Catalyst 8.3 ger stöd för CrossfireX och Hybrid Crossfire

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Säg det om 10 år.

Precis, det misstaget har man själv gjort för.
"En persondator kommer aldrig att behöva mer än 640kb minne"

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk
Medlem

man kommer dock inte ifrån att tillverkare envisas att använda totalt o-optimerade grafikmotorer som bara ser hemska ut. Cod4 ser ju totalbra ut och presterar skitbra, samma med dom flesta andra Unreal baserade motorerna. Men sen kommer saker som verkar vara tagna från mitten av 80 talet och är... skitsegt.

Assasins creed ser ju toksnyggt ut och presterar jättebra på mitt 3870 under vista...

Permalänk
Medlem

Det här håller inte för att vara "bättre" än nVidia alltså det jag försöker säga är att det blir inget hot.

Menar 4st grafikkort och ett moderkort som klarar detta samt ett nätagg som klarar detta kommer gå på mer än vad många lägger på sin dator. Samt att vi ska inte tala om strömförbrukningen och värmen som bildas.

Tycker det hela går åt fel håll, vi vill inte se fler av samma utan bättre av något nytt!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

bra gjort amd, keep it going!

Visa signatur

Mmmarabou

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Det här håller inte för att vara "bättre" än nVidia alltså det jag försöker säga är att det blir inget hot.

Menar 4st grafikkort och ett moderkort som klarar detta samt ett nätagg som klarar detta kommer gå på mer än vad många lägger på sin dator. Samt att vi ska inte tala om strömförbrukningen och värmen som bildas.

Tycker det hela går åt fel håll, vi vill inte se fler av samma utan bättre av något nytt!

Bygger du ett flygplan och slänger på en jetmotor så går det fort.
Du tycker man ska optimera jetmotorn så den går superfort.
Jag tycker det vore en bra idé att optimera jetmotorn och slänga på två stycken för ökad prestanda...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

snälla nån 4 grafikkort? vem har råd me de bara sådär? visst ja skulle kunna köpa de på ett utdrag av 4 månaders lön men varför skulle man göra de? snälla gör nya bättre grafikkort ist för att ta fler av samma hellre köper jag 1 bra dyrt kort än 4 st lite dyrare, varför? inte lika mkt värme från 1 kort, låter itne lika mkt, drar inte lika mkt ström. nördfaktorn går ju upp på 90% bara man köper ett high-end kort, vart hamnar den om man köper 4 st? men seriöst kom tbx till jorden amd, visst dom håller på me sin 4000 serie men den lär ju inte bli nått revolutionerande? (stavning?) nvidia håller på me sin 9000 serie men inget nytt där, testerna man sett suger. tycker de går så jävla segt just nu. när 8000 serien kom dom höjde ju prestandan otroligt. varför kan dom inte komma på nått nytt till nya generationens grafikkort? visst de kommer nog men varför släpper dom nya grafikkort me nya namn men samma specifikationer som 8000 serien ungefär? hos amd/ati har man sätt lite ändringar iaf vilker är ett stort plus vilket gör att man kanske byter till ati snart om dom nya korten blir bra. annars får man väll sitta där me sina 10 fps på low o vänta på att dom ska göra nått nytt ist för att köpa 3 till grafikkort för o få 30 extra fps. usha

Permalänk
Medlem

ATI äger

ATI har lckats bra och till er som klagar på att vad det kostar hit och dit så känns det mest som ni är avundsjuka på att ni inte har cash att hosta upp till ett riktigt entusiastsystem. Köp det ni har råd med och sluta klanka ner på vad det drar i ström mm. Vi som ha råd skiter i priserna och vill vi ha det bästa så köper vi det oavsett pris. Till skillnad från Nvidias 8800 serie samt kommande 9800 serie så är det ju kul att ATI håller så låga priser med sin överlägsna prestanda på grafikkort vilket inte ger någon ett svårt val då det gäller vad du får i FPS per krona.

Visa signatur

Intel i9 13900K @ 5,8 ghz, Corsair Hydro H150i PRO RGB, Corsair Vengeance Pro 64GB DDR5 6400mhz , Asus ProArt OC RTX 4080 Super 16GB GDDR6X, MK ASUS ROG Z690 MAXIMUS HERO , HDD1 Samsung 990 Pro 2TB, HDD2 4TB Samsung 990 Pro 2TB , Creative Recon 3D, Asus Hyperion™ GR701 =)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Mest intressanta för oss med ett kort är nog:

*Digital Panel GPU image scaling: For those using widescreen displays, ATI Catalyst now allows users to enable GPU-accelerated scaling to maintain the aspect ratio of the display while providing superior image quality.

Dvs. att för oss med LCD monitorer så ska det göra så att andra upplösningar annat än native ska se bättre ut

Mja, sanning med modifikation, eftersom det är omöjligt att få en TFT att visa någon annan upplösning lika bra som sin nativeupplösning (vid nyttjande av hela skärmens yta). Detta är ju fysiska restriktioner som beror på pixelstorleken och inget som mjukvara kan ändra på.

Däremot så har du rätt på ett sätt, men det innebär ju att du ej utnyttjar hela bildskärmens yta utan får svarta kanter upptill/nertill.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Hjälpsam

Förr var det sällan någon krävde att kunna spela senaste spelet maxat, på högsta upplösningen, med max AA och AF, och med en skärm som har hög upplösning.
Kräver man det, får man räkna med att dagens grafikkort har svårt att hänga med.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

contra, det man måste tänka på är att i och med 8800 serien skapade nvidia en helt ny kärna omgedd av ny tekniker gjord med nya metoder. Detta var en dyr process och det är klart att dom vill mjölka det hela lite grann, utveckla det och optimera korten.

Innan dom hittar på något helt nytt igen måste de ju tjäna på sin senaste innovation. Och samma med Amd/Ati, de har just fått övertaget på grafikkortsmarknaden så det är väl klart att dom vill tjäna lite på detta innan de börjar om på nytt.

Det är iallafall så jag ser på det men jag är inte lika insatt som andra här.

Visa signatur

[Jag har coola grejer, jag lovar!]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Mest intressanta för oss med ett kort är nog:

*Digital Panel GPU image scaling: For those using widescreen displays, ATI Catalyst now allows users to enable GPU-accelerated scaling to maintain the aspect ratio of the display while providing superior image quality.

Dvs. att för oss med LCD monitorer så ska det göra så att andra upplösningar annat än native ska se bättre ut

Samt stöd för tesselation, bara nu utvecklarna börjar använda det så

Vädligt bra initiativ av Ati. Och väldigt bra cat release. Synd att nästa stora release dröjer till efter sommaren.

ser du nån märkbar skillnad efter att du uppdaterat och måste skala upp bilden jämfört med innan?

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Någon sida som gjort tester med 4st kort? Alternativt blanda med X2 kort än?

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Hur är det egentligen med X38-chipset och 2st 3870X2 kort, fungerar det?
För det borde det ju göra rent tekniskt...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Mest intressanta för oss med ett kort är nog:

*Digital Panel GPU image scaling: For those using widescreen displays, ATI Catalyst now allows users to enable GPU-accelerated scaling to maintain the aspect ratio of the display while providing superior image quality.

Dvs. att för oss med LCD monitorer så ska det göra så att andra upplösningar annat än native ska se bättre ut

Samt stöd för tesselation, bara nu utvecklarna börjar använda det så

Vädligt bra initiativ av Ati. Och väldigt bra cat release. Synd att nästa stora release dröjer till efter sommaren.

Stöd för tesslastation???

Tessla är bara ett namn som Nvidia satt på sin GPGPU-funktion. AMDs motsvarighet heter CTM och de rena "beräkningskorten" går under namnet AMD Firestream. Samtliga kort sedan R580 är utrustade med CTM.

Kolla bara på stödet i folding@home för AMD tex...

Det är Streamprcessorerna som är nyckeln till det hela och ingen separat enhet (som skulle står för hela GPGPU funktionen). Att man sen bygger rena beräkningskort är en annan sak och där bar både AMD och Nvidia sina egna kort.

Permalänk
Inaktiv

Det har ju släppts nya drivare till GNU/Linux också, har alla glömt bort dom?:)

Permalänk

Cod4 är inte optimerat. Spelet använder sig av få polygoner och lågupplösta texturer på många ytor. Banorna är små och oftast blockerade med hus och hinder så att grafikkortet ska slippa rendera mycket. Fiender är enformiga med få modeller för att minska gpu bördan. Effekter är oftast billiga billboard animationer, som det fula dammet vid lampor.
Det är helt enkelt ett väldigt skickligt sammansatt förra generations spel.

