Konstprojekt visualiserar Internet

Permalänk
Melding Plague

Konstprojekt visualiserar Internet

Ett gäng estetiska nördar från det ansedda amerikanska universitetet Massachusetts Institute of Technology har skapat ett minst sagt häftigt projekt för att visualisera trafiken på Internet. Projektet tar emot trafikdata i realtid från den stora internetleverantören AT&T och använder sedan informationen för att ge en bild av hur trafiken flödar runt jorden.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Fan vad coolt!

Permalänk
Geeks
SweClockers

Tack till Gösta Karlsson för nyhetstipset!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

nice... men fattar inte riktigt... kommer man att kunna ladda ner detta o köra med hemma?
skulle va coolt om man kunde ha det som skärmsläckare

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk

fint hoppas man kan tanka det programmet (lagligt och ha som skärmsläckare som sagt var...

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Kommer spontant att tänka på Futuremarks flashsida där dem visade vilka som körde 3dmark runt om i världen i realtid.

Coolt!

Permalänk
Medlem

Det finns många projekt som visar trafiken...

ex Opte - ett gammalt projekt man kan ladda ner

http://www.opte.org/

ett annat exempel

http://www.cheswick.com/ches/map/

och det jag tycker är snyggast av Chris Harrison
(jag gillar svartvita bilder)

http://www.chrisharrison.net/projects/visualization.html

han har flera visualiseringar av ex bibeln o dyl...

Skulle vara ett rätt kul projekt att göra själv...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Snyggt var det allt:)

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

Skrämmande svart i afrika, förrutom längst ner

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitrix
Skrämmande svart i afrika, förrutom längst ner

I dubbel mening

Även Sydamerika var väldigt mörkt. Väldigt häftigt projekt ialla fall.

Permalänk

Tufft projekt! Synd bara att de valt ett så kasst format på filmen

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem

och kass lina! 30kb/s

Permalänk
Medlem

Detta får mig att tänka på Wiliam Gibsons bok Neuromancer.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu