Nvidias svar på Radeon HD 4000

Permalänk
Medlem

Vet inte varför alla klagar. Tycker man får grym prestanda för 1500-2000 kr. Med grym menar jag inte bästa på marknaden, men att man kan köra höga inställningar och få många spel se riktigt snygga ut. Att de senaste spelen inte går att köra på högsta allt är väl något som alltid varit fallet? Skulle gärna se att spelutvecklare jobbar på att optimera spelen medan grafikkortsutvecklarna jobbar på att pressa priserna.

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Nvidia har Hybrid SLI och var först med Hybrid lösningen officiellt har jag för mig.

Tror jag inte. Första gången jag läste om Hybrid Crossfire så var detta ett par veckor innan Nvidia officiellt givit kommentar om deras kontring.

Men Hybrid SLi lär knappast bli något, Nvidia är inte särskilt begåvade på att göra moderkortskretsar och ännu mindre optimeringen av SLi. Jag vågar gissa att AMDs Hybrid-Crossfire testkonfiguration, HD3200+HD3450 lär stå sig ganska starkt mot Nvidias alternativ på samtliga nivåer.
Sedan har ju Nvidia inte lanserat sin Hybrid-SLi heller, hittar inga recensioner eller produkter med GeForce 8100, 8200 eller 8300 som är de officiella produkterna i fråga.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
http://mikrodatorn.idg.se/2.1030/1.143145

Fint där har vi ju något som skulle kunna kallas bevis men tillåt mig repetera; matnyttig information.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Dinoman,

En person drar upp Hybrid Crossfire men är inte riktigt säker om Hybrid SLI existerar. Jag lägger fram att Nvidia har Hybrid SLI vilket är helt korrekt. Vad är felet med det?

Det handlar inte om att försvara. Det handlar om rättvisa för alla vet inte allting, inte jag, inte du och inte någon annan. Men om du tror att endast Hybrid Crossfire existerar och någon annan skriver att konkurrenten har en likadan lösning så får du ju ditt svar om att två olika tillverkare har en varsin Hybrid lösning eller hur? Då tackar man och tar emot, inte börjar skriva saker som du gjorde om att jag i detta fallet försvarar Nvidia.

Det handlar inte om Nvidia eller ATi. Det handlar om båda tillverkarna och deras lösningar. Ta emot och njut istället för att hacka på mig. Jag har mycket att ge dig om du är beredd att lyssna, säkerligen tvärtom.

Nu han Mork före.

---------------
Eson: Okej, tack.

I rest my case.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Tror jag inte. Första gången jag läste om Hybrid Crossfire så var detta ett par veckor innan Nvidia officiellt givit kommentar om deras kontring.

Men Hybrid SLi lär knappast bli något, Nvidia är inte särskilt begåvade på att göra moderkortskretsar och ännu mindre optimeringen av SLi. Jag vågar gissa att AMDs Hybrid-Crossfire testkonfiguration, HD3200+HD3450 lär stå sig ganska starkt mot Nvidias alternativ på samtliga nivåer.
Sedan har ju Nvidia inte lanserat sin Hybrid-SLi heller, hittar inga recensioner eller produkter med GeForce 8100, