AMD ber Intel om mer reklam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2pac
Den genomsnittliga PC/Mac-köparen vet ändå inte att AMD ens existerar. Så de ska nog inte dra i för höga växlar.

Det är ju det som är poängen, det spelar ingen roll att de inte vet vad AMD är. Folk ser reklamen, blir sugna på en ny dator, går och köper en ny dator och när de sen får en AMD-burk så spelar det ju mindre roll, de har ändå en ny dator precis som de ville.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Macburkar kommer enbart med Intel. Den största andelen av datorer som säljs av de andra märkestillverkarna har också Intelprocessorer. Jag kan givetvis ha fel, men jag får intrycket av att de flesta som kör AMD är de som valt delarna i sin dator själva och har då gjort ett aktivt val att köra med just AMD. Dvs. de som köper AMD är i regel inte den genomsnittliga datorköparen.

Permalänk
Medlem

Kanske inte här, men i siba och alla andra butiker finns det faktiskt flera amd val. Och som sagt, oftast styr priset och då vinner AMD.