Biljetter till Birdie på fredag

Permalänk
Melding Plague

Biljetter till Birdie på fredag

Ordet birdie kanske många förknippar med golf men Birdie är också namnet på ett datorevenemang (läs LAN) strax utanför Uppsala. Birdie är i grund och botten ett scene-party vilket innebär att fokusen i huvudsak ligger på grafiskt skapande, musik och programmering.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag kommer att sitta klistrad på F5 knappen på fredag. Dreamhck Winter är lite okej att gå på. Det här låter mycket bättre i mina öron av någon anledning. Lite mer lugn game-miljö och mestadels tjejer "Birdie brukar ha cirka 1000 besökare varje år varav en ganska stor del är av det kvinnliga könet." . Rena drömmen ju.

Eller menar ni att det är 20 tjejer på 100 pers .

Permalänk

Hahahahah det lär ju inte hända att det är mestadels tjejer...

"Birdie brukar ha cirka 1000 besökare varje år varav en ganska stor del är av det kvinnliga könet." Förra året (birdie 17) hade typ 40 tjejer MAX, därav 30 va Emos.. WOOOHO

Längtar som fan och säger som föregående talare.. F5 inatt

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk
Medlem

vet ej hur dreamhack är nu.
men det va ju mycket skapande av olika grejer förr.

skoj att det kommer ett med mest baserat på skapande
chiptunes är ju guld å sitta å mingla till )

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degerlund
Förra året (birdie 17) hade typ 40 tjejer MAX, därav 30 va Emos.. WOOOHO

Ursäkta en stenåldersperson, men vad är en 'Emo'? Är det 'japansk-trash-skolflicka'-looken?

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem

Emotional Hardcore tror jag att det kallades från början. Helt svart utstyrsel, slickjeans, svart självfärgat hår med sneludd, mascrara även om man e kille o vitt puder i ansiktet. En sorts blandning av en ledsen gothare och det du tänker dig. Du som bor i sthlm skulle kunna svänga förbi plattan. De svartklädda som sitter på marken över allt, speciellt vid hissen, det är emos.

Permalänk
Medlem

Det är en musikstil egentligen men har istället blivit ett ord för klädstil. http://sv.wikipedia.org/wiki/Fashioncore

Permalänk
Medlem

Ska lätt gå på Birdie i år.
Har tänkt gå tidigare men det strulade sig med pengar. Nästan alla min kompisar har gått tidigare och kommer gå i år igen.
Gillar att det inte är allt för stort, men det är ändå en hel del pers där.
Sedan skadar det ju inte att man bor i Uppsala

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lincoln
Ursäkta en stenåldersperson, men vad är en 'Emo'? Är det 'japansk-trash-skolflicka'-looken?

Nej det är en person som ser ut som följande

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk
Medlem

Wooohooo! Förra året va det kul som fan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degerlund
Nej det är en person som ser ut som följande
**

Jag tar två.
--

Jag har aldrig varit på Birdie eller ens hört om det tills idag, men det verkar ju faktiskt rätt mysigt... Ibland känns DH som lite för mycket, vore trevligt att åka på nåt som är mittemellan kompislan och folkfest

Visa signatur

AMD Athlon64x2 6400+ 3.4Ghz, Geforce 8800GT, 4gb DDR2 800Mhz

Permalänk
Medlem

Visst är det fint att man måste nämna att det finns kvinnliga deltagare... Så jävla ovanligt är det inte med kvinnor som är intresserade av datorer, även om de flesta jag känner helst undviker LAN-partyn och liknande på grund av uppmärksamheten de inte alltid vill ha.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degerlund
Hahahahah det lär ju inte hända att det är mestadels tjejer...

"Birdie brukar ha cirka 1000 besökare varje år varav en ganska stor del är av det kvinnliga könet." Förra året (birdie 17) hade typ 40 tjejer MAX, därav 30 va Emos.. WOOOHO

Längtar som fan och säger som föregående talare.. F5 inatt

Vet inte riktigt vilket Birdie 17 du var på, men när jag var där och kollade en av dagarna så var det bra mycket mer än 40 tjejer där

Permalänk
Medlem

Haha, bilder som denna från förra birdie måste väl vara uppmuntrande?

Bild: http://birdie.minbild.nu/BIRDIE2007/Camilla/DSC08308.JPG?widt...

Blir ju nästan sugen på att åka... Synd att dom inte arrangerade QW-turneringar bara :/

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Fan, vart på de senaste 4 birdie, men är utomlands så jag missar det i år =/

Och vem går på LAN för å ragga? LAN är till för att slakta kompisarna i Age of Empires, Rise of Nations, Unreal Tournament etc. ska man ragga kan man gå på krogen vilken annan helg som helst ;D

Permalänk

Låter lugnt och trevligt...
Eller?

Visa signatur

[-Antec sonata III-] - [-Corsair 750 W-] - [-AMD Phenom II X4 940 @ 3700 MHZ-] - [-8 GB DDR2 800 MHZ-] - [-GIGABYTE GA-MA790X-DS4-] - [-Seagate Barracuda 7200.11 500 GB-] - [-Gigabyte Radeon 4850 (AC Accelero S1)-CROSSIFRE-Powercolor Radeon 4870-] - [-Acer 24" 2 ms 1920x1200-]

Permalänk
Medlem

10 Gbps!
Var får man tag på en sån lina?

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

Exabyte - Man låter någon dra in den.

Sen vad gäller spelturneringar så finns det en hel hög av dessa, men det är ju efter intresse som dessa anordnas. Om det visar sig att det kommer en hel hög med folk som vill köra QW så kan vi givetvis fixa det.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Medlem

Hehe.. Då kan man fråga Concept i person om han har några biljetter vid sidan av nu när han kommer hem imorgon

Visa signatur

// paran0id

Permalänk
Medlem

Tack för alla svaren om 'Emo'... Då tror jag att jag hajar...

(På min tid hade vi minsann inga flickor alls på lanen.. eller 'Copy-partyn' som det hette då.)

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem

hur gamla är de som är på partyt ^^ nån som vet
kanske finns åldersgräns tillommed?

Visa signatur

IBM 486:a 66Mhz 8mb ram (uppg till 12mb!)RedAlert lagg 10fps
I7-E6850 3.0Ghz::Gainward 8800Gts 512mb::4096 Mb Ram
I7-930 2.8GHz Gigabyte 480 SDD Corsair 120GB 6GB Ram
i7-3770K@3.5Ghz 680GTX mITX 16GB ram SSD Intel 250GB
i7-8700K@3.7Ghz 1070 Gaming X 16GB3000mhz SSD860EVO1TB

Permalänk
Medlem

Var på birdie för ett par år sedan. Var t.o.m. så att tjejerna själva "raggade". I alla fall på mig några av polarna.

Det händer inte på varje lan!

Permalänk
Medlem

Birdie-nam-nam!
Alla som vet vem Peter Sellers är vet vad ja menar
Helt underbart LAN för övrigt, tror dock inte jag ska dit i år

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degerlund
Hahahahah det lär ju inte hända att det är mestadels tjejer...

"Birdie brukar ha cirka 1000 besökare varje år varav en ganska stor del är av det kvinnliga könet." Förra året (birdie 17) hade typ 40 tjejer MAX, därav 30 va Emos.. WOOOHO

Längtar som fan och säger som föregående talare.. F5 inatt

Vart läste du någonstans att det är mestadels tjejer på Birde...?

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Birdie Nam Nam
Bästa och roligaste Lan Party jag har varit på.
Var senast där 2005 och kommer ihåg Tyskarna och DatorSmurfen (http://birdie.minbild.nu/BIRDIE2005/dlewen/pict0691.jpg)

Visa signatur

-|| Titan ! :P ||-

Permalänk
Medlem

Jag var på det första partyt.. då var det inte många flickor..

Har aldrig varit så trött på 8bitars ljud, smaken av pizzaskinka eller i ryggen (av att konka en 14" tv och min Atari STE i en ryggsäck) som jag var efter den helgen..

men kul var det, fick lära mig mycket nyttigt om både bildbehandling, noisetracker och 68x assembler.

Någon räv här som kommer ihåg MidiMaze för atariST?

För er som inte vet vad det är så hade AtariST datorerna inbyggda midikontakter som man normalt kopplade till sin synht mm. Dessa kunde man använda för att koppla ihop maskinerna i ett nätverk (Max 16 st) och spela ett ohyggligt fult spel, en blandning mellan 3D pacman och Doom. Där man skulle ha ihjäl varandra i labyringten.. Jag kom inte högt upp i listan på den turneringen..

Usch vilken flashback..

De flesta här var väl knappt födda då..

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Haha, bilder som denna från förra birdie måste väl vara uppmuntrande?

Bild: http://birdie.minbild.nu/BIRDIE2007/Camilla/DSC08308.JPG?widt...

Blir ju nästan sugen på att åka... Synd att dom inte arrangerade QW-turneringar bara :/

Dedär ser ju riktigt lockande ut;) haha

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

Permalänk
Medlem

Mmm Birdie, som ett LAN ska vara
Blir inget för mig i år dock Kommer inte vara hemma...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Kan man skicka in bidrag till tävlingarna via mail, utan att vara på plats? T ex till trackercompot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joule
Kan man skicka in bidrag till tävlingarna via mail, utan att vara på plats? T ex till trackercompot.

Du behöver en biljett för att kunna vara med och tävla, hurvida man kan lämna in bidrag utan att vara där är det nog enklast att fråga på scene forumet på birdie.org, eller maila scene [at] birdie [punkt] org.