AMD tar hjälp av IBM för att konkurrera mot Intel

Permalänk
Medlem

Jag är seriöst rädd att AMD kommer att försvinna, och sen kommer ju Intel att få monopol. Ni kan ju tänka er vad som kan hända med priserna. Sen kanske om Intel får hela monopolet så kanske de blir slöa, pillar navel och utvecklingen av processorer går betydligt långsammare.

Jag minns för inte så länge sen hur AMD's Athlon processorer slog Intel's Pentium processorer.

AMD borde ha tagit hjälp för länge sen...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Tja, AMD förlorade racet med andra ord och behöver hjälp utifrån. Då bör de flesta förstå hur pass mycket före Intel verkligen ligger. Men jag tycker detta är superb!

Med tanke på hur mycket mer resurser Intel har jämfört med AMD så ser Intel ut som tomtar i jämförelse :).

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Skäggig legend
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Jag är seriöst rädd att AMD kommer att försvinna, och sen kommer ju Intel att få monopol. Ni kan ju tänka er vad som kan hända med priserna. Sen kanske om Intel får hela monopolet så kanske de blir slöa, pillar navel och utvecklingen av processorer går betydligt långsammare.

Jag minns för inte så länge sen hur AMD's Athlon processorer slog Intel's Pentium processorer.

AMD borde ha tagit hjälp för länge sen...

Mycket sant, men dom trode väl att dom skulle klara sig :/

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Jag är seriöst rädd att AMD kommer att försvinna, och sen kommer ju Intel att få monopol. Ni kan ju tänka er vad som kan hända med priserna. Sen kanske om Intel får hela monopolet så kanske de blir slöa, pillar navel och utvecklingen av processorer går betydligt långsammare.

Och om utvecklingen av processorer till persondatorer bromsas har jag en känsla av att företag inte kommer behöva uppgradera sina servrar lika ofta. Alltså har ju IBM att vinna på konkurrens mellan AMD och Intel.

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis så blir detta bra , Amd ligger ju efter en smula.
Hoppas detta sätter lite press på Intel med , fram me nya prylar från båda sidor !!!

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

I bästa fall så kanske IBM hjälper till så pass att AMD kan komma ett/flera steg före om det vill sig. Eller om IBM bara köpt upp AMD/ATI o börjat mosa tillbaka Intel på den sidan också, men då hamnar ju iofs nvidia lite i kläm mellan jättarna. Heja AMD

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karaff
Om du varit lite vaken hade du sett att IBM slutat tillverka persondatorer och även sålt sitt mycket starka varumärke "ThinkPad" till Lenovo.

IBM tillverkade ju (med motorola också) under många år cpuer till Apples Macintosh, men IBM vart väl knappast intresserade av att fortsätta utvecka deras desktop CPUer så Apple fick snällt finna sig i det och börja köpa Intel istället. (hade det funnits intressanta pengar i att tillverka cpuer till Apple tror ja knappast IBM hade lagt ner det)

Kort sagt, IBM har en annan marknad som är mer lönsam, typ superdatorer, stora mainframe system och annan dedikerad utrustning och forskning.

Nah, riktigt så låg verkligheten inte till.
IBM hade stora problem med att tillgodose apple med processorer.
Till att börja med låg IBM efter frekvensmässigt och hade även problem med att få ut processorer i tid eller i rätt kvantitet.
Frekvenserna löstes någorlunda genom att "överklocka", processorerna det vill säga, hög vcore, hög strömförbrukning.
Den höga strömförbrukningen ledde till att det inte fanns några moderna processorer att stoppa i apples laptopar och att de hamnade på efterkälken på den stationära marknaden.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Eller så tar vi och inser att dem flesta (80%) av datoranvändarna inte behöver mer än 2 kärnor och allt dem vill har är en liten och tyst dator som man kan surfa och skriva texter på. Vi slutar med denna pryl hysteri och börjar tänka på att världen runt omkring oss. Nä vänta, vad säger jag varför skulle vi göra det? VI VILL HA SNABBARE PROCESSORER SÅ ATT VI KAN PACKA UPP VÅRA RAR FILLER 20 SEC SNABBARE!!!!!

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk

Mycket, mycket intressant. Får väl bara hoppas på en riktigt bra utveckling och prispress på processorfronten nu! Go IABMMD!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Detta gör väl AMD till IBM's bitch antar jag :P.
Jag undrar vad IBM vinner på detta.

