Italienare slår världsrekord i 3DMark

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
Ironi är när man säger någonting man inte menar, och ofta raka motsatsen. Det han var ironiskt för vi vet alla att 3dmark inte betyder att 2900xt har prestandakronan när det gäller spel.

För övrigt, om jag kommer ihåg det rätt så tror jag inte att det Svenska rekordet som sattes för ett tag sedan, så hade dom bara klockat sin QX9650 till 4.0 ghz. Med vätekylning så är ju 6.0 ghz nästan standard för den här processorn.

Har vi möjligtvis en Wikipedia-entusiast i klassen ?

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.

Permalänk
Medlem

Är pengar ett problem för de här snubbarna? (:

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DokujiN
Nja. I 3DMark ja. Men i spel i synnerhet så ligger nVidia snäppet över.
Dock är HD3870 för 1700kr bäst pris/prestanda idag troligtvis.
Dessutom var processorn vid testet en Intel, så ingen vinst för AMD där heller. Helt ärligt så är Phenom inte värd att nämna ens.

Om ingen har sagt det i forumet redan så äre GF 8600GT som har pris/prestanda enligt futermark..

Visa signatur

Stationära:Silver Power 600W | Gigabyte GA-EP35-DS3| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2048MB| CPU E8400@3.8 Ghz |HIS Radeon HD 4850 512MB GDDR3|Systemdisk WDC 160GB | Lagring 1.5tb | Fractal Design Define R2

Bärbara:Asus K70IO

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Fasktiskt rätt som du skriver. Tri- Ultra hade ägt. Dessutom skalar TRI- Ultra väldigt bra i endel spel.

Tri-SLi kräver Vista har jag för mig. Antagligen därför vi inte sett något rekordförsök med tre Ultras.

Visa signatur

"Aurora" Intel Core i5-4670K@4,2GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz - MSi Z87-G55 - Sapphire AMD R9 290 Tri-X - 2*Samsung 1TB (RAID 0) - Antec P182 - Corsair HX620 - Noctua NH-U12P
"Mirage" Macbook Pro 13" - 16GB RAM - dualboot OSX/Win7
Hä lön's int' förklar' för dem söm int' begrip'

Permalänk
Medlem

Hallå

Det är bara att buga ATI doinerar OBS dominerar det är ett godkännt rekord. Och inte med 5, 10, 50 utan med flera hundra p. Den gången (flera år troligen fammåt) som Nvidia nästa gång har rekordet då kan vi fans få skryta.

Men vi som sitter på Nvidia kort bör buga för detta rekord med ATI kort.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boxter400
Om ingen har sagt det i forumet redan så äre GF 8600GT som har pris/prestanda enligt futermark..

Är nog mätt före hd3850/8800gs slog igenom

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caylon
Jag kör det med luft, samt att jag tog all prestanda jag kunde ur mitt graffekort fick ändå inte mer än 15k, så det är nog ganska individuellt ska du se.

Konstigt, har sett ganska många som fått cirkus 17k med likvärdiga inställningar men det är möjligt det är som du säger. Men om du har en C2Q @ 4Ghz och ett 8800GT 512 @ 850Mhz/2Ghz minnen så är det någonting annat som strular om du endast får 15k. Vad exakt vet jag faktiskt inte.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bazooka91
Tri-SLi kräver Vista har jag för mig. Antagligen därför vi inte sett något rekordförsök med tre Ultras.

Mycket möjligt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

jag undrar hur länge gick detta system egentligen 2 sek,5min,3 tim eller mer???? Så är jag trött på dessa nissar hur vore de om de kunde fixa ett system med fläktar eller vattenkylning istället för kväve eller nån annan kemprodukter?.Och se om de kommer upp i 5ghz då de vore nåt att se eller bygga en budget dator som kan klockas upp till 5 ghz tex då hade de vart nåt !? Men att använda kemprodukter är som att fuska juh!!!

Visa signatur

McFreedy är en som finner saker andra inte finner!! Och går där ingen annan har gått!!

Permalänk
Medlem

E de nån som vet vad det luftkylda rekordet i 3dmark ligger på?
Hade varit kul att se vad dom mer "användarvänliga" systemen klarar.

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cookie jar
Men att använda kemprodukter är som att fuska juh!!!

Du tror att dom som slår hastighetsrekord med bilar kör med 95oktanig soppa med eller hur?

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk
Medlem

Herre gud du kan ju inte jämföra bil med dator dålig jämförelse

så en sak till de vore kul och se vad vattenkylnings rekordet ligger på och fläkt rekordet de högsta crotale kanske kan tala om det????

Visa signatur

McFreedy är en som finner saker andra inte finner!! Och går där ingen annan har gått!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cookie jar
Herre gud du kan ju inte jämföra bil med dator dålig jämförelse

så en sak till de vore kul och se vad vattenkylnings rekordet ligger på och fläkt rekordet de högsta crotale kanske kan tala om det????

Klart man kan, materialsport som materialsport.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Klart man kan, materialsport som materialsport.

Dock är ens 3dmark-resultat styrt till största del av hur mycket tur man haft med sina komponenter, med en råtrimmad dragracing-motor så är inte samma moment av tur inblandat, där är det bara ens kunskaper/tillgångar som påverkar resultatet.

Visst kan man köpa 1000st cpu:er och testa vilken som överklockar bäst, dessvärre kan det komma nån nisse som köpte en cpu och hade mer tur med sin cpu än du hade med dina 1000 cpu:er, personligen tycker jag att 3dmark-jakt är det dummaste man kan hålla på med, men det är väl bara jag det

Permalänk
Medlem

Med orginal fick jag bara runt 12000 i 3dmark 06 med q66600, 8800gts 512mb, 2gb 6400 Iofs orginal kankse därför?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Dock är ens 3dmark-resultat styrt till största del av hur mycket tur man haft med sina komponenter, med en råtrimmad dragracing-motor så är inte samma moment av tur inblandat, där är det bara ens kunskaper/tillgångar som påverkar resultatet.

Även där måste man ha turen på sin sida man kan skicka iväg topparna flera hundra meter upp i luften, man kan skjuta bakaxeln, ramen kan gå av och däcken explodera. att ha turen på din sida på rå trimmade motorer är ett måste vad de gäller matrialet.
Jag fattar inte varför dom flesta "datornödar" inte tycker att man kan gemföra bilar och datorer. jag tycker att dom är väldigt lika.

Extremtrimma en motor KRÄVER ett betongfyllt block då kan man inte köra mer än knappt 402 meter alltså en presstamda tävling
Extremklocka en cpu kräver flytande kväve.

a tack och hej för mig och tackar för en ännu intressant tråd här hos sweclockers

Visa signatur

i5 2500 4,2GHz Grafikkort: XFX GTX260 Nätagg: Corsair 650watt DDR3 16GB
Gör som jag, FOLDA.
Ligger på ca 8,000PPD =)