Noctua släpper krympt processorkylare

Permalänk
Melding Plague

Noctua släpper krympt processorkylare

Den österrikiska kylartillverkaren Noctua ligger inte på latsidan utan släpper en mindre variant av deras välkända NH-U12F. Denna gång är processorkylaren anpassad för 92 mm-fläktar och är utrustad med en ny tyst fläktmodell.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gött!

undrar om den passar i P190 med Sidofläkten på..

Visa signatur

*Master| P190 | C2Q Q6600/NH-U12F | P5B PREMIUM VISTA EDITION | XMS2 6400 4GB CL4 | 8800GTS | Raptor 74GB + 1x400 + 2x500 + 1x750 + 2x1000 | 1200W |22w"|
*SLAVE | C2D E4300 | P5B MX/WIFI | XMS2 6400 2x1024 CL4 | Gainward 8600GT | 2x400 | 19w |
*HTPC | Antec FUSION | i övrigt som "SLAVE - skärm

Permalänk
Medlem

vill ha

Visa signatur
Permalänk

Skulle vara kul å se en jämförelse mellan NH-U9B och den lite större NH-U12F.

Visa signatur

Dell XPS 9510, LG OLED48CX

Permalänk
Medlem

Nice att den inte var så dyr, 12fläkt och stora modellen kostar ju 600kr.
Sen ingår deras kylpasta som är helt ok?

Permalänk
Medlem

Nu utan tocken dära hack i vingen för mindre turbulens.
Så avgörande var inte de där hacken eller så passande för 92 mm tydligen.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Nu utan tocken dära hack i vingen för mindre turbulens.
Så avgörande var inte de där hacken eller så passande för 92 mm tydligen.

Det ska vara hack, men det syns inte på bilderna. Fläkten:

http://www.sweclockers.com/news_show.php?id=7269

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Dom verkar najs men dom är så grymt stora och tunga vågar man verkligen klämma på en sån eller, har aldrig riktigt förstått varför dom måste vara så överdrivet stora egentligen.

Permalänk
Medlem

tror inte den är i samma klass som Ultima-90i ens, den har för lite heatpipes. Priset är ungefär samma och vikten (om noctuas var med fläkt).

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Noctua släpper i stort sett bara bra grejer, grymt bra. Detta kommer säkert också vara en toppenprodukt.
Har dock redan en sen tidigare, men grymt bra kylare tillverkar dem.

Permalänk
Medlem

Det här är väl inget nytt? Bara en uppdatering av den ursprungliga 92 mm modellen - eller?

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Tänkte detsamma som 4bstract faktiskt ?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract
Det här är väl inget nytt? Bara en uppdatering av den ursprungliga 92 mm modellen - eller?

"Utöver en den nya fläkten syns inte så stora skillnader från den tidigare versionen. Det handlar fortfarande om en tornliknande konstruktion med fyra värmeledningsrör och massvis av aluminiumflänsar."

Om jag inte minns helt fel så ser bottenplattan något annorlunda ut.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

najs för dem som har htpc. har man zalman htpc chassi så passar denna perfekt då denna är lika hög som Zalman CNPS9500.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se en recension om denna mot sin storebror Även alla andra nya kylare som har kommit.

Permalänk
Medlem

verkar lovande tycker jag dock skulle jag väl personligen skaffat den större varianten som redan finns med det kan ju också bero på att jag har platts för den men som sagt lovande produkt.

Visa signatur

i7 970 || EX58-UD5 || R9 290X || Vengeance 24GB || HX 850W || 5,7 TB SSD, 20 TB HDD + 58 TB NAS || U3011 + 3007WFP + 2x LP2065 || Lian li PC-A71B || Asus Xonar STX + Sennheiser HD595 || Qpad MK-85 + Qpad 8K

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ma3stro
Gött!

undrar om den passar i P190 med Sidofläkten på..

- Jootack, det kändes ganska hårt med mitt P190 + Noctua NH-U12F... xD

Permalänk
Medlem

skulle passa utmärkt till mig eftersom jag har massor av 92 mm fläktar

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

ush ännu en överhypad noctua fläkt..

länge leve Scythe och Nexus!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boibo
ush ännu en överhypad noctua fläkt..

länge leve Scythe och Nexus!

Instämmer helt! Noctua är bra men något överskattade. Jag körde mycket Noctua-fläktar i mitt system förr. Sen började man läsa här på swec-forumet och introducerades till fläktar som presterade lika bra (el. bättre) för halva kostnaden av en Noctua!

Den nya kylaren är säkert jättebra, men knappast något revolutionerande. Tror jag håller fast vid min TT Big Typhoon Vx med Scythefläkt, den täcker mina behov.

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Medlem

Noctua fläktarna är dyra ja, går lika bra med en nexus fläkt tbh.

Permalänk

Någon som har testat eller läst att den passar i ett p190?.

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *