Dolt grafikkort i Nvidias installationsfiler

Permalänk
Medlem

någon som har en aning om vad ett 9800gt kom ligga i för prisklass? 3,5k?

Visa signatur

Acer Aspire 5930G, Intel C2D P7350 2.0Ghz 1066 MHz FSB 3mb cache, Nvidia Geforce 9600M GT 512 mb, 3 GB DDR2 ram 667 MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ravix_04
768MB är väl tillräckligt för dom allra flesta, finns det nåt spel som kräver mer? Så länge man inte sitter på en Athlon 64 så borde väl det räcka till för vilken gamer som helst. Då kan man ju st'lla sig frågande till varför man betalar mer för grafikkort med ännu mer minne....det enda en dator är kapabel att använda mer än 768MB minne till är väl redigering & så vidare lr?
Kul att fundera över bara
......

Men..
Ju mer desto bättre heter det väl

Nja, det beror på hur snabbt minnet är sas, i flera fall är mindre men snabbare minne mer användbart på grafikkort än större mängd slöare... för spel iaf.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Avstängd

My bad.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Avstängd

Var det inte rätt så vanligt bara för 1-2 år med 1-1,5 GB på grafikkort? Har för mig sett en del såna, speciellt från XFX, bara klisterlappen på som sagt.... Tålede vara rätt slöa i så fall, med 4 siffror istället för 3. Sjukt vad man stirrar sig blind.

Om det är som du säger borde väl SLI lr CrossFire vara allra bäst, i prestandaväg ?
Fin sommar väntar iaf

Visa signatur

AMD; [Suck]
Living for :arrow: Quad Core :up:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kenski
någon som har en aning om vad ett 9800gt kom ligga i för prisklass? 3,5k?

Ungefär dubbelt så mycket som ett ATi kort i samma klass antar jag.

Permalänk

Det är så kul o se mångas förutfattade meningar om både nvidia och ati...

Permalänk

Nya 9600Gt presterar ungefär som ett 3870 enligt reviews. Det är inte så pjåkigt det. Blir spännande att se hur 9800Gt blir, Det kan nog tävla med Ati´s X2 då 9600 visade sig vara så pass snabbt.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Jo, det är nog sant att 768 MB räcker bra året ut för de flesta som inte kör i väldigt höga upplösningar.

4870 kortet skulle väl i grundutförandet ligga på 1Ghz va ?
Det är ju några hundra Mhz mer än GTX kortet ska ligga på, men som sagt så får man ju vänta och se om denna skillnad verkligen betyder något.
Jag misstänker att AMD faktiskt lärt sig en del och kommer ut med ett riktigt monster. Hoppas kan man ju iallafall.

Jag tror ändå inte att något spel kommer kräva så mycket minne som Crysis detta året, jo kanske Alan Wake men det tvivlar jag på. Crysis tar inte upp 768Mb heller såvida man inte drar på AA/AF @ 1920*1200 @ very high (DX10). Men sedan är Crysis ett stort undantag då de flesta spelen ligger så pass långt bak grafiskt.

Det kommer aldrig gå att jämföra frekvenser mellan kort tror jag. Titta bara på AMD Athlon 64 där man har 2Ghz CPU och motsvarar en Intel P4 på närmare 2.6-3Ghz. Nvidia kommer nog liksom tidigare vara mer effektiv per Megahertz jämfört med AMD. Så har det hur som helst vart under en längre tid på high end marknaden i alla fall. X1900XTX mot 7900GTX var ett undantag men där kan man inte riktigt utsé någon vinnare då alla testsidor får olika resultat men jag skulle sagt att X1900XTX presterade marginalt bättre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
9600GT har i ett test jag sett varit hack i häl med 8800GT och många gånger slagit ett HD3870.

Helt rätt vilket också är intressant. Jag tror att kortet går att klocka ganska högt om man byter kylare på det och då bör det inte vara några problem att få över GTX prestanda med ett kort för 1400kr. Det tycker jag låter prisvärt om man är ute efter klockning i alla fall.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Nvidia har ALLTID gjort så inget nytt...
Att de skriver nya graffen som kommer i drivisar när dom inte finns ute än

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sockan
Nvidia har ALLTID gjort så inget nytt...
Att de skriver nya graffen som kommer i drivisar när dom inte finns ute än

Det har alltid varit så. nVidia skriver in stöd för kort som har inte kommit/planeras att släppas i snar framtid.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk

Vilken superchock. nvidia kommer att släppa en 9400GS. Vem kunde ana att de skulle släppa en sådan budgetvariant efter 9600 och 9800? Tss är detta en nyhet?

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]