Taget direkt ur nyheten på Sweclockers: 400 miljoner dollar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Eller så tar vi och inser att dem flesta (80%) av datoranvändarna inte behöver mer än 2 kärnor och allt dem vill har är en liten och tyst dator som man kan surfa och skriva texter på. Vi slutar med denna pryl hysteri och börjar tänka på att världen runt omkring oss. Nä vänta, vad säger jag varför skulle vi göra det? VI VILL HA SNABBARE PROCESSORER SÅ ATT VI KAN PACKA UPP VÅRA RAR FILLER 20 SEC SNABBARE!!!!!

Ok, var det inte någon som sa att ingen nånsin behöver mer minne än 64kb?

Tror du inte att det faktiskt finns vettiga uppgifter för datorerna där prestandan faktist behövs? Eller tycker du kanske att vi alla ska sluta använda redskap, bo i grottor och jaga/odla mat med bara händerna?

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Eller så tar vi och inser att dem flesta (80%) av datoranvändarna inte behöver mer än 2 kärnor och allt dem vill har är en liten och tyst dator som man kan surfa och skriva texter på. Vi slutar med denna pryl hysteri och börjar tänka på att världen runt omkring oss. Nä vänta, vad säger jag varför skulle vi göra det? VI VILL HA SNABBARE PROCESSORER SÅ ATT VI KAN PACKA UPP VÅRA RAR FILLER 20 SEC SNABBARE!!!!!

vem pratar du med?

Permalänk
Medlem

Älskar bilden.

Visa signatur

| E6420 @ 3.55 Ghz | Asus P5B DLX wifi/ap (Vdop MOD) | 4 GB GEiL PC 6400 @ Mhz 887Mhz 4-4-4-12 | 8800GTS | 250GB SATA2 Maxtor | Corsair 520W |
Bärbar: MSI WIND

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
VI VILL HA SNABBARE PROCESSORER SÅ ATT VI KAN PACKA UPP VÅRA RAR FILLER 20 SEC SNABBARE!!!!!

Jag misstänker att du försöker vara ironisk, men de flesta önskar nog att det gick snabbare att packa upp rarfiler.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Ok, var det inte någon som sa att ingen nånsin behöver mer minne än 64kb?

Tror du inte att det faktiskt finns vettiga uppgifter för datorerna där prestandan faktist behövs? Eller tycker du kanske att vi alla ska sluta använda redskap, bo i grottor och jaga/odla mat med bara händerna?

Hahahahaha. Klockrent.
Givetvis är det ytterst viktigt att utvecklingen går framåt, för allas skull. Inte bara för de som vill kunna packa upp rar-filer 20 sekunder snabbare.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Jag känner mig ond som köpte Intel processor, hoppas mycket på AMD.

Visa signatur

Corsair PSU 620HX, Gigabyte P35-DS4, Q6600 @ 3,6Ghz, 8800GT @ ( 700, 1750, 1000 ), Corsair XMS DDR2 800MHZ (4, 4, 4, 12), WD Raptor 150 GB, Lian Li PC-A05, Thermalright 120 E, Noctua 1300rpm, Windows Vista 64

Permalänk
Medlem

Synd att vi bara kommer märka nån skilnad om typ 3-5 år eller nått. :/

Permalänk
Medlem

Tror inte på alla spekulationer att IBM kommer att köpa AMD. Skulle inte komma IBM till nytta på annat sätt än fabrikationsanläggningar eftersom X86 licensen AMD har skulle försvinna. IBM är säkert smarta nog att se detta.

Hoppas verkligen att detta kommer AMD till nytta. AMD behöver komma ikapp helt klart. Vore katastrof om Intel fick för stort övertag och att utvecklingen stannar till med överpriser som följd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Eller så tar vi och inser att dem flesta (80%) av datoranvändarna inte behöver mer än 2 kärnor och allt dem vill har är en liten och tyst dator som man kan surfa och skriva texter på. Vi slutar med denna pryl hysteri och börjar tänka på att världen runt omkring oss. Nä vänta, vad säger jag varför skulle vi göra det? VI VILL HA SNABBARE PROCESSORER SÅ ATT VI KAN PACKA UPP VÅRA RAR FILLER 20 SEC SNABBARE!!!!!

