Fractal Design Linear Aluminium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Överhuvudtaget, en stor nackdel med bärbara är ju dess små ihopträngda tangentbord. Varför i helvette ska man då betala en massa pengar för att även få den nackdelen till sin stationära dator ?

?
Det folk vill åt är känslan i tangenterna från bärbara tangentbord. De flesta stationära tangentbord är inte ihopträngda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeluxXxe
Nu vill jag se en recension på samma företags p182-kopia: http://www.gtek.se/?mode=item&id=3303&session=6910e993044b531...

Det såg riktigt intressant ut! Jag gillar utseendet på Antecs lådor men jag hatar den trånga och opraktiska insidan.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highfly
Själv förstår jag inte varför inte de ergonomiska tankgentborden (med bruten tangentrad) blivit mer populära. Har man väl vant sig så är det mycket skönare oavsett om man spelar spel eller skriver en uppsats. Sen kanske de inte är de snyggaste alltid....

Tror det först och främst beror på att folk inte vågar prova. Själv har jag kört ergonomiskt sedan Logitech Cordless Desktop Pro. Använder Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 i dagsläget. Helnöjd! Men jag börjar vara sugen på att prova på nåt nytt...

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Tror det först och främst beror på att folk inte vågar prova. Själv har jag kört ergonomiskt sedan Logitech Cordless Desktop Pro. Använder Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 i dagsläget. Helnöjd! Men jag börjar vara sugen på att prova på nåt nytt...

Jag har en sådan ergo liknande sak till tangentbord med, dock så är den från den "usch och bluä-iga" eran då Lappower fanns^^ med en fejk ripoff på IBM™ Trackpoint™

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ecchi-BANZAII!!!
Så sant. ett tangentbord ska ALDRIG ha omkastade knappar.
UltraX FTW, har ett Rev1 men mums för den tunna Razer Lycosa...

Funderar på ett Lycosa, är det ett tangentbord som rekommenderas? Mest för att jag MÅSTE ha delete, insert, home, end,pgup/dn på rätt ställe. Bland annat på grund av att jag använder dem frenetiskt för att redigera text, såsom: (istället för ctrl+c, v)

Copy Selected Text [Ctrl] + [Insert]
Cut Selected Text [Shift] + [Del]
Paste Cut/Copied Text [Shift] + [Insert]

Se:
http://www.lentoman.net/keyboard.php

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Är det bara jag som uppskattar sånna där gamla och stora tangentbord som "klickar" ordentligt när man trycker på knapparna ? Typ som IBM's gamla klassiska 5kg tangentbord
http://en.wikipedia.org/wiki/Model_M_Keyboard
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/57/ModelM.jpg

Älskar gammla tagentbord Har dock ett lite nyare än ditt, ett gammalt Compaq som hängde med en kommundator 1998. Skönare känska i tagenterna får man leta efter

Visa signatur

E2180 @ 2.45ghz , 2x2048mb DDR2 800mhz, 8800gts 540/1920

Permalänk
Medlem

Kom på att mitt gamla Creative Prodikeys bord började kännas gammalt och klumpigt när jag läste recensionen, så jag drog i väg å köpte ett UltraX bara för det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gulaschbaronen
Älskar gammla tagentbord Har dock ett lite nyare än ditt, ett gammalt Compaq som hängde med en kommundator 1998. Skönare känska i tagenterna får man leta efter

Ja det gjorde lite ont när jag slängde mitt Compaq-tangentbord, det var så jävla najs. Men det gäller bara att vänja sig, mitt G35 känns riktigt skönt nu med. Men fan va Compaq gjorde bra tangentbord förr.

Permalänk

Är det bara jag som är ganska anpassningsbar när det gäller tangentbord. Ge mig nån vecka kan jag skriva på det nya också... bara jag slipper mouse-paden på min bärbara

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

<3

Har två ms natural elite.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dennis_svensson
den ser ju nästan ut som ultra x flat gammla modell, den utan usb :S

En sån gammal har jag, utan USB. Knapparn är inte så bra längre. Får ofta trycka flera gånger för att det ska hända nått. Fick göra det 7 ggr på den där meningen.

Funderar på att köpa Lycosa. Nån som har nåt bra att säga om det?

Permalänk
Medlem

vad fult det är
speciellt vid piltangenterna och delete/ins osv.. och höger shift är ju helt off :/

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabex
Razer Tarantula är ju ägigaste. Köpte i första hand ett för att jag är en obotlig Razerfanboy, men kvalitén och känslan på tangentbordet är ju helt fantastisk. Kvalitén kan bevisas av en kompis som spillde ett glas mjölk över sitt, allt han gjorde var att dammsuga upp mjölken för att det inte skulle lukta konstigt.

Hur luktade dammsugaren sen då?

Jag kör med DiNovo Edge, det skönaste och defenetivt det snyggaste tang.bord jag sett/testat. (men allt är ju en smaksak)

Det jag tycker är väldigt konstigt med trådlösa tang.bord är att de inte har en laddningssladd gärna till USB(med inbyggd bluetooth).
Då kan man använda tang.bordet medans det laddas och när man ska gå ifrån datorn till soffan så drar man bara ur sitt fulladdade bord och går iväg.

Visst kan man sätta mus/tang. i laddaren över natten men många(läs jag) glömmer det... Min lösning är att ha två MX Revolution möss... en i laddaren och en på musmattan...

Visa signatur

🗄️ : Fractal Design Define C 🔌: Seasonic Focus Plus 850 Platinum 850 W 🏬: Asus ROG Strix X570-F Gaming 🎞️: 32Gb(2x16GB) Kingston DDR4 3600MHz CL17 FURY RGB 🔲: AMD 5900X ❄️: Noctua NH-D15 💾: WD Black SN850 Gen 4 SSD 1TB + Crucial BX500 480GB 3D NAND SATA 🏴: Asus GeForce GTX 2080 Ti Strix Gaming OC 11Gb 🖥️: Asus ROG Swift PG348Q 34" Ultra-Wide

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av littlewings
Mitt UltraX sjunger på sista versen men verkar inte gå å få tag på nytt, synd att Logitech la ner och ersatte med UltraX-Flat.

Lite märkligt med beteckningarna på Ultra tangentborden, för om jag fattat det rätt är UltraX mer flat än "flat"-versionen, eller har jag blandat ihop dem?

UltraX
UltraX-Flat
UltraX Media
UltraX Premium
Ultra Flat

wtf, which is what?!?!?

Jag håller med, det var först när jag kollade här ( http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s15390913#resultat ) som jag fick reda på vilket tangentbord jag har. Och det verkar också som att folk på prisjakt som lagt upp sina bilder på sina ultra-bord inte själva håller reda, eftersom det e flera som blandar ihop UltraX Flat med Media och Premium.

Själv har jag UltraX Media och är stolt ägare Har haft det i 4 år den enda slitningen är är att WASD[space]ERT blivit lena.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Nödvändigt att suga ut den sista värmen man har i händerna med aluminium tangentbord.

Exakt, så korkat. Typiskt exempel på att det inte är designat efter vad som är bra utan vad som ser häftigt ut. Om något lär man ju vilja ha tangentbord av trä, eller helt enkelt bara göra dom i plast som vanligt.

Permalänk
Avstängd

Återupplivar en myhcket gammal tråd

Denna tangentbord säljs inte längre idag och min sjunger på sista versen. Någon som har förslag på liknande tangentbord?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR