Datormarknaden växer så det knakar

Permalänk
Melding Plague

Datormarknaden växer så det knakar

Det går bra för världens stora datortillverkare. De två amerikanska giganterna HP och Dell stärkte greppet om marknaden, medan lilla Apple ökade med nära 40 procent. Totalt växte datormarknaden ordentligt under det sista kvartalet 2007.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Jäklar, skönt att höra att det går bra för HP iallafall! =D

Permalänk

Japp!!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Tänk alla företag som expanderat och satsat på nya datorer nu i slutet på den globala högkonjunkturen...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk

Vilka har de resterande 42 marknadsandelarna då?

Edit: Hur fel skrev jag egentligen? Ska nog lägga mig!

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skooglund
Vilka har de resterande 15,9 marknadsandelarna då?

De är kanske för många för att skriva ut?

Permalänk
Medlem

HP kunde visa upp starka 6,66 miljoner sålda mobila system under det fjärde kvartalet 2007.

Måste vara satans budskap till omvärlden

nae, men grymt najs och se att det går så jäkla lysande faktiskt

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Som jag har fattat det har HP skött sig mycket bra. Mycket välutrustade datorer till inte alls jävliga priser. Av det lilla jag vet så hade man nästan kunnat säga att de får vad de förtjänar.

Även är det kul att Apple växer så att Windows får lite konkurrans. Vi får hoppas på att Linux också börjar att ta fart!

Permalänk
Medlem

Bra att Hp säljer mer än dell, för dell är skit!
Asus vill jag ska sälja mycket!

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
för dell är skit!

du menar att du tycker Dell är skit. jag känner ett par med Dell-burkar, de är nöjda med både datorn och supporten.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
Bra att Hp säljer mer än dell, för dell är skit!
Asus vill jag ska sälja mycket!

Du vill att dom sälja mer...får du ut nåt specielt? =P
samt "dell är skit"...
gillar när folk svarar kort och gott, nae men lite mer vettigt får man väl komma med tycker man

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Är det bara jag som ogillar HP och tycker Dell är helt okej?

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EoZ
Bra att Hp säljer mer än dell, för dell är skit!
Asus vill jag ska sälja mycket!

genomtänkt?

vad vinner du på att HP säljer mera? vad vinner vi på att du tycker DELL är skit?

jag anser att dell har en utav dom främsta supporterna, har hitils bara mött vettiga personer som man får en härlig personlig kontakt med istället för någon torr stackare som läser från ett protokoll

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skooglund
Är det bara jag som ogillar HP och tycker Dell är helt okej?

I'm with you, bro... Mitt argument är att HP:s datorer är brutalt fula. Enkelt. Annars har jag nog inget mer att tillägga.

Andra tillverkare som kan ha marknadsandelar eftersöktes av andra här. Fujitsu-Siemens och LG är två leverantörer som är rätt starka i Sverige, åtminstone. Zepto är en uppstickare, men de kan anses som högst lokala i sammanhanget. ASUS är väl på språng med bärbara i Asien, eller?

Visa signatur

. . : : [HeAsE] : : . .
3DMark06: 12199 poäng
C2D Q6600 @ 3,0 GHz, ASUS P5KR, 4096 MB PC6400, ASUS 8800GT 512 MB, 500 GB+500 GB(ext), Antec Sonata III