Betaversion av Internet Explorer 8 redo för nedladdning

Permalänk
Medlem

testade nyligen, som standard tycke rjag inte cleartype borde va igång, ganska drygt, men den funkar.

men van vid ff
föredrar ff
sponsrar hellre ff, för det är gratis

nej IE är inte gratis, den utvecklas för DU har köpt operativsystemet

edit: vet inte om den fanns i sjuan, men att man kan se alla öppna fönster i miniformat är riktigt nice, vill se det i FF

Permalänk
Medlem

Web 2

Vilken besvikelse

Jag hoppades på att 8:an skulle baseras på Web 2.0.

Men att kunna översätta ord med ett enkelt högerklick verkar ju lockande.

Permalänk

Swiftweasle! processoroptimerad version av FF..finns dock inte till windows
jag upplever swiftweasle snabbare o stabilare än FF... mer info finns här: http://swiftweasel.tuxfamily.org/

Hur som helst..på den gamla tiden så satt man med Netscape 3 gold..ooh..vilka tider det var!

Permalänk
Medlem

Re: Web 2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lucas w

Jag hoppades på att 8:an skulle baseras på Web 2.0.

*ironi* Ja, då hade du ju kunnat websurfa dit med din DATA.

web 2.0 är ett uttryck för en ny trend att använda internet genom att till större del dela information via t.ex. bloggar, wikis, soc. nätverkssajter (typ facebook). Det är inte en standard

Tycker f.ö att bloggar borde gå tillbaka till sitt ursprungliga namn, e/n sites, för det är vad de är. Ointressanta kommentarer om allt och inget från någon som bara vill synas.

Visa signatur

Det heter KOMPATIBEL. Jeez...

Permalänk
Medlem

Re: Web 2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lucas w

Jag hoppades på att 8:an skulle baseras på Web 2.0.

Och otaliga inlägg om hur bra Firefox är, som inte har ett dugg med ie8 beta att göra, för den har de inte testat, men tycker trots det att den är kass.

Förvånad av hur många okunninga personer som försöker låta som de är experter.

Nåja, kul läsning i alla fall.

Jag har inte heller testat ie8beta, men jag tycker att ie7 och firefox båda fungerar bra. Men användre nästan alltid ie7, den fungerar bra.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 3770K | Corsair 4x8 GB 1600Mhz | ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCU II OC | Fractal Design Newton R3 600W | Noctua NH-D14 (moddad) | Win8 Pro | Samsung SSD 840Pro 256Gb | Barracuda 3TB | Samsung DVD

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot detta. Jag använder IE som min standardwebbläsare. Dels för att den idag fungerar utmärkt, följer med operativsystemet och att jag inte är i behov av något extra utöver Google Toolbar.

Den enda gången jag verkligen nyttjat FireFox mer än när jag analyserar xhtml/css är när IE6 hade sina stora säkerhetshål.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Vill att långa inlägg som jag skrivit skall vara kvar om jag trycker 'back' då jag logats ut innan jag postat ett långt foruminlägg.
I IE tas väl allt sådant bort av 'säkerhetsskäl'?

Permalänk
Medlem

Ok vad kan detta bero på?

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Kan berätta att IE8 Betan hängde sig efter ca 2 minuter, kan INTE visa sweclockers.com korrekt, bra jobbat MS!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk

Jag tror att alla Firefox älskar bör läsa den här http://home.comcast.net/~SupportCD/FirefoxMyths.html och sedan byta till Opera

Vilken webläsare man föredrar är mest en fråga om vilken man är van vid och vilken man har fördomar mot, alla funkar och fyller sitt syfte.

Visa signatur

Dator 1 | GA-X38-DQ6 | HD4870x2 | Q6600 @ 3.5Ghz | TRUE | 4GB Corsair PC6400 | TX750w | Cosmos 1000
Dator 2 | P5Q3 Deluxe | 9800GTX | E7200 @ 4.2GHz | TRUE | 2x2GB PC3-10600 | Antec Nine Hundred | HX620w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lolipopz0rz
Jag tror att alla Firefox älskar bör läsa den här http://home.comcast.net/~SupportCD/FirefoxMyths.html och sedan byta till Opera

Vilken webläsare man föredrar är mest en fråga om vilken man är van vid och vilken man har fördomar mot, alla funkar och fyller sitt syfte.

Varför skulle jag vilja byta till Opera som blir ostabilt vid 50+ tabbar och inte kommer i närheten av den funktionalitet som Firefox har. Och jag bryr mig inte om att Mozilla kan betala sina anställda genom att ge mig en gratis webbläsare.

Men det är som du säger, man använder det man är van vid

Permalänk
Medlem

Firefox är inte så bra som propagandan säger näe. Men visst väljer jag den istället för Internet Explorer om det är möjligt. Jag föredrar dock Webkit/KHTML-baserade läsare såsom Konqueror eller nya Epiphany. Det kanske är ganska uppenbart att jag skyr både Windows och Mac OS som pesten

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
edit: vet inte om den fanns i sjuan, men att man kan se alla öppna fönster i miniformat är riktigt nice, vill se det i FF

Om det är det jag tror du menar så har det funnits i FF ganska länge: Firefox Showcase. Installerat kan du t ex använda F12 tangenten för att direkt få en preview av alla fönster i alla instanser av FF (eller shift+F12 för den lokala instansen).

