Spela Quake 3 på mobiltelefonen med ny Nvidiakrets

Permalänk
Medlem

vad är det för fel med en liten skärm?.. jag ser på tv-serier i min ipod nano 3G hela tiden.. bara den har tillräckligt stor upplösning så är det helt ok.. föredrar ipodens lilla skärm många gånger framför PSPns stora, t ex.

Permalänk

Hm, tycker det är lite onödigt men ganska coolt. Jag vill dock se mer och kräver lite mer av världen idag. Jag vill se hologram:
http://www.youtube.com/watch?v=wd7NClJOUOI

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.119925

Sådan skulle man haft i telefonen, talar med chefen och wipps dyker hans skalle upp, hö hö.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

den ska ja ha! XD

Visa signatur

intel Dualcore 3.4Ghz, 2048mb ddr2 800mhz, inno3d GF 8800 GT 512mb, 1040gb hdd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t22t2
Hoppas det kommer ett psp med en sådan krets.
Ca 2010 kan du kasta datorn,DVD,HD-spelaren,TVn och mobilen.
Det ända man Behöver är nätverk, en pryl med dom senaste mobila teknikerna och en jävla massa nätverkslagring.
Pryl=
Projekter med 1080p
Grafik som i dagens 6000kr bärbara
Minst 4" skärm
Röst eller tankestyrd
Turbo 3g, WiFi
HDMi
trådlös batteriupladdning
8mp kamra
Nätverkstelefoni
Inbyggd GPS och Digitalmotagare
Fjärkontroll till inprensip alla saker som använder fjärr i huset

Ja, det hade varit fint. Även om jag gärna vill ha en "huvudprocessor", vilket i princip är en stationär server undangömd i hushållet. Dels sätter man in alla hårddiskar där (för stora mängder lagring) och dels använder man processorn för att beräkna extra tunga applikationer. Givetvis görs allt trådlöst, och om någon annan kommer förbi så bör givetvis "beräkningsmaskinerna" hjälpa till.

Exempelvis skulle alla hyffsat stora arbetsplatser och de flesta hem ha en sådan enhet. Då alla hushåll och arbetsplatser har 1000/1000mbit (sedan finns givetvis ett 300mbit trådlöst stadsnät i de tjugo största städerna) så är det inget problem att köra automatisk backup på de flesta filer förutom rena mediafiler (de behöver du egentligen inte ens ladda ner).

...Fast jag antar att min dröm aldrig kommer att uppfyllas, eftersom den kräver att alla vill lägga 5k (motsvarar dagens 10k då) på en sådan station. Då den inte är obligatorisk kommer det inte att hända.

Förövrigt kan du stryka digitalmottagare, hur dumt hade det inte varit att ha sådant i mobilen? Lågupplöst och värdelöst... Nä, tv kör man via turbo-3g (4g?). Då får man lätt ut h264. i 540p, tillräckligt för att vara sebart på en stor display. (Nej, projektorer kommer knappast att slå ut displayer... De har för många hinder just nu).

Egentligen så är det som saknas just nu bara konsumenter som köper mobilerna (hoppet från en kompetent tusenkronorsmobil och en femtusenkronorsmobil är åt helvete för litet idag) så priset går ner samt trådlös överföring av video. Det är så vansinnigt dumt att jag år 2008 kan köpa en TV för 25k och en mobil för 6k, utan att det på något sätt är möjligt att sammankoppla dessa trådlöst... Hur fan kunde detta hända?
En uppföljare till Bluetooth behövs något fruktansvärt. Det gäller sedan att ALLT har denna uppföljare. Allt ifrån den där 25-tusenkronorsTVn till tusenkronorsbudgetstereon.
Allt bör vara öppen standard, och licensavgifterna bör vara ytterst låga (inte som idag, där man måste betala åtskilliga kronor för varje produkt samt hundratusentals kronor per år för vissa vanliga medialicenser).

Bland annat behövs det bra standarder för att ta emot/skicka video/ljud/kontrolltryckningar/_data_ som alla följer. Jag har sett några exempel på det, men inte öppna sådana. Kort sagt, man bör kunna välja till vilken källa man vill skicka video/ljud/likn. genom en enkel meny i exempelvis mobilen.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Den där var ju alldeles för stor för att räknas som "mobiltelefon", ska man ha med sig den i ryggsäcken eller?

Jag kommer då aldrig byta ut min telefon mot ett sånt stort monster.
Men utveckligen har ju iaf gått framåt, det är ju huvudsaken, nu kan dom ju iaf göra kraftfulla handdatorer.

Permalänk
Inaktiv

alltså jag köpte en separat hand pdf i ungefär den storleken och läser ibland böcker somjag laddat hem.. att kunna använda den som mobil o se på film är helt acceptabelt i den storleken tycker jag

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Gäääsp, trevligt men inget nytt med spelen, ta en PDA och blanda det med en mobil... bigdeal. spelar Tomb Raider på min sketna iPAD rz1710 och Quake fungera (dock spelar inte skiten)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

har kunnat lira Q3 på min PDA i typ 2år

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoddan
har kunnat lira Q3 på min PDA i typ 2år

Jag spelade Quake3 med accelerad Intel 2700G grafik på min X50V långt innan det och det såg även bättre ut än Youtube länken som postades innan med Acer:n. Den klarade även XviD filer med 624x352 och 25fps.

http://www.digit-life.com/articles2/pda/intel-2700g.html

Jag tror dock inte Intel 2700G kretsen slog igenom riktigt.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

Tycker ni, vad ska man ha allt detta till i en liten mobil
Fråga er själva varför ska man ha Blu-ratspelare, bärbar dator, normal mobil och HTPC istället för denna.

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem

Kan man inte lira cs på den istället?

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]