Skulle en skicklig spelstudio ha gjort Crysis så hade vi fått se hur riktig next gen grafik kan se ut. CryTek är bra utvecklare av spelmotorer men de är inte speciellt skickliga speldesigners.

Skulle en Cod4 bana göras stor som en av Crysis så skulle Cod4 gå på knäna. Öppenhet är dyrt. Det är intressant att folk klagar över att spel görs snyggare då de inte kan köra very high. De hade alltså varit nöjda om bara medium fanns. Folk är fan inte kloka. 1950pro kör dom flesta nya spel fint.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem

Nyar: givetvis är det skillad på motorer och motorer. Crysis och många andra är superbra på att rendera stora ytor men kanske tappar detaljer på nära håll (crysis ÄR inte specielt snyggt om man är i byggnader), det är en balansgång.

Och det du säger om 1950 pro, det är sant. bytte till min 3870 frpn en 1950pro och tja, det är ingen större skillad förutom kanske dx10.1 (som endå är segt), så crysis rullar på i medium fortfarande (precis som innan) men med bättre framerate då, men klart spelbart på båda korten. Det lär dröjja innan jag ser ett argument att byta VGa nu på ett bra tag. Unreal motorn är väldigt fin trots allt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuperNova
Stöd för tesslastation???

Tessla är bara ett namn som Nvidia satt på sin GPGPU-funktion. AMDs motsvarighet heter CTM och de rena "beräkningskorten" går under namnet AMD Firestream. Samtliga kort sedan R580 är utrustade med CTM.

Kolla bara på stödet i folding@home för AMD tex...

Det är Streamprcessorerna som är nyckeln till det hela och ingen separat enhet (som skulle står för hela GPGPU funktionen). Att man sen bygger rena beräkningskort är en annan sak och där bar både AMD och Nvidia sina egna kort.

Läs releasenotes. Det har inte så mkt med folding@Home att göra som möjligheterna för spelutvecklare. Felstavning av mig i det inlägget dock.

"Tessellation

Back when the HD 2000-series came out, AMD made a big deal over tessellation, because it actually is a big deal. In a pinch, it works like this: 3D models only need rudimentary polygon outlines. The GPU can calculate where more polygons are needed on the fly to make things look smooth, thereby maximizing the detail level for any given hardware. If it's close to the camera, where detail is scrutinized, the models' polygon count goes way up. Things that are far away and represented by a couple dozen pixels shouldn't use system resources only to be cut down to a few squares, so the absolute minimum number of polygons are used to represent the models.

While this sounds like adding work for the GPU, the gains outwiegh the additional process. This is in part how the Xbox 360 does so much with relatively so little, but it's just not implemented by computer games. Why? Developers don't do it, I dunno, it's up to them, to a point.

While all HD Radeons have a tessellation engine, the drivers have not supported it... until now. Then consider that NVIDIA doesn't have a tessellation engine, and you've got two good reasons not to program tessellation into PC games.

But, kindly as they are, AMD has developed tools for game developers to mimic tessellation on NVIDIA hardware, and since there are plenty of cross-platform games, AMD has decided that now's a good time to officially activate their tessellation hardware.

This is a forward-looking option; that is to say, it's not going to help anyone out when they're installing the 8.3 drivers. But now it's available, even if it only amounts to a cap-feather."

http://www.thetechlounge.com/article/497-3/Catalyst+83+Better...

fog: Den där funktionen har väl 2 mål. att ett lägre upplösningar än native ska se bättre ut = inte lika suddiga. Och 2 man ska kunna få rätt apsect ratio. Det finns 3 lägen om du kollat i drivrutinerna, det tredje läget om jag nu minns rätt är ju att bilden dras ut över hela skärmytan. De andra är är med kanter upptill och eller kanter runt om. Inte testat själv då jag alltid kör native. Men jag kan tänka mig att denna funktion funkar lite som bildförbättringsystemen i en LCD/HDTV fast GPUn har hand om det.

"Display Scaling

A minor tweak to GPU scaling--since GPUs can scale much cleaner than most monitors, most people would rather their video card take care of it. But actual scaling has been hit-or-miss with some monitors re-sizing the wrong aspect ratio to their borders, stretching things all weird. 8.3 scales the games inside a border, preventing the display from taking things into its own hands."