...

lolipopz0rz, jag tror den sidan du länkar till mest av allt är en feel-good-sida för likasinnade. En del av informationen är t o m ganska löjlig. "Firefox religion" är bland de tramsigaste jag sett, och visar prov på total avsaknad av humor. Kanske jag ska lägga upp de interna "Microsoft evangelize" dokumenten som påstående för att Microsoft egentligen är en hemlig religiös väckelserörelse?

Men det negerar inte att Opera är ett bra alternativ ifall man gillar dess egenskaper.

Permalänk

Jag får inte hotmail att fungera med Ie8... om jag väljer att emulera IE7 fungerar det, lol. Liten miss ?
Någon mer som har samma problem ?

Permalänk
Medlem

Vad jag har hört gällande IE8 så ska den by default köra samma renderering som IE7. Men möjlighet att slå på nazi-WC3-kontrollering via META-tags, dvs vill man att ie8 ska tolka sin sida likadant som Opera/Safari/FX med flera gör så ska man alltså ha med en "den här sidan är korrekt kodad så nu Herr Ie kan även du visa den"-kodsnutt.

Vad fan heter fallback-läget som IE7 kör för css...

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Fx beta 3 är klart bäst men annars så är Opera favoriten. Synd bara att vissa sidor inte funkar i den.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
Vad jag har hört gällande IE8 så ska den by default köra samma renderering som IE7. Men möjlighet att slå på nazi-WC3-kontrollering via META-tags, dvs vill man att ie8 ska tolka sin sida likadant som Opera/Safari/FX med flera gör så ska man alltså ha med en "den här sidan är korrekt kodad så nu Herr Ie kan även du visa den"-kodsnutt.

Vad fan heter fallback-läget som IE7 kör för css...

IE-teamet skapade först en ny metatagg som man skulle ha på sin sida för att IE8 skulle följa (lite) standarder men man fick så --- mycket klagomål att man ändrade sig, IE8 ska följa (lite) standarder utan en onödig metatagg.

När jag läste om metataggen på IE-bloggen blev ja så jävla förbannad. Måste alla vettiga Opera, Safari, Konqueror eller Firefoxanvändare läsa in ännu en förbannad metatagg (som ej valideras av W3C) för att Internet Explorer ska visa sidan med (lite) standarder??? Det skrev jag till dem på bloggen tillsammans med många andra.

När IE7 just skulle släppas bombade jag och ett par galna amerikaner IE-bloggen med kommentarer, om varför man skall släppa ännu en Internet Explorer som inte följer standarder, utan bara lägga in en värdelös tabbfunktion (IEs suger, andra browsers tabbar funkar perfekt) och jag klagade dessutom på att IE är för starkt integrerat i Windows, att det tar EVIGHETER att installera och att det skall laddas ner nya uppdateringar redan före installationen och att datorn måste startas om, samt att Inställningsgrejjen var lika krånglig som 1998 fick jag svaret av dem att man i IE7 inte har valt att satsa på standarder för att man anser att användarvänlighet är viktigare. In my ass....

Permalänk
Medlem

Det "bästa" med microsofts applikationer är att de tar minst 10ggr med diskutrymme än sina konkurrenter.

Jämför t.ex. mediaplayer 11 med VLC.

Opera tar ca 6MB att ladda ner IE8 tog 28MB + att jag fick "uppdatera" i installationsprogrammet. Den laddade ner filer från nätet vilket tog minst 30 min. Hoppas att den inte laddade ner för fullt med mitt 10Mbit. Då är det nog ganska mycket mer än 28MB

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Herr Kantarell
Kan berätta att IE8 Betan hängde sig efter ca 2 minuter, kan INTE visa sweclockers.com korrekt, bra jobbat MS!

Okej, tack! Jag undrade verkligen vad de menade med Beta 1. :S

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Avstängd

Spelar väl ingen roll att släppa ny webläsare när tex adobe´s flash inte är fixad!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightborn
Jag föredrar dock Webkit/.../-baserade läsare... ...ganska uppenbart att jag skyr /.../ Mac OS som pesten

Tycker logiken haltar mer än en enbent furir.
Kollat på webkit.org någon gång?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Tycker logiken haltar mer än en enbent furir.
Kollat på webkit.org någon gång?

Safari använder en modifierad webkit, men webkit skapades väll för annan platform först.. linux?

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
Safari använder en modifierad webkit, men webkit skapades väll för annan platform först.. linux?

Grunden för WebKit kommer från början från KDE men Apple modifierade den friskt (och det var lite tjabb om att den var dåligt/annorlunda dokumenterad). webkit.org använder samma kod som Apple (dvs kommer från Apple numera) och även KDE (plus fler) använder denna.
(KDE är ju en "fönsterhanterare", för att förtydliga)

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!