Snabbare Phenom på väg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Det ska blir kul när AMD lanserar sin 45nm.
Det kommer nog lösa många utav deras problem.

Jag hoppas de nya 45nm blir betydligt svalare och billigare, men framför allt snabbare

Hoppas på det också, vore väldigt sunt för konkurrensen om inte annat. Tror att AMD's 45nm processorer kommer ha en bra chans att konkurrera mot Intels mainstream penryns, kanske inte mot den absolut toppskicktet och knappast vid överklock men det är ju inte där de stora pengarna finns att hämta. Skulle dock vara jävligt kul om AMD kunde glädja oss som köper en processor baserad på dess prestanda överklockad Men bara man lyckas konkurrera bra i mainstream så kommer de ju även tvinga ner priserna på Intels klockglada penryns, för oss som väljer att göra det

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
Det jag mena var att MaLo och många andra tänker: "Shit dom slälpper 9*50 Phenoms med bara 200 Mhz ändring från dom gammla, dom måste vara desperata!" Vilket är ganska dumt, då AMD ligger bra till och att dom säkerligen kommer komma med värstingprocessorer som kan konkurera med intels.

Jag bara konstaterar faktum...Jag har precis beställt ett ATI grafikkort för att dom är riktigt bra men det samma kan man inte säga om AMD:s processorer just nu.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lincoln
Läste du inte testet av Skulltrail från häromdagen? På sidan 8 hade de med effektförbrukningen;
http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=6032&page=8
AMD Phenom 9600 @2.60GHz (=överklockad 300MHz) 164W idle, 281W load
Intel Q6600 @2.4GHz (=inte överklockad) 216W idle, 325W load

Vet inte varför det diffar så mycket trots att Q6600 ligger ungefär lika i TDP, men en teori är att TDP-värdena fortfarande är listade med AMDs gamla system (som visar max-max-max-värde), och inte det nya mer Intel-liknande systemet. Det skulle isf. stämma med att du tycker det är galet höga TDPn...

En annan teori, är att det är styrkretsarna som står för skillnaden. (Tror AMD/ATI skulle kunna göra bra med pengar om de återupptog chipsettillverkning för socket 775. Deras chipset är iskalla även vid överklockning.)

AMDs TDP är alltid riktig TDP, deras fusk TDP kallar dom för ACP.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

När kommer det program som stödjer 4 kärnor?? :?

Visa signatur

Intel i9 13900K @ 5,8 ghz, Corsair Hydro H150i PRO RGB, Corsair Vengeance Pro 64GB DDR5 6400mhz , Asus ProArt OC RTX 4080 Super 16GB GDDR6X, MK ASUS ROG Z690 MAXIMUS HERO , HDD1 Samsung 990 Pro 2TB, HDD2 4TB Samsung 990 Pro 2TB , Creative Recon 3D, Asus Hyperion™ GR701 =)

Permalänk
Medlem

Jag tror crysis har ett 4 kärnigt läge:P

Visa signatur

....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skydiver
När kommer det program som stödjer 4 kärnor?? :?

En massa 3d rendering- och videokonverteringsprogram har redan stöd för det.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skydiver
När kommer det program som stödjer 4 kärnor?? :?

Finns massor.
För spel finns det få som stödjer Quad på ett sätt som är värt att nämna, men de processorerna är inte tänkta för SPEL ännu, utan kanske benchmarking åt enthusiasthållet och multitasking inom samtliga andra segment.