Tänk ifall man sagt det vid P2:ans tid. Processornerna var då stora som as i princip. Att säga att vi inte behöver ha snabbare datorer nu är att idiotförklara sig själv för snabbare datorer om 10 år kommer inte att falla ner från himlen.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Dags för historielektion:

Det ligger lite ironi i det här samarbetet med tanke på att Intel har IBM att tacka för sin framgång. När IBM lanserade sin första PC (kallad IBM PC) var det mer eller mindre en tillfällighet att de valde Intels x86-kompatibla processor som hette 8088. Vid den här tidpunkten (tidigt 80-tal) fanns binärkompatibla x86 processorer från flera tillverkare, men IBM valde den lilla tillverkaren Intel eftersom de erbjöd sina processorer till vrakpris, inte därför att de var bäst.

Varken AMD eller Intel ska betraktas som någon uppstickare eftersom de båda grundades runt 1968-69. Jag tror att oron över AMDs framtid är något överdriven här i forumet. AMD är tillräckligt stora för att klara dippar i försäljningen och tillräckligt små för att kunna jobba smart och billigt.

Men, som sagt. Det är tack vare IBM som Intel blev stora och fick närmast monopol på processormarknaden. Kanske är det IBMs samvete som talar nu när de ska samarbeta med AMD?

Visa signatur

HTPC: Antec Fusion Black | AMD Athlon X2 5600+ | MSI K9AGM2-FIH AMD 690G | Sapphire Radeon HD3850 Ultimate Edition 512MB DDR4 | 4GB DDR2 PC6400 | Samsung 500GB | Pioneer BDC-202BK Blu-Ray Combo drive | Hauppauge Win-TV-PVR 150 MCE | Logitech diNovo Edge | Logitech MX Air | Logitech Cordless Rumblepad 2 | PHILIPS 42" 1920x1080p | Vista x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BErgSTen
Dags för historielektion:

Det ligger lite ironi i det här samarbetet med tanke på att Intel har IBM att tacka för sin framgång. När IBM lanserade sin första PC (kallad IBM PC) var det mer eller mindre en tillfällighet att de valde Intels x86-kompatibla processor som hette 8088. Vid den här tidpunkten (tidigt 80-tal) fanns binärkompatibla x86 processorer från flera tillverkare, men IBM valde den lilla tillverkaren Intel eftersom de erbjöd sina processorer till vrakpris, inte därför att de var bäst.

Varken AMD eller Intel ska betraktas som någon uppstickare eftersom de båda grundades runt 1968-69. Jag tror att oron över AMDs framtid är något överdriven här i forumet. AMD är tillräckligt stora för att klara dippar i försäljningen och tillräckligt små för att kunna jobba smart och billigt.

Men, som sagt. Det är tack vare IBM som Intel blev stora och fick närmast monopol på processormarknaden. Kanske är det IBMs samvete som talar nu när de ska samarbeta med AMD?

Väl talat Bergsten. Fast, du behöver inte skriva att du tror att oron över AMDs framtid är något överdriven här i forumet. Läs inläggen av folk som skriver "fakta" i denna tråden så inser man att det är spekulationer eller gissningar av någon som tror. Tråkigt för dom som litar på inläggen, men tyvärr något vi får leva med.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BErgSTen
Dags för historielektion:

Det ligger lite ironi i det här samarbetet med tanke på att Intel har IBM att tacka för sin framgång. När IBM lanserade sin första PC (kallad IBM PC) var det mer eller mindre en tillfällighet att de valde Intels x86-kompatibla processor som hette 8088. Vid den här tidpunkten (tidigt 80-tal) fanns binärkompatibla x86 processorer från flera tillverkare, men IBM valde den lilla tillverkaren Intel eftersom de erbjöd sina processorer till vrakpris, inte därför att de var bäst.

Varken AMD eller Intel ska betraktas som någon uppstickare eftersom de båda grundades runt 1968-69. Jag tror att oron över AMDs framtid är något överdriven här i forumet. AMD är tillräckligt stora för att klara dippar i försäljningen och tillräckligt små för att kunna jobba smart och billigt.

Men, som sagt. Det är tack vare IBM som Intel blev stora och fick närmast monopol på processormarknaden. Kanske är det IBMs samvete som talar nu när de ska samarbeta med AMD?

Intels första x86 processor var väl ändå 8086 som x86 har fått sitt namn från. Intel är alltså skaparen och patent-innehavaren till x86. Alla andra företag med x86 är alltså piratversioner.

Jag tror inte IBM har lust att köpa AMD, vad skulle dem tjäna på det? De har ju själva en x86 licens.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Citat:

Alla andra företag med x86 är alltså piratversioner.

Öh, va?

I övrigt har du inte heller rätt. x86-namnet kommer från dom första generationen av proppar som vart bakåtkompatibla med den 16bitars 8086 proppen från intel. Så namnet kommer inte från intels 8086 utan är ett samlingsnamn för proppar som var bakåtkompatibla med den. Men det i sig är onödigt kunnande i denna tråd då du inte riktigt läste bergstens inlägg korrekt.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Avstängd

fan vad bra, minns när jag hade planer att uppgradera min P2 300... tyvärr kosta 350MHz bara 4000kr medan AMDs K6-2 400MHz kosta runt 700kr (minns tyvärr inte om det var precis dom CPUerna)

Vad jag menar är att Intel var på topp och deras priser med, skulle nog bli samma skit igen om inte AMD får hjälp.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Öh, va?

I övrigt har du inte heller rätt. x86-namnet kommer från dom första generationen av proppar som vart bakåtkompatibla med den 16bitars 8086 proppen från intel. Så namnet kommer inte från intels 8086 utan är ett samlingsnamn för proppar som var bakåtkompatibla med den. Men det i sig är onödigt kunnande i denna tråd då du inte riktigt läste bergstens inlägg korrekt.

Du påstår att jag har fel fastän du hävdar samma sak?

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Väl talat Bergsten. Fast, du behöver inte skriva att du tror att oron över AMDs framtid är något överdriven här i forumet. Läs inläggen av folk som skriver "fakta" i denna tråden så inser man att det är spekulationer eller gissningar av någon som tror. Tråkigt för dom som litar på inläggen, men tyvärr något vi får leva med.

är det något uttalande av vikt du tycker är felaktigt är du välkommen att på ett välargumenterat sätt hjälpa reda ut missuppfattningen.
men se till att argumenten verkligen håller vatten, och inte bara är "så är det för så har det alltid varit" vilket tyvär väldigt ofta har yttrats i trådarna (inte nödvändigtvis av just dig)

historielektionen lämnar jag darhän, vad som skedde medan mina föräldrar fortfarande gick på dagis verkar knappast vara en variabel i dagsläget, det är mer av en fast punkt...

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

IBM har länge arbetat med AMD så jag tycker ni spekulerar helt galet. Sedan AMD64 processorerna har AMD använt IBMs SOI-teknik och utvecklade sedan tillsammans sSOI (strained Silicon On Insulator) och AMD arbetar tillsammans med IBM och CSM när det gäller litografi och relevant tillverkningsteknologi och processer, CSM har tom tillverkat AMD64 processorer. Chartered (CSM) använder tom AMDs APM process.

AMDs anläggning i New York har dessutom varit planerad i flera år. IBM har ett fint foundry där, där de gör chip åt andra. Men även IBM ligger efter Intel när det gäller nm, men det gör även alla andra foundrys (UMC, CSM och TSMC). IBM tillverka ett tag nVidia 6800-kortens gpus, men de var dåliga på sitt jobb Taiwaneserna klarar det bättre. TSMC gör båda GPU-företagens GPUer.

CELL till PS3 tillverkar IBM bara delvis, annars görs dom i Japan (Nagasaki). Så de gör design, utveckling och tillverkning med mera och de är dom som gör allt jobb så tillverkning kan ske i Nagasakianläggningen, de började med 90nm SOI Cells i sin egna anläggning före Nagasaki och gör samma med 65nm i IBMs East Fishkill, NY foundry. Sen tillverkar de såklart sina egna Power-processorer.

XBOXs cpu tillverkar de inte heller själva fast de utvecklade den. Den görs hos Chartered.

Att samarbetat skulle innebära något annat än att de lånar tillverkningsteknik och teknologi precis som idag är galet. Läser ni artikeln (inte sweclockers) så ser ni tom att de pratar om samarbetet som de skrev under 2005, och det samarbetet bygger på tidigare samarbeten som att IBM gav AMD SOI och hjälpte till att få SOI att fungera. De flesta halvledartillverkare har avtal och samarbeten om att dela teknik och kunskap med varandra för att minska kostnaderna. Ni behöver inte börja spekulera kring att IBM skulle ta över AMD utifrån ett avtal från november 2005 som dessutom är en förlängning av tidigare samarbeten.

