 720 eller 1080 mkvs

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Va? fyfan va lamt.. me andra ord är kvaliten inte vad man kan förvänta sig,, som att köpa en ferrari så är det en motor från en volvo v70 eller nåt med ferrari loggan påklistrad.

Jag kan bara hålla med. Genom åren har jag köpt minst 15-20 Plextor enbart till mig själv, men det tog slut iom att de la ner sin egen utveckling och enbart märker om. Det finns ingen anledning att betala extra för att få en Plextor idag.

Jag hade iaf tur och blev varnad om detta och kunde köpa på mig en bunt av deras sista egenutvecklade, och fantastiskt bra brännare, 755/760. De hade unika egenskaper som ingen annan och värd ett högre pris.

Plextor kan kanske leva ett tag på att folk tror gott om namnet, men spikarna är nog redan på väg ner i den berömda kistan. De har iofs diversifierat sig på senare år med andra produkter också och det kan kanske hålla dem flytande, men vem bryr sig längre?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

Köpte min första brännare (CD) för 1350:- för många år sedan, kommer aldrig att slanta upp såna pengar på en brännare igen.
Det blir "vanliga" DVD.Brännare tills dom nyare brännare/media sänkts rejält i pris.
Dock ett bra initiativ att kunna bränna samtliga format i samma maskin.
Och som några redan skrivit, Plextor var ett bra ocj pålitligt märke tidigare, men idag är det nog inte många prylar i brännarna som egentligen är Plextor.
Hade en Plextor CD-brännare(x12) som var i det närmsta outslitlig, den skall visst fungera fortfarande för den nuvarande ägaren.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Va? fyfan va lamt.. me andra ord är kvaliten inte vad man kan förvänta sig,, som att köpa en ferrari så är det en motor från en volvo v70 eller nåt med ferrari loggan påklistrad.

Hellre en ferrari med volvomotor än en ferrari med ferrarimotor. Slippa serva skiten för minst 10k per år :;P

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Jag kan bara hålla med. Genom åren har jag köpt minst 15-20 Plextor enbart till mig själv, men det tog slut iom att de la ner sin egen utveckling och enbart märker om. Det finns ingen anledning att betala extra för att få en Plextor idag.

Jag hade iaf tur och blev varnad om detta och kunde köpa på mig en bunt av deras sista egenutvecklade, och fantastiskt bra brännare, 755/760. De hade unika egenskaper som ingen annan och värd ett högre pris.

Plextor kan kanske leva ett tag på att folk tror gott om namnet, men spikarna är nog redan på väg ner i den berömda kistan. De har iofs diversifierat sig på senare år med andra produkter också och det kan kanske hålla dem flytande, men vem bryr sig längre?

Så går det när ekonomerna får bestämma

Om ett tag blir antagligen combodriven billigare än att köpa en av varje.

BTW. Min första brännare var en Acer CD-RW 2x2x4x (4x läs) som jag och min bror gav 3000kr för

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

årets sämsta köp ??

HD-DVD är redan död.. BlueRay är ju ett mycket bättre format, ahja jag väntar nog ändå en stund och köper mig sen en BlueRay-brännare när hastigheterna gått upp och priserna ner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pierre232
Jag betalde 7460:- för min första cd-brännare!! Dyr och långsam(2x) var den också fast det var ett tag sedan!!

Betalade något liknande, om inte ännu mer, för min externa hp 6020 och ett fantastiskt scsi isa-kort!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daweeeBD
årets sämsta köp ??

Då måste du gravt missuppfattat saker och ting.

Den här kombinationen är ju den självklara vinnaren i format-kriget.

En combo-läsare som läser både Bluray och HD-DVD (och DVD) samt bränner till Bluray (och DVD) - Vad menar du felet skulle vara ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daweeeBD
årets sämsta köp ??

HD-DVD är redan död.. BlueRay är ju ett mycket bättre format, ahja jag väntar nog ändå en stund och köper mig sen en BlueRay-brännare när hastigheterna gått upp och priserna ner

Jag har båda formaten på spelare (Toshiba HD och Sony BR) föredrar HD DVD har inte hittat något hos Bluray som är bättre, tycker om att köpa filmer från Amazon.com innan de hittat hit men då funkar ju inte med BR eftersom de envisas med regioner för att hålla upp priserna, lär nog inte bli billigare utan format konkurrensen.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fral
Helt fel väg att gå. Genom att köpa såna här produkter så säger ju bara vi konsumenter att det är okej för sandlådeligorna att fortsätta med sitt inproduktiva och fjantiga krigande. Skärp till er och bestäm er för ett format istället. Så som det ser ut nu så bromsar man ju bara teknikutvecklingen.

Det spelar ingen roll längre. Skadan är redan skedd när man börjar sälja produkter i båda formaten. Jag har ungefär lika många HDDVD-filmer som Blu-ray-filmer och jag är inte ett dugg intresserad av att det ena formatet försvinner från marknaden.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Det kommer att ta LÅNG tid innan de filmer som släppts på HD-DVD (typ Matrix-trilogin) kommer att släppas på BD .. Vilket är väldigt synd. För övrigt så finns det ju bara gamla filmer idag i HD-format. Skulle annars vara guld med LotR på BD *längtar*

Permalänk
Avstängd

Inte undra på varför det är skit, köp en nyare volvo.. made in belgien.
Eller Nokia mobil från Elgiganten (belgist skit)

Hur som helst jävla tur att jag kunde skicka tillbaka skiten och få en billigare och bätre brännare

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Discokungen

Re: Plextor hoppar över formatkriget

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Det belgiska lagringsföretaget Plextor är tidigt ute med två nya optiska enheter som läser både Blu-ray och HD-DVD. Förutom de senaste formaten klarar den ena modellen av att bränna med blålaser.

Jag som trodde att både HDDVD och Blu-Ray använde en blå laser?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

tycker verkligen inte det e värt än

Visa signatur

Sker på egen risk!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Va? fyfan va lamt.. me andra ord är kvaliten inte vad man kan förvänta sig,, som att köpa en ferrari så är det en motor från en volvo v70 eller nåt med ferrari loggan påklistrad.

Ska väl tilläggas att Plextor gjort så sedan många år. Det är framförallt service man betalar för när man köper Plextor. Sedan har dom nog ganska vettig kvalitetssäkring ut i leden oxo, inte vilka drev som helst som hamnar i en Plextor-brännare.

Dom sysslar fortfarande med utveckling, så det är inte omöjligt att även drevtillverkarna får ut en bra deal på detta sammarbete.

//LD

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!