Asus utmanar Alienware med gamingsystemet Ares

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Fjortisar med en budget på, låt oss gissa, 50,000:-? Tror inte det.

Fjortisar spelar inte spel. De spelar antingen WoW eller är ute och väsnas.
Men visst, det finns en tendens hos fjortisar att vilja "flasha" med saker de i realiteten, på egen hand, någonsin skulle ha råd med - och vad blir mycket dyrare än färdigbyggda "prestige" datorer?

Dock faller sig mobiltelefoner mer till hands. Förstår inte hur små barn fascineras av den marknaden - det var coolt för fem år sedan, men idag är alla identiska med varandra.

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte säga nej till 4TB hårddiskupprymme

Permalänk
Medlem

Sicken klump... är det bara jag som hatar överdrivet rundade former på ett datorchassi?

Permalänk
Medlem

Vliket fult chassi

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

För mig är det en principsak att köpa stilrena chassin. Innehållet är det väl knappast något fel på, men lägg det i ett snyggt Lian-li eller Silverstone chassi.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Vad intressant med enradsinlägg från folk som inte gillar produktens utseende, trevlig läsning!

Var detta inlägg lika givande för dig?

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trihxeem
Kör tills vidare på antec p180 och p182 utan de främre dioderna inkopplade.

haha jag klarade inte heller dom:D

annars har jag inte sett ett fulare chassi, hade inte gett 100kr för den

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Kan inte sweclockers börja sälja Sweclockers-datorer som är ett hopplock av det absolut bästa komponenterna med chassin designade av de absolut bästa människorna härifrån? Kanske det skulle kunna bli något, för det finns ju faktiskt en hel del kompetens här inne.

Lustigkurre där

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka

Thermaltake gör de bästa lådorna jag erfarat hittils, mycket bra material, fantastiskt snygga sidopaneler och mångsidiga kylningslösningar. Det enda negativa är kanske att de inte har några riktigt feta Big-Tower/Full-Tower, men jag tror jag överlever på min Thermaltake Armor Jr. ett tag till då jag precis mallat in 2x120mm i fronten, 92mm på sidan, 120mm golvet, 140mm utblås, alla på låga varv tillsammans med CNPS9500 som hjälper till att föra luften bakåt.

Blev ganska off-topic, jag var bara tvungen att nämna det hela.

Thermaltake Mozart TX är inte stort nog?

On topic: Rätt sköna specs även om utseendet på chassit är rätt extremt.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte inte att den var fin, men idén är ju rätt schysst för de som inte kan så mycket... Fast det är ju coolare att fråga en kompis om de kan bygga ihop en dator isåfall.

Permalänk

fan va ni fucking gnäller. Om ni så tycker de e så fel så varför ägna tid åt att ens kommentera. De Som tillverkat detta chassi e de fjortisar också?

Vist de kanske liknar de andra men vissa gillar de det så. Sj tycker jag de va ok.

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Hedersmedlem

Ingen annan som ser likheterna med mothership i homeworld?
http://members.chello.nl/w.standhardt/HW2/HW2-0000.jpg

Själv tycker jag att det är lite roligt när det kommer lite annorlunda och mer extrem design på datorlådorna. En svart enkel datorlåda är lika torrt som en gubbig portfölj. (har ju såklart ett svart enkelt chassi själv :/) För att inte tala om att alla finansgubbar alltid har svarta tråkiga kostymer. Trist är det. Propert och proffsigt kanske, men tråkigt.

Den kommer visserligen aldrig hamna i min lägenhet då den är på tok för dyr, passar inte riktigt in här, skrymmande och så är det ju väldigt irriterande med dioder i utrustning man har i hemmet. Oavsett om de sitter i en mobilladdare, TVknapp eller i datorn så vill jag inte ha mina rum upplysta av färgglada dioder . Omysigt...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
´När kommer det "gameriggar" för folk över 25 år. Kan inte sweclockers börja sälja Sweclockers-datorer som är ett hopplock av det absolut bästa komponenterna med chassin designade av de absolut bästa människorna härifrån? Kanske det skulle kunna bli något, för det finns ju faktiskt en hel del kompetens här inne.

låter grymt, som SPCR gjorde med p180 typ? staff?

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DraXula
Jag skulle inte säga nej till 4TB hårddiskupprymme

Jag undrar bara varför man behöver det i en spel-dator.

HTPC med massa högupplöst i behöver massa hd-plats.

Hur många spel ska man installera för att fylla dom?

/Cheese

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Bortskämt Omoget Barn är det då!

Svensk avundsjuka när den är som bäst!

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

Inget jag hade betalat för.. dock verkar det vara ett bra bygge, ser inte så plastig ut som alla andra billiga gaming-chassi som det finns överallt.

Dock är det inte alls min smak.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Helt ok och asus vet vad de gör, dells superchassi är dock mycket finare med den udda TEC-kylaren.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Nej fy fan, hatar när man låser upp sig med grejor...
Bara för att datorn är bra så behöver man inte tangentbordet eller musen för 2000kr extra.

Som folk skriver så KAN man få ett lika bra system utan problem hos Komplett, datorbutiken eller liknande förutom vattensystemet då man det är 4-5papp så beställer man från tyskland.
Sen vad ska man med 8gb ram till i en icke workstation? 4gb är mer än tillräckligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Nej fy fan, hatar när man låser upp sig med grejor...
Bara för att datorn är bra så behöver man inte tangentbordet eller musen för 2000kr extra.

Som folk skriver så KAN man få ett lika bra system utan problem hos Komplett, datorbutiken eller liknande förutom vattensystemet då man det är 4-5papp så beställer man från tyskland.
Sen vad ska man med 8gb ram till i en icke workstation? 4gb är mer än tillräckligt.

Word, valfrihet är alltid trevligt.

Ang. ram.. man kan ju aldrig få för mycket och det är extremt coolt! Hehe skämt och sido så använder jag faktiskt mina ibland när jag virtualiserar mycket osv.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Praktiskt tangentbord, men det där chassit måste nog tamefan vara det fulaste jag sett.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig sett ett fulare chassi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
Svensk avundsjuka när den är som bäst!

Jag har redan skrivit på mitt anställningsavtal, 3 månaders provanställning.

Är jag avundsjuk¨på ett litet barn som inte kan hantera pengar och skiter i skolan? Nej, jag klarar mig själv, jag har kvar min stolthet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Alltså, det ser ut som någon AlienArtefakt i en film från 70-talet ungefär. Skitful, aldrig att jag skulle släppa in en sådan Ful Äcklig klump i min lägenhet.

Och det där är ett värdelöst tangentbord, om man vill kunna skriva också då? Nej, den äkta layouten på tangenterna är vad en riktig gamer vill ha.

Kan inte annat än hålla med.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Gällande skrivandet så har den ju en QWERTY sats också...?

Sen är ju lådan riktad mot folk som har mycket pengar men inga direkta kunskaper, och fördomsfullt så tror jag de tycker designen ser häftig ut...

Visa signatur

E6750 2.66GHz | Sparkle 8800gt 512MB | Westen Digital Caviar 500 GB 7200 RPM | Gigabyte P35 DS3 | 2GB Corsair XMS2 800Mhz DDR2 | Logitech G15 | Microsoft Intellimouse Explorer 3.0

Permalänk
Medlem

Ett chassi som lyser behöver ju inte vara störande. Fult? Ja kanske, men det är rätt fräckt och det är förmodligen det som ASUS är ute efter när dom sjunger ihop en sådan här låda. Alla vet att den inte är snygg, men det ser tufft ut och sådant säljer, inget där.
Trångt? Säkerligen men du köper inte en Koenigsegg p.g.a. lastuttrymmet.

Sen så kanske innehållet är mer lockande för dom som har råd och lust att köpa paketet än själva utsidan även om utsidan är första intrycket.

När det gäller tangentbordet så passar det ju gamers (efter några dagars 24/7 användande) och om du inte vill ha det alls så tjonga in ett G15 eller något annat som du själv föredrar.

Och vem tackar inte ja till 4TB hdd? Du behöver det knappast, men du är ju framtidssäker för ett tag.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Alienware är snyggare, men den här var ju långt ifrån ful. Kul med lite nyskapande designer istället för tråkiga fyrkantiga lådor som nästan alla sitter på här.

Permalänk
Medlem

Blev lite nyfiken på designen och hittade en finare bild (enligt mig), Intressant men inget jag skulle skaffa även om jag hade pengarna. Skulle troligtvis inte heller köpa chassit om dom skulle sälja bara det.

Permalänk
Medlem

Skräp skräp skräp, "Bratig" skit låda. Varför vill man ha överdrivet bra prestande i en grymt ful burk när de där sakerna ändå är skräp om något år. En gamer har ju ändå inte användning av alla kraft i datorn.

Sen sådana där löjliga "gamer-tangentbord" är ju också värdelöst. Måste ju ändra om hela fingerstilen om man ska köra med den där layouten längst ut på tbordet, de sitter ju helt fel knapparna:s

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Hate it or Love it. Ja tycker den var alldelles för "plastig" men ändå charmig på något sätt
Att prislappen kommer hamna på flera månadslöner är ju en annan femma.

Permalänk
Inaktiv

Om man hade skalat av det plastiga 'visiret' och behållt resten, hade chassit sett betydligt bättre ut.