Och det kommer inte bli några powerpc-inspirerade AMD cpuer, då arbetet handlar om halvledardesign, transistorer, litografi och packning. Alltså samma arbete som med SOI/sSOI arbetet IBM gjorde tillsammans med AMD. Nyheten var menad som bakgrund till samarbetet kring 32 nm framgångarna som nyligen tillkännagavs.

Permalänk
Medlem

fan va gött:D hoppas AMD tar igen nu sa att intel får lite konkerans å sänker och så att AMD inte kursa eller så:S hade inte vart så skoj:P

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Glöm inte IBM,s patentinnehav.

Visst, det är bra att dom sammarbetar för att i dagsläget ligger AMD,s processorer på efterkälken i vissa grenar. Men jag vill påpeka att även om dom släpper en bättre processor för den gemena konsumenten så behöver dom gör så att just konsumenten vet om det. Ingen lätt sak när det finns personer som har inget intresse i dator hårdvara och ork för att gå ut på internet och läsa några välgjorda recensioner, men som ska köpa en dator ändå.

Fråga: När var det senast du såg reklam på TV där AMD var med? Jag kan inte minnas. Intel däremot... nog har många sett Intel's namn och loga i reklam från dator försäljare. Sen när då? Länge nog för att påverka valet på en okunnig konsument? Att det spelar roll att det är just en Intel processor i datorn?

Ja, nog så tror jag att AMD behöver arbeta mer på att framföra sina produkter och varumärke till vanliga svensson.

Permalänk
Medlem

grymt att amd inte kommer halka efter ännu mer, tack ibm.

Permalänk
Medlem

Desto mer stöd AMD kan få desto bättre. Självklart är fyrahundra miljoner inte en skitsumma, men jag är säker på att detta kommer göra AMD mer konkurrenskraftiga på processormarknaden på sikt.

Jag tror inte en sekund på att AMD skulle gå i konkurs, och lika lite att IBM skulle köpa AMD. I grunden finns det bara kortsiktiga fördelar för IBM att göra det, och en sådan jätte som IBM kommer knappast tänka så kort och även dra ned sitt varumärke i smutsen som snäppet värre kapitalister än Nvidia (nu snackar vi dock två olika marknader).

I mina ögon kan AMD få ett jäkligt bra år, speciellt i kontrast med det förra, om de släpper några bättre placerade processorer än Phenom. Dumpa Agena allt som allt och satsa resurserna på marknadsegmentet där intresset finns; billiga lösningar. Banta ned Phenom:en till X3 och där har man ett större intresse, bara genom att stänga av en kärna och sälja maskinen billigare. För att sitta och pillra med Agena tills FSB:n funkar som tänkt leder nog till mycket utgifter på lite produkt. Processorsidan ser ljus ut åt slutet av året dock, när vi ser Shanghai runt tröskeln tillsammans med, som jag hoppas på, några andra 45nm-processorer för samtliga segment, med fokus på valuta och mainstream. Allt som allt ser grafikdelen direkt riktigt bra ut, med tanke på de olika nyheterna AMD bygger på och fått iväg, tillsammans med 4000-serien förståss som jag ganska säkert kan påstå kommer stå sig väldigt starkt mot Nvidias alternativ på samtliga pris- och prestandanivåer baserat på de teknikska specifikationerna för båda, där Nvidia knappast imponerat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eson
Du påstår att jag har fel fastän du hävdar samma sak?

Nej, du säger först att alla andra är piratkopierare för att dom använder x86 proppar, vilket är feltänkt.

Fel nummer två är att du verkar tro att bergsten skriver att 8088 är intels första propp vilket han inte gör.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
och inte bara är "så är det för så har det alltid varit" vilket tyvär väldigt ofta har yttrats i trådarna (inte nödvändigtvis av just dig)

Exakt samma sak som jag skrev fast med andra ord.

Om du vill att jag skall "med vattentäta argument" säga att något är fel här så kan jag inte det. Jag kan inte vattentätt visa att spekulationerna i tråden är felaktiga. Det är oftast omöjligt, även för vetenskapsmän. Dock kan jag påstå att spekulationerna är just enbart spekulationer även om dom framställs som fakta.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta