Permalänk
Medlem

Öppna toalettstolen

Hej

Nu är detta kanske fel forum, men jag chansar på att den finns någon rörmockare eller liknande som hänger här.

Hur öppnar jag upp min toalettstol? Där jag bor nu är det nya stolar med en knapp för lite resp stor spolning.

Hade en med gammalt hederligt drag förut, och har för mig att det bara var dra upp den locket där. Men det vill sig inte riktigt nu, och vet inte hur mycket jag vågar ta i och om det finns något typ av lås på de!

Någon med ideér?

Permalänk
Medlem

Testa att skruva upp ringen som sitter runt knappen, så funkar det på våra toalettstolar iaf.

Permalänk
Medlem

Du ska först bända loss själva knappen.
Sen ska det där under finnas något att skruva upp sen lyfter du av locket.
Är ingen rörmockare men har öppnat denna typ av toalettstol.

Permalänk
Medlem

Ahh

Var tvungen ta i rätt ordentligt innan "knappen lossnade" men det löste sig. Tack för snabba svar!

Permalänk
Medlem

Törs man fråga varför du ska öppna locket? Secret stash?

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Törs man fråga varför du ska öppna locket? Secret stash?

Jo precis. Hört det ska vara en razzia snart i mitt område och jag behöver gömma undan lite prylar..

Nä, jag skulle ställa om flotören så att den spolar längre och mer Det gick utmärkt och nu blir det riktiga spolningar och inga fjantspolningar som min hyresvärd tydligen anser man ska köra med ^^

Jag vet, jag är en miljöbov. En hemsk sådan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tojt
Jo precis. Hört det ska vara en razzia snart i mitt område och jag behöver gömma undan lite prylar..

Nä, jag skulle ställa om flotören så att den spolar längre och mer Det gick utmärkt och nu blir det riktiga spolningar och inga fjantspolningar som min hyresvärd tydligen anser man ska köra med ^^

Jag vet, jag är en miljöbov. En hemsk sådan

Haha, man vill ju inte ha rester kvar efter en spolning

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Var glada att ni inte bor i Grekland. Bodde där 8 månader.
Där fick man inte spola ner sitt skitpapper, utan det skulle läggas i papperskorgen bredvid..
Mysigt värre.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

När du ändå är där dra två slangar till vatten kylningne på datorn radiatorer, fläktar och sånt behövs inte. Bara spola och fylla på med nytt vatten När tempen ökar i datorn.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
När du ändå är där dra två slangar till vatten kylningne på datorn radiatorer, fläktar och sånt behövs inte. Bara spola och fylla på med nytt vatten När tempen ökar i datorn.

Jag gillar ditt sätt att tänka. Men vore det isåfall inte bättre att koppla på vattnet till datorn direkt på vattenkran. Då är det ju bara att ha på lite flöde hela tiden, precis som med hembrännaren.

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem

Haha,

Mitt reningsverk skulle dräpa mig om de visste vad jag spolat ner.

Jo, ur vattenkylningssynpunkt är det ju smidigare direkt mot kranen så slipper du pumpen Sen blir du kanske inte lika glad när du kommer hem och upptäcker att de råkat gräva av vattenledningen och du har en bränd cpu!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tojt
J

nu blir det riktiga spolningar och inga fjantspolningar som min hyresvärd tydligen anser man ska köra med

max nedsläpp i toan är 1KG . medan en riktig man maxar 3KG.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tojt
Jo precis. Hört det ska vara en razzia snart i mitt område och jag behöver gömma undan lite prylar..

Nä, jag skulle ställa om flotören så att den spolar längre och mer Det gick utmärkt och nu blir det riktiga spolningar och inga fjantspolningar som min hyresvärd tydligen anser man ska köra med ^^

Jag vet, jag är en miljöbov. En hemsk sådan

hmm om det inte finns 2 knappar så är den en miljötoallet misstänker jag(2 knappar = verkligen miljötoalett) = pissar du trycker du 1 st gång för snabb spolning, gör du 2an så håller du in knappen för massiv spolning. så har jag hemma iallafall.

EDIT: läs manualen nästa gång

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Hålla in knappen är ju inget man orkar stå göra. Jag vill att den ska tömma allt vatten i tanken med ett knapptryck. Vem vill gå bakåt i utvecklingen och stå hålla in en knapp?