"One of the biggest problems of using an LCD monitor (unless it contains a hardware scaler) is that running anything outside of the monitor's native resolution looks simply awful. Catalyst 8.3 looks to remedy this somewhat by introducing GPU accelerated scaling to the driver's feature set, while also maintaining the image's aspect ratio to avoid distortion. Another nice addition, and it'll be interesting to see just how well it works."

http://www.elitebastards.com/cms/index.php?option=com_content...

femkantig: Har ingen användning själv av funktionen så har inte testat. Men det är ett bra initiativ tycker jag.

Hur nån av de här funktionerna funkar har jag lämnat osagt dock sa jag att det är ett bra initiativ.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Läs releasenotes. Det har inte så mkt med folding@Home att göra som möjligheterna för spelutvecklare. Felstavning av mig i det inlägget dock.

"Tessellation

Back when the HD 2000-series came out, AMD made a big deal over tessellation, because it actually is a big deal. In a pinch, it works like this: 3D models only need rudimentary polygon outlines. The GPU can calculate where more polygons are needed on the fly to make things look smooth, thereby maximizing the detail level for any given hardware. If it's close to the camera, where detail is scrutinized, the models' polygon count goes way up. Things that are far away and represented by a couple dozen pixels shouldn't use system resources only to be cut down to a few squares, so the absolute minimum number of polygons are used to represent the models.

While this sounds like adding work for the GPU, the gains outwiegh the additional process. This is in part how the Xbox 360 does so much with relatively so little, but it's just not implemented by computer games. Why? Developers don't do it, I dunno, it's up to them, to a point.

While all HD Radeons have a tessellation engine, the drivers have not supported it... until now. Then consider that NVIDIA doesn't have a tessellation engine, and you've got two good reasons not to program tessellation into PC games.

But, kindly as they are, AMD has developed tools for game developers to mimic tessellation on NVIDIA hardware, and since there are plenty of cross-platform games, AMD has decided that now's a good time to officially activate their tessellation hardware.

This is a forward-looking option; that is to say, it's not going to help anyone out when they're installing the 8.3 drivers. But now it's available, even if it only amounts to a cap-feather."

http://www.elitebastards.com/hanners/ati/cat83/Slide28_tn.jpg

http://www.thetechlounge.com/article/497-3/Catalyst+83+Better...

Korrekt!
Jag läste helt fel (man ser tydligen det man tänker på), ber om ursäkt!

Jag har stört mig ett bra tag nu på att folk verkar tro att GPGPU är en "nvidia feature" iom Teslakorten (och haft en del diskussioner kring det)... Därav det jag sa i tidigare inlägg.

Tessellation fyller mer eller mindre samma funktion som gamla trueform om jag inte missminner mig. Har även för mig att det från början var ett krav för DX10.1 och det är inte helt omöjligt att det är pga detta som nvidia "väntar" med .1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av contra
snälla nån 4 grafikkort? vem har råd me de bara sådär? visst ja skulle kunna köpa de på ett utdrag av 4 månaders lön men varför skulle man göra de? snälla gör nya bättre grafikkort ist för att ta fler av samma hellre köper jag 1 bra dyrt kort än 4 st lite dyrare, varför?

För alla de som inte vill spendera stor del av sin månadsinkomst på en sak och därmed göra ekonomin jobbig resten av de 29 dagarna kan finna intresse i att köpa ett billigt kort och på sikt uppgradera allt eftersom hellre än att köpa ett kort motsvarande priset av fyra, eller åtminstonne tre kort.

Fyra grafikkort för 1390kr/st är väl inte så farligt? Tydligen hade många råd med 8800Ultra under 2007, och den kostade 2500kr mer än alla fyra nuvarande HD3850 512MB.

Permalänk

Snabb och kanske lite dum fråga men, kan man använda Ati-tool tillsammans med ATI original drivrutiner eller är det som gamla tider att överklockning är avstängd och att man måste nästan använda modiferade drivrutiner. Kör på Omega just nu.

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Medlem

går det att använda ett 3870x2 och 2st 3870?

