Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
Lika bra att köpa en Mac pro, om man vill ha en beräkningshäst. Billigare, snyggare samt att man får plats med mer minne om nu 16Gb skulle vara för lite.

hehe tänkte precis samma sak, ska man rendera så är den ett klart bättre val än denna skiten...

Visa signatur

...excellent

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stanco
asså e du blind?? (kanske borde heta Smart"blind"idiot89 ..)

Hur läser du av testet om du kommer fram till att crossfire skalar bättre, genom att blunda o gissa??

Jävla fanboys där finns!

Han har rätt. Crossfire verkar nuförtiden skala bättre än SLI. Generellt då. Fanboy på dig själv du!

Till Öjvind: Förresten, jag tänkte på testet där ni mäter effektutvecklingen. Utnyttjar verkligen 3dmark 8 kärnor? Om inte så skulle man väl inte få ut max effekt. Skulle det inte kunna gå att köra 3d-testet i atitool och samtidigt köra stressCPU eller liknande på alla kärnor? Tack för en bra test annars.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3tr0
Han har rätt. Crossfire verkar nuförtiden skala bättre än SLI. Generellt då. Fanboy på dig själv du!

Till Öjvind: Förresten, jag tänkte på testet där ni mäter effektutvecklingen. Utnyttjar verkligen 3dmark 8 kärnor? Om inte så skulle man väl inte få ut max effekt. Skulle det inte kunna gå att köra 3d-testet i atitool och samtidigt köra stressCPU eller liknande på alla kärnor? Tack för en bra test annars.

En intressant frågeställning. Det är ett problem att maximera effektförbrukningen och med en plattform som Skulltrail blir det svårare. Det hade troligtvis vart bättre med någon form av rendering kanske, men samtidigt vill man ha maximal förbrukning på grafikkortet. Kanske går att köra rendering och ati tools test. Eventuellt kan jag återkomma mer till Skulltrail (nu måste den dock vidare), behöver kolla igenom vad som är mest effektivt och göra likadant på andra system.

Tidigare har firefly delen i 3dmarks vart en av de mest krävande jag har sett men det går säkert att hitta bättre metoder.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte priset är särskilt dyrt med tanke på vad man får för pengarna, men det ser ju samtidigt ut som att detta är ett system mer anpassat för workstations..

Lär väl givetvis dyka upp en och annan stekare som köpt den här uppsättningen med massa 8800Ultras, monterat vidundret i sin P182SE och tagit lite suddiga K810-kort till galleriet :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3tr0
Han har rätt. Crossfire verkar nuförtiden skala bättre än SLI. Generellt då. Fanboy på dig själv du!

Till Öjvind: Förresten, jag tänkte på testet där ni mäter effektutvecklingen. Utnyttjar verkligen 3dmark 8 kärnor? Om inte så skulle man väl inte få ut max effekt. Skulle det inte kunna gå att köra 3d-testet i atitool och samtidigt köra stressCPU eller liknande på alla kärnor? Tack för en bra test annars.

Okej nu, kan någon vänligen läsa artikeln och sedan förklara för mig hur folk läser av och resonerar för jag får inte ihop det.

Vänligen förklara hur crossfire "skalar" bättre än sli.

Jag har läst artikeln och nu pratar vi närmare bestämt om crossfire/sli delen. Där kan man läsa av tabellerna tydligt och jag är antagligen blind själv om det inte framgår Tydligt att sli "skalar" bättre än crossfire på nästan samtliga test.

Hur kan m3tro påstå att crossfire "skalar" bättre generellt då jag ser sli skala bättre generellt?

Som sagt jag säger detta med ödmjukhet, förklara det jag inte får ihop.

Vill ju få ihop det som alla andra tycks göra, att crossfire skalar bättre.

Visa signatur

okej

Permalänk
Medlem

Grattis ! Mindre chassirecensioner och mer sånt här! Måste kännas förj***igt att skicka vidare ett sånt här kort istället för att behålla det ;)...

Edit för övrigt: Lyx = Överflöd

Visa signatur

Asus VI Hero ::: 4670K @4.4 8 gig Corsair Vengeance 2133 MHZ :::Asus GTX 780 ti

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stanco
Okej nu, kan någon vänligen läsa artikeln och sedan förklara för mig hur folk läser av och resonerar för jag får inte ihop det.

Vänligen förklara hur crossfire "skalar" bättre än sli.

Jag har läst artikeln och nu pratar vi närmare bestämt om crossfire/sli delen. Där kan man läsa av tabellerna tydligt och jag är antagligen blind själv om det inte framgår Tydligt att sli "skalar" bättre än crossfire på nästan samtliga test.

Hur kan m3tro påstå att crossfire "skalar" bättre generellt då jag ser sli skala bättre generellt?

Som sagt jag säger detta med ödmjukhet, förklara det jag inte får ihop.

Vill ju få ihop det som alla andra tycks göra, att crossfire skalar bättre.

om inte jag tar fel så är det inte så att sli är bättre än crossfire, utan det att nvidia korten var bättre än ati korten, som man såg så var ett nvidia kort bättre än ett ati kort, så då är det bara att dubbla deras prestanda, detta gör att prestandan blir bättre med nvidias kort än ati's. dock ska jag nämna att nvidias kort är mycket dyrare också, men om man nu köper det där moder kortet så bryr man nog sig inte så mycket om priset på saker i övrigt.