Nu tömmer den allt vatten med ett tryck och jag är nöjd

passade även på att lägga i en freshtablett, som man brukar ha hängandes i toaletten längs kanten. Så nu är mitt spolvatten helt blått i stil med flygplanstoaletter. Riktigt fränt

Permalänk
Medlem

Häll gelatin i tanken...
eller diskmedel....

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf

EDIT: läs manualen nästa gång

ja för manualer till toaletter är ju en sak som alltid finns bredvid planlösningen på lägenheten

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Jag brukar alltid få be om manualen till toaletten om jag är på besök hos någon. Vet aldrig när man behöver klämma ur sig en riktig jävel.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Herre jävlar vad roliga svar det blev i denna tråd Läs manualen aaaahahahahaha

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk

vilket skitsnack... XD

jo men tjena manual till toaletten ...

antar att din hyresvärd är lika snål som min å har skruvat ner trycket p åtoaletten så man typ får spola i 3 min för att sänka en stor jävel

dom var här fer ett par månader och satte på sånna vatten besparings grejer på alla kranar i hela lägenheten tror ja hadde dom på i max 30 sec tog ju fan halva dan å fylla diskhon me vatten kom ju bara massa jävla luft...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

lär ju finnas manual till toaletter på nätet

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Javisst. Skulle ändra spolningen på vår nya Gurraberg. Den har en knapp med en svart knapp ... på liksom. Man trycker på den svarta tillsammans med den stora för snålspolning och utanför den svarta för att spola vanligt. När den kom så spolade den lika lite hur jag än tryckte.

På vår så skruvar man av ringen och knappen helt. Det sitter en silverring runt knappen som man skruvar bort och då följer knappen/knapparna med och sen lyfter man av plastlocket. Man skruvar av med fingrarna. Inget verktyg behövdes. Där i fanns sedan en justering för att få den att spola mer vid storspolning.

Manualen hittade jag på tillverkarens hemsida och den var väldigt detaljerad för hur man får den att fylla mer vatten, spola mer eller mindre och så vidare så det är inget dumt tips.

Edit:
Här är manualen för min:
http://www.gustavsberg.se/files/Gustavsberg_WC_Nordic.pdf
På sidan 9 (10 i manualen) så ser man hur man gör på våran men man behövde inte lyfta ur allt som visas där för att justera spolningen som tur var.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Jag brukar alltid få be om manualen till toaletten om jag är på besök hos någon. Vet aldrig när man behöver klämma ur sig en riktig jävel.

Riktigt bra! Kul tråd. Spårade ur lite.

Permalänk
Medlem

min hyresvärd har inte snålat på effekten på toan, däremot när man duschar så känns det som en fågel pissar på en.. kommer fan ingenting..
Tvålen får man ju torka bort i efterhand för den försvinner fan inte..

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys
min hyresvärd har inte snålat på effekten på toan, däremot när man duschar så känns det som en fågel pissar på en.. kommer fan ingenting..
Tvålen får man ju torka bort i efterhand för den försvinner fan inte..

Om du inte redan testat så skruva loss slangen vid duschhandtaget, det brukar kunna sitta en liten rödplupp som stryper flödet av vattnet.

Permalänk
Medlem

Vi hade en grön knapp som man kunde trycka in och då kunde man dra på mer vatten när vi bodde i lägenhet som hade vattensparande blandare till handfat och badkar.

Permalänk
Medlem

Asså det är ju för lustigt att man ska bli påtvingad sån här skit, minska mängden vatten vid varje spolning så att toaletten blir obrukbar? Har svårt att tro att det gör så stor skillnad på miljön (många bäckar små i all ära), men en sak som stör mig något ofantligt är att företag (men även många kommunala inrättningar) har på sina lampor även nattetid. Det känns ju ändå som den mest grundläggande grej man fått lära sig redan sen liten, ska du inte vara kvar i rummet släcker du fan lampan efter dig. I Hässleholm där jag bor så kan man under sin fredagsfylla se sjukt många kontor ha sina lampor igång fastän där inte finns en enda person i lokalerna. Detta är något som kan få mig helt vansinnig, hålla på och gnälla på allt och alla om att "vi måste tänka på miljön", "vi har bara en jord" och dylik skit, när det ändå finns hela företag som verkar ha det som policy att ju fler ljusrör dem bränner desto bättre.

haha, väntade ett tag med att posta och lugnade ner mig lite, får själv lite arg-fjortis-vibb över hela inlägget, men jag går på linjen att ens inledande tankegångar alltid är rätt så jag postar ändå