Windows Vista SP1 redo för nedladdning

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Jag skulle snarare tro att detta är lösningen:
http://www.idg.se/2.1085/1.146845

där står det att före detta betatestare och folk med msdn licenser kan komma åt sp1 via windows update. Själv har jag en msdnaa licens och det kanske räknas som en msdn licens i sammanhanget.

Möjligtvis. Men jag har inte betatestat sp1 innan. Inte meckat med mitt vista på något sätt egentligen. Så då borde jag inte vara en kanditat för nerladdningen jag gjorde igår. Visserligen känns idg som en bra källa, men eftersom att jag bara är en vanlig användare och ändå kommit åt sp1 genom Windows update borde denna sp vara the real deal. De borde inte släppa testversioner på det sättet för allmänheten.
Men, jag vet egentligen inte heller vad jag fått in i datorn. Antar bara att det är den oficiella sp1 för vista 64.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Samma som för några andra, kan inte se SP1 i WU med x64 Business.
Ni som fått ner det, har ni Ultimate hela högen?

Japp, Ultimate 64-bit. (Engelsk version)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Vad du vill och inte vill se är knappast relevant.
Tack för tipset om att aktivera och inaktivera, dock, ska genast testas.

Hoppas de funkade för dig. Good luck mään

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

jag har svensk 64bitars vista, när jag uppdatera stod det något med "office SP1 blablabla", har jag nåt fel för mig eller? Var kan jag kolla om SP1 är installerat eller inte?

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

i kontrollpanelen-->system

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Microsoft mobbar mig, jag har ännu inte fått nån SP1 på min Windows Update Vista Ultimate x64 Engelsk.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem

Vänta nu, har en fråga. Det skulle finnas tillgänglig en viss tid va?
Sen då? Hur ska vi få de sen? Eller kommer dem att sälja de i butik?

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk

Ni som kanske inte hittar kanske har piratversionen av Vista? Ingen aning. För var det inte så med Sp1 att oemcrack inte skulle fungera efter update?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Ni som kanske inte hittar kanske har piratversionen av Vista? Ingen aning. För var det inte så med Sp1 att oemcrack inte skulle fungera efter update?

Det ska komma en separat uppdatering för det i slutet på denna månaden:
http://blogs.msdn.com/wga/archive/2008/02/21/taking-the-next-...

Permalänk
Medlem

Om man har använt vLite kommer inte SP1 upp iaf. Längtar tills de har fixat intergreringen i nästa release av vLite! Funderar på att köra en vanlig installation för att testa SP1 dock...

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Ni som kanske inte hittar kanske har piratversionen av Vista? Ingen aning. För var det inte så med Sp1 att oemcrack inte skulle fungera efter update?

Nix...
Och för den delen skulle nog inte oem crack sluta funka förens efter SP1 ÄR installerad.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Today, a build of SP1 was posted to Windows Update and it was inadvertently made available to a broad group. The build was intended only for our more technically advanced testers, and was meant to only be offered to those with a specific registry key set on their PC. For general availability, we are still planning to make SP1 broadly available in the mid-March timeframe.

http://www.msfn.org/comments.php?shownews=21950

Permalänk
Medlem

Det kom snabbt upp en integrerad Vista x64-installationsdvd så att jag kunde testa med min licens. Det var inga problem att köra vLite på installationen och installationen i sig gick supersnabbt. Hittills är jag väldigt nyfiken på hur det är med TCP-grejen.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
http://www.msfn.org/comments.php?shownews=21950

"Today, a build of SP1 was posted to Windows Update and it was inadvertently made available to a broad group."

Jag trodde SP1 var klart. Så varför "a build". Kanske menar de speciella distrubutionspaket för WU.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
http://www.msfn.org/comments.php?shownews=21950

Jag fick ner den och jag har som jag tidigare sagt inte kört nån testversion av sp1 innan eller meckat med mitt vista över huvud taget. Så jag tror inte att den sp1 jag fick ner var en ofärdig version. Artikeln måste gälla något annat.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Är det nån här som har en piratversion av Vista och har hämtat hem SP1? Funkar det okej, eller spökar det nya WGA till det?

Visa signatur

Antec Sonata III|Gigabyte P35 DS3|Intel E6750@stock|2x1 Corsair XMS2-6400 CL4|XFX 5870 1GB|2TB HDD|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xaler
Är det nån här som har en piratversion av Vista och har hämtat hem SP1? Funkar det okej, eller spökar det nya WGA till det?

Vi får inte disskutera det på det där sättet här.

Permalänk
Medlem

Någon som har funnit den upplagd i torrentformat? Kryper på väggarna för att den inte dyker upp i min WU.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Vi får inte disskutera det på det där sättet här.

