nya RAM-Minne, båda visar fel i Memtest86...

Permalänk
Medlem

nya RAM-Minne, båda visar fel i Memtest86...

Tjena

Köpte nyligen en ny burk, allting verkar fungera okej så jag tänkte klocka den lite grann men får tydligen fel i memtest redan vid fabriksinställningarna :/

relevanta specs:
Intel Core 2 Duo E6850 (333 * 9 - oförändrad)
Gigabyte EP35-DS4 moderkort
Corsair XMS2 xtreme 2x2048mb

Har provat både Memtest86 och Memtest 86+, har provat varje minne för sig på varje slot i moderkortet (4 st) och får ett error vid samma tidpunkt oavsett hur det ser ut :/
Update: får fler errors nu

Är det sannolikt att båda minnena är trasiga (som sagt, nyköpta), eller är det moderkortet (också nyköpt)? Eller är det en bug/glitch i memtest?

Datorn fungerar utmärkt för övrigt och det märks inte att det är "fel" på minnena. Men det känns ju inte stabilt att Memtest visar fel...

Permalänk
Medlem

Jag har ett DS3 och Corsair XMS 2x1024MB minnen och memtest visar fel på mina med. Datorn funkar dock bra tror jag, ska klocka minnena inatt och se om det löser problemen.

Jag tvivlar dock Men man måste vara optimistisk när man inte har extraminnen ligger och måste skicka iväg de man har Skulle iofs kunna vara fel på moderkortet så jag ska prova i en kompis dator är det tänkt.

Edit: För övrigt så är det ju faktiskt så att din data kan lakka på dig om minnena är pajj, utan att du märker det.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Goda nyheter! Uppdaterade BIOS och nu rapporteras inga fel i Memtest

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fugazi
Goda nyheter! Uppdaterade BIOS och nu rapporteras inga fel i Memtest

Ska f*nimig pröva på mitt moderkort också, håll tummarna är du snäll xD

Edit:

Det funkade :D:D:D Jag är så lycklig <3

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Faan ragge, ja e så lyckliig xD

Visa signatur

| Amd X2 6000+ | Gigabyte GA-MA770-DS3 | 512MB/GDDR3 3650 Ati | 2GB Corsair DDR2 | 500GB Seagate | 500W Ace | XP Prof. SP2 |

Permalänk
Medlem

Tack Fugazi, nu funkar mina minnen också

Har också ett EP35-DS4, och fick exakt samma problem som ni.
Testade 2 olika corsair typer med samma resultat:
Corsair Dominator TWIN2X-8500
Corsair TWIN2X-5400
Efter att jag bytte till bios version F2 (2008/01/02) så funkade memtest.
Använde QFlash för att updatera.