Permalänk
Medlem

Långsam laptop

Jag defragar ca två gånger i veckan och jag har norton antivirus, men ändå blir min laptop bara långsammare, att starta upp, att stänga av, att använda internet med. Förut brukade datorn vara ca 5-10% defragmenterad, nu är den ca 24%.

Jag förstår inte varför, någon som har några idéer?

Permalänk
Medlem

Fler och fler installerade program, och alla lägger in hela eller delar i autostart. Det ger långsammare dator, och kanske lider datorn nu av minnesbrist vilket gör att swapen får arbeta hårt. Diskar i laptops är inga prestandamonster.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

hm

Jo, absolut, men saken är den att jag regelbundet kollar igenom add/remove hardware och tar bort saker jag inte använder. Dessutom har jag inga spel installerade, använder datorn till office och internet.

Min fundering är om datorn samlar på sig en massa skräp när man tittar på saker, typ youtube, som jag inte ser. Det låter kanske virrigt, men jag är inte så bra på datorer. Vilket antagligen märks, he

Permalänk
Medlem

Webläsare cachar sidor på hårddisken. Standardvärdet brukar vara många hundra MB. Med bredbandsuppkoppling tycker jag att 64MB räcker bra.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

?

Jag är ledsen, men jag har inte en aning om vad det betyder

Permalänk
Medlem

Re: ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToveG
Jag är ledsen, men jag har inte en aning om vad det betyder

Han menar att hdd utrymmet som är dedikerat till webläsaren är ofta ganska önödigt mycket, brukar kunna rättas till i instaällningar.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"