Så du menar att jag inte får uttrycka mig om piratversioner om Vista? Vad jag vet så är detta ett fritt land med lagar som tryckfrihetsförordningen, som ger mig rättigheten att skriva om mina tankar och frågor. Så sig mig någon snälla, rara, har någon fått igång SP1 på ett piratkopierat Vista? Bara för att jag frågar om det behöver det inte betyda att jag själv har ett piratkopierat Vista. Jag är mer intresserad över hur M$ har utformat sitt skydd mot piratkopiering.
/X

Visa signatur

Antec Sonata III|Gigabyte P35 DS3|Intel E6750@stock|2x1 Corsair XMS2-6400 CL4|XFX 5870 1GB|2TB HDD|

Permalänk
Hedersmedlem

xaler. Det du skrev var inte emot forumreglerna så vitt jag förstår, men med tanke på hur du ställde frågan från början får man dock inte svara på den med de regler som gäller på forumet. Kanske det banck menade?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Den första frågan är mycket riktigt svår att svara på med gällande regler på forumet.

Dock kan man mycket väl svara på hans andra fråga, om WGA spökar till det för användare som valt att inte punga ut med tusentals kronor för ett halvfärdigt operativsystem, pengar som sedan används för att försvåra utvecklingen av gratismjukvara så som linux, och till att försämra konkurrensen på marknaden, användare som därför valt en annan lösning.

Svaret att tolka av texten i länken ovan (http://blogs.msdn.com/wga/archive/2008/02/21/taking-the-next-...) är att åtminstone de två vanligaste sätten att komma runt aktiverings-kravet, "OEM BIOS" och "Grace time exploit", har åtgärdats. De som valt att använda dessa bör med andra ord stöta på patrull och bör se sig omkring efter andra alternativ.

Visa signatur

Intel Core i9-12900k | Asus ROG Strix Geforce RTX 3070 OC | G.Skill Trident DDR5-6000 CL36 BK RGB | Seagate Firecuda 530 | NZXT H510 Elite white, 4x Lian Li SL120/140 fans | NZXT Kraken X63 – all RGB set to static white

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xaler
Vad jag vet så är detta ett fritt land med lagar som tryckfrihetsförordningen, som ger mig rättigheten att skriva om mina tankar och frågor.

observera bara att den lagen inte alls ger dig friheten att skriva vad som helst, och att överträdelser av de inskränkningar den faktiskt innefattar är prövbara enligt lag. åas ska ingen heller dömas utanför den vilket gör att swec inte kan inskränka din rätt till den heller, däremot är de i sin egen rätt att ha ordningsregler på en medlemssida. (men detta har inget med yttrandefrihet eller tryckfrihet att göra)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Hedersmedlem

Era problem med SP1:s tillgänglighet är tydligen inget att oroa sig för. Andra har haft det kämpigare:
http://windowsvistablog.com/blogs/windowsvista/archive/2008/0...

Ifall ni använder er av Windows Home Server eller planerar att så göra, ta ett titt på detta:
http://support.microsoft.com/kb/946676/en-us?spid=12624

Den sistnämnda måste får väl betecknas som en mardröm med tanke på användningsområdet.

Permalänk

någon som vet om PeerGuardian 2.0 RC1 fungerar med sp1 ? just nu kör jag vista 64 utan några hotfix för att PG ska fungera riktigt

Permalänk
Medlem

Vågar man installera SP1? LOL@thumbnail på Ballmer också!
http://www.dailytech.com/Vista+SP1+Update+Process+Kills+Some+...

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xaler
Så du menar att jag inte får uttrycka mig om piratversioner om Vista? Vad jag vet så är detta ett fritt land med lagar som tryckfrihetsförordningen, som ger mig rättigheten att skriva om mina tankar och frågor. Så sig mig någon snälla, rara, har någon fått igång SP1 på ett piratkopierat Vista? Bara för att jag frågar om det behöver det inte betyda att jag själv har ett piratkopierat Vista. Jag är mer intresserad över hur M$ har utformat sitt skydd mot piratkopiering.
/X

Med tanke på hur du ställde frågan så anser jag att det är enligt forumsreglerna inte tillåtet att svara på det. Du ställer frågan på ett sätt som gör så att du person i fråga använder en olaglig version av Vista och är därmed intresserad av hur Sp1 fungerar på ditt crackade windows. Så uppfattde jag det iaf. Allt kändes bara så angeläget för din del.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Vågar man installera SP1? LOL@thumbnail på Ballmer också!
http://www.dailytech.com/Vista+SP1+Update+Process+Kills+Some+...

va fan,.....

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
observera bara att den lagen inte alls ger dig friheten att skriva vad som helst, och att överträdelser av de inskränkningar den faktiskt innefattar är prövbara enligt lag. åas ska ingen heller dömas utanför den vilket gör att swec inte kan inskränka din rätt till den heller, däremot är de i sin egen rätt att ha ordningsregler på en medlemssida. (men detta har inget med yttrandefrihet eller tryckfrihet att göra)

Den lagen... eller "-frihetslagarna" har så förbannat många undantag så det finns ingen frihet. Lagarna är sjuka tyvärr... man får tycka vad man vill, så länge man bara håller det för sig själv.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Någon som har koll hur det går med släppet av svenskt Service Pack 1 för Vista 64bit?

Jag har Windows Vista Premium 64 bit (svenskt språk) och väntar med spänning på att kunna få uppgradera!

Permalänk
Medlem

denna artikeln är intressant: http://www.idg.se/2.1085/1.148066
det gick lätt och smidigt.

Visa signatur

| Errare humanum est |