Permalänk
Medlem

Nya hjul till kontorsstolen

Min kontorsstol är inte snäll mot mitt parkettgolv. Den sliter bort oljan så att parketten blir helt matt och torr..

Någon som vet vart man kan få tag på nya hjul? Jag tänker mig ett par hjul med någon slags gummibeklädnad. Skulle nästan kunna tro att det finns något slags standard mått på hhjul för kontorsstolar.

Gärna någon e-butik eftersom jag är lat och inte orkar ta mig till en riktig butik

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk

att dessa är för mjuka golv vet jag inte om det betyder att dom är mjuka...
beställa dom på nätet går iaf:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/15093300

Permalänk
Medlem

Har sett att clashlson har hjul från Tente (som är marknadsledande på just hjul) om dom har modeller som passar kontorsstolar vet jag ej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Ping Pong
att dessa är för mjuka golv vet jag inte om det betyder att dom är mjuka...
beställa dom på nätet går iaf:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/15093300

Låter väldogt billigt och platsigt och troligen nästan likadana som de jag har =/

Detta är nog mer vad jag söker:
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=22636881

Ska försöka se om det passar

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Ping Pong
att dessa är för mjuka golv vet jag inte om det betyder att dom är mjuka...
beställa dom på nätet går iaf:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/15093300

De är för mjuka golv. D.v.s, gjorda för mjuka golv (i och med att de förmodligen är, och ser ut att vara tillverkade i ren hårdplast), som inte passar bra till parkett i detta fall. Var det så otydligt?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Jag beställde de där från clas ohlsson nu. De såg ändå hyfsat gedigna ut. Hoppas de passar bara..

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk
Medlem

men det står ju att de egjorda för hårda golv...

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
men det står ju att de egjorda för hårda golv...

Ja, de från Clas Ohlson är för hårda golv. Han har parkett, det skulle jag anse vara ett hårt golv? Med andra ord är de anpassade därefter, med gummiringar eller liknande. Tänker folk snett eller?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Finns ju plast "matta" annars man köpa och ha under kontorsstolen.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Ja, har funderat på en sådan själv. Gillar inte det "skramlande" ljudet mot min egna parket. Vill ha mjukt glid.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Ja, har funderat på en sådan själv. Gillar inte det "skramlande" ljudet mot min egna parket. Vill ha mjukt glid.

Jag funderade också på det.. Men det är så fult, jobbigt att dammsuga och det blir en kant som man måste rulla över.. Därför känns hjulen mycket bättre, jag återkommer med en recension

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk
Medlem

Ser fram emot en recension på kontorstolshjul.

haha nej men, skriv sen vad du tycker.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Finns ju plast "matta" annars man köpa och ha under kontorsstolen.

Det är ju faktiskt en idé. För närvarande har jag löst ett liknande problem genom att helt enkelt ha en vanlig matta under stolen, vilket iofs har fungerat bra, och dessutom gör det lite varmare för fossingarna.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk

En matta eller en stor bit pmma/pleixa/acryl i 1mm borde funka utmärkt viss det kommer se ut som stryk och bli repiga men bättre det än att du sliter sönder golvet

Sen så efter ett tag blir det väl snyggt med frostat golv så ..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag kör på en genomskinlig "plastmatta" som man kan köpa på ikea. Fungerar hur bra som helst och skyddar parketten är ypperligt. Inga problem att dammsuga heller.

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk
Medlem

Jag har glömt att skriva här..

Men jag har fått hjulen i alla fall och de verkade helt okej! "Gummibanden" runt hjulen kunde varit lite mjukare, jag är rädd för att de fortfarande är tillräckligt hårda för att slita på golvet. Lagrena kändes väldigt bra jämfört med de gamla hjulen.

.... dock passa tyvärr inte dessa hjul. Själva "piggen" var någon mm för tjock och några mm för kort...

Var kan jag hitta fler liknande hjul? Kvalitetskänslan var ändå helt OK!

Jag har försökt komma i kontakt med tillverkaren Tente via epost men får inget svar..

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk
Medlem

Entemo (min kompis) undrar om det finns lite mer pimpade kontorshjul.. typ spinners? Någon som har några idéer?

/ Lozaiso

Permalänk
Medlem

spanxen och robino_

Kolla även Telllus hjul. www.tellus.se under designhjul för pimpade.
Tellus är även generalagent för Steinco-hjul, www.steinco.de