Dell slutar sälja AMD på nätet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
...sen hur AMDs finfina teoretiskt kanske fungerande kanske lönsamma uppgraderingsplattform som inte riktigt når upp till den prestanda som konkurrenterna erbjuder kommer påverka deras ekonomi är lite väl tidigt att spekulera, men det verkar inte vara riktigt så mycket som behövs tycker jag.

Vilka andra konkurrenter har en bättre prestanda-plattform än AMD?

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eson
Vilka andra konkurrenter har en bättre prestanda-plattform än AMD?

vill du syssla med hårklyveri och säga att Intel C2D processor på Intel moderkort inte är en Intel-platform för att grafikkortet kommer från AMD(ATi) eller nVidia?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
vad är det för skillnad? AMD tillverkar hårdvara och försöker förklara min ståndpunkt, varför jag tror att AMD kommer gå bättre och bättre

du skrev följande

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
AMD klarar sig bra själva om de vill. Har för mig att de gick jämt upp sista kvartalet om man räknar bort köpet av ATI fast grafikkorten verkar ju ta fart ordentligt nu.

jag vill se dig backa upp det med siffror

Citat:

(givetvis kan det dyka upp nya aktörer eller befintliga aktörer kan komma med nya väldigt bra produkter).

"som vanligt" kallas det... och det skall aldrig glömmas... fråga AMD vad dom tycker om Conroe

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
vill du syssla med hårklyveri och säga att Intel C2D processor på Intel moderkort inte är en Intel-platform för att grafikkortet kommer från AMD(ATi) eller nVidia?

Hur kan du ens påstå att Intels integrerade grafikkort är bättre än AMDs 3870x2 eller AMDs integrerade för den delen.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eson
Hur kan du ens påstå att Intels integrerade grafikkort är bättre än AMDs 3870x2 eller AMDs integrerade för den delen.

VAR gjorde jag det?

Altså - om man stenhårt går på [platform = samma tillverkare av CPU+Mobo +GFX] så vinner AMD på sitt annars hittils totalt olönsamma ATi-köp
men om man använder den äldre deffinitionen av [platform = CPU + passande Mobo] som sedan kompleteras med valfri (bästa) GFX så är inte en platform med AMD-cpu lika överlägsen längre

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
jag vill se dig backa upp det med siffror

Medger att det jag skrev var felaktigt uttryckt om man ser på kvartalet som helhet, brukar inte tänka efter speciellt eller redigera exakt utan man skriver något rätt snabbt. Det är det jag försökt förklara i efterhand, faktiskt inte ens tittat på vad jag skrev från början.

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
VAR gjorde jag det?

Altså - om man stenhårt går på [platform = samma tillverkare av CPU+Mobo +GFX] så vinner AMD på sitt annars hittils totalt olönsamma ATi-köp
men om man använder den äldre deffinitionen av [platform = CPU + passande Mobo] som sedan kompleteras med valfri (bästa) GFX så är inte en platform med AMD-cpu lika överlägsen längre

Jag ber så mycket om ursäkt. Jag visste inte du var så gammal att på din tid när begreppet "plattform" omfattade printrar istället för monitorer. Såklart att grafikkort inte fanns på 1950-talet, dumt av mig.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eson
Jag ber så mycket om ursäkt. Jag visste inte du var så gammal att på din tid när begreppet "plattform" omfattade printrar istället för monitorer. Såklart att grafikkort inte fanns på 1950-talet, dumt av mig.

tack för att du kan läsa...

Hur i hela friden var det man jämförde Intel och AMD innan Spider lanserades?!?!! Det måste ju varit helt omöjligt!

Man måste verkligen gått på printrar och monitorer...

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
tack för att du kan läsa...

Hur i hela friden var det man jämförde Intel och AMD innan Spider lanserades?!?!! Det måste ju varit helt omöjligt!

Man måste verkligen gått på printrar och monitorer...

Nu kanske du förstår varför jag jämnförde Intels integrerade grafikkort mot 3870x2. Så klart att det är omöjligt att jämnföra AMDs plattform mot andra.

Citat:

prestanda som konkurrenterna erbjuder

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eson
Nu kanske du förstår varför jag jämnförde Intels integrerade grafikkort mot 3870x2. Så klart att det är omöjligt att jämnföra AMDs plattform mot andra.

"prestanda som konkurrenterna erbjuder" var medvetet skrivet utan specifika namn Intel + nVidia är ju faktiskt båda konkurrenter till AMD.

Det är dessutom inget som säger att grafikkortet inte kan komma från AMD själva, med Intelprocessor så kommer det ändå räknas som ett Intelsystem.
(NB. AMD är en CPU-tillverkare först och främst, dom kan inte tjäna pengar om den delen inte säljer tillräckligt... Grafiken är bara ett komplement)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Igosh: att många ogillar IBM är kanske mindre relevant, eftersom en hel del av dessa har egenintressen.

Exempel på IBM's (skickliga?) affärsmetoder
http://www.idg.se/2.1085/1.146532

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk

Dåligt! Visserligen kör jag också med Intel just nu, men att AMD kommer att förlora marknadsandelar i och med det här beslutet så kommer det också förmodligen innebära högre priser på Intel processorer och det i sin tur medför att min planerade uppgradering av Intel processorn till en ny Intel processor kommer att skjutas upp eller aldrig bli av bara för det. Man vill ju liksom inte ge Intel ännu mer vind i seglen!

Min nästa dator kommer nog vara baserad på ett AMD moderkort. AMD är ju inte Cyrix eller VIA, och de är inte så mycket sämre än Intel heller, AMD är relativt bra processorer överlag och priset är också lagom. Och det som är lagom är alltid bäst - medelvägen är den bästa vägen enligt Buddha.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111