Firefox 3 når beta fyra

Permalänk

Auto-complete

Det står fel i artikeln. Firefox hämtar inte sin URL-lista från bookmarks utan från history. Så varje site du har besökt finns med i listan, vilket är väldigt smidigt när man inte kommer ihåg exakt vad en site hette t ex. Man vänjer sig snabbt. Numera skriver jag "www.goo", trycker tab och enter och kommer till www.google.se.

Däremot tycker jag att de 25 sökresultat som visas är lite för mycket, så jag har ändrat till 10. Bara att skriva "about:config" i URL-fältet och ändra

browser.urlbar.maxRichResults = 25

till

browser.urlbar.maxRichResults = 10

Permalänk
Medlem

Har det fixat den stora buggen?
Där som den tar typ all cpu...

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Auto-complete

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Copernicus
Numera skriver jag "www.goo", trycker tab och enter och kommer till www.google.se.

Det där fungerar bra innan man har hunnit besöka tillräckligt många sidor. Om jag till exempel, som de visade i artikeln, skriver in "www.sw" och trycker tab och enter hamnar jag på "http://www.sweclockers.com/forum/search.php?s=&action=getnew", vilket i och för sig kan vara praktiskt, men inte alltid vad man vill.

Permalänk
Medlem

Hoppas Winestripe (FF 1.5 theme for FF 2) blir tillgängligt för FF 3, för det nya temat faller mig verkligen inte i smaken.

Ser fram emot bättre minneshantering också, på tiden.

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Det där fungerar bra innan man har hunnit besöka tillräckligt många sidor. Om jag till exempel, som de visade i artikeln, skriver in "www.sw" och trycker tab och enter hamnar jag på "http://www.sweclockers.com/forum/search.php?s=&action=getnew", vilket i och för sig kan vara praktiskt, men inte alltid vad man vill.

Mmm, jag har varit med om det själv. Jag tror att den sorterar listan efter antal besök på länken så det som man oftast väljer blir det som hamnar längst upp. Men precis som du säger så är det ju inte alltid man vill dit.

Fast det är nog ändå det bästa sättet av Mozilla att hantera det. Man skulle bli irriterad om den senast besökta länken var längst upp hela tiden också.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pippo
Orka vara betatestare...kör ff2 där alla tillägg fungerar.

Det är inte helt omöjligt att FF3 har mindre buggar jämfört med FF2, det är förmodligen sannolikt att beta 4 av FF3 fungerar bättre än FF2

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Copernicus
Mmm, jag har varit med om det själv. Jag tror att den sorterar listan efter antal besök på länken så det som man oftast väljer blir det som hamnar längst upp. Men precis som du säger så är det ju inte alltid man vill dit.

Fast det är nog ändå det bästa sättet av Mozilla att hantera det. Man skulle bli irriterad om den senast besökta länken var längst upp hela tiden också.

Annars var det väl inte så dumt förr när den föreslog den kortaste matchande adressen?

Permalänk
Medlem

Är det ingen som får upp den här rutan?

Jag har fått upp den sen jag uppdaterade til beta4 och omstart hjälper inte. Är det nån som har kommit runt det?

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Trevligt, väntar dock på den slutgiltiga versionen!

Samma här, känner inte att det är lönt att byta upp sig än ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Beta 4 kraschar för mig när jag ska redigera i min Pbwiki. Jobbigt. Detta hände inte med pre beta 4. Jag använder nog 2.0.12 i Wine sålänge.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

De 2 större grejerna som stör mig i FF2 är minnesanvändingen och plugin problemen/krascherna.
Annars så är jag nöjd...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

För er läsare är detta troligen inte en allt för intressant nyhet då de flesta avancerade användare redan har insett skalbarhet hos Firefox och möjligheten att installerat egna teman via dess tilläggsfunktionalitet.

"Skalbarhet" Syftar man på grafiska "skal"? Härligt nyskapande terminologi, men lite förvirrande när begreppet redan är upptaget.

Permalänk
Medlem

De där nya bakåt/framåt-knapparna var brutalt fula enligt mig, förhoppningsvis kommer winestripe till 3an eller åtminstonde ff2-temat till 3an.