Visa signatur

Q9550@3,9 /4Gb-Dominator /2x Ati 3870@840 -2200 /Antec P190
20084 3DMarks.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av contra
snälla nån 4 grafikkort? vem har råd me de bara sådär? visst ja skulle kunna köpa de på ett utdrag av 4 månaders lön men varför skulle man göra de? snälla gör nya bättre grafikkort ist för att ta fler av samma hellre köper jag 1 bra dyrt kort än 4 st lite dyrare, varför? inte lika mkt värme från 1 kort, låter itne lika mkt, drar inte lika mkt ström. nördfaktorn går ju upp på 90% bara man köper ett high-end kort, vart hamnar den om man köper 4 st? men seriöst kom tbx till jorden amd, visst dom håller på me sin 4000 serie men den lär ju inte bli nått revolutionerande? (stavning?) nvidia håller på me sin 9000 serie men inget nytt där, testerna man sett suger. tycker de går så jävla segt just nu. när 8000 serien kom dom höjde ju prestandan otroligt. varför kan dom inte komma på nått nytt till nya generationens grafikkort? visst de kommer nog men varför släpper dom nya grafikkort me nya namn men samma specifikationer som 8000 serien ungefär? hos amd/ati har man sätt lite ändringar iaf vilker är ett stort plus vilket gör att man kanske byter till ati snart om dom nya korten blir bra. annars får man väll sitta där me sina 10 fps på low o vänta på att dom ska göra nått nytt ist för att köpa 3 till grafikkort för o få 30 extra fps. usha

Ett ultra kostade (kostar?) 6000kr, det var ganska många som hade ett sådant, om du nu skulle köpa 4st hd3850 kostar det 5600 kr. Så det borde faktsiskt finnas en hel del som köper det.

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Hjälpsam

Crossfire X åsido, det finns mer godis.
--Citat
"Performance Improvements
The following performance gains are noticed with this release of Catalyst™.

Call of Juarez: Up to 20% improvement is noticed on ATI CrossFireX™ configured systems containing an ATI Radeon™ HD38x0 series of product

Company of Heroes DX10: Up to 17% improvement is noticed, especially at lower resolutions, on ATI Radeon™ HD38x0 products

Crysis DX10: Up to 15% improvement is noticed on all supported ATI Radeon™ products

Lost Planet DX9: Up to 36% improvement is noticed across all supported ATI Radeon™ products and in ATI CrossFireX™ configured systems

Shadermark 2.1: Performance scores increased up to 35% across all supported Radeon™ products and in ATI CrossFireX™ configured systems

Unreal Tournament 2004: Up to 10% increase in performance is noticed on systems containing an ATI Radeon™ HD2400, HD2600, or HD3400 series of products on in ATI CrossFireX™ configured systems"
--Slut citat--
Nu skriver dom iofs "Up to" men detta är helt klart den intressantaste releasen på länge.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd

Mycket bra drivrutiner.
Äntligen image scaling som fungerar korrekt så att man kan spela äldre spel som thief 2 utan att dra ut bilden så att ration blir inkorrekt.

Crysis prestanda verkar ha fått sig en bra boost det med.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Hur funkar det med AGP stödet denna gång då? 8.2 funkade inte iaf!

Visa signatur

Workstation: Intel Core 2 Duo E6420 | 4GB DDR2 PC5300 | 8800GTS 320Mb | 500Gb Sata2 |
WD My Book Essential Edition 500Gb |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1337sweden
Om man har råd att köpa 4 st ja xD

Tänkte mest på ett x2 kort eftersom jag har crossfirestöd och kanske ett till i framtiden:)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pumbi
går det att använda ett 3870x2 och 2st 3870?

Ja det funkar, nästan alla tänkbara kombinationer fungerar med CrossfireX huvudsaken det inte blir fler än 4 st GPU's totalt. 3 st går bra också. Sen måste du ha ett moderkort med 965, 975, P35, X38 eller X48 chipset från intel (finns andra men de har integrerad grafik). Antar att du har intel mobo.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Ja det funkar, nästan alla tänkbara kombinationer fungerar med CrossfireX huvudsaken det inte blir fler än 4 st GPU's totalt. 3 st går bra också. Sen måste du ha ett moderkort med 965, 975, P35, X38 eller X48 chipset från intel (finns andra men de har integrerad grafik). Antar att du har intel mobo.

Det svaret gillade jag gambit,jag har ju P965 så då kan jag köra ett X2 och ett rent 3870 antar jag??

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Är det ngn som vet om 3000-serien kommer funka i CF med 4000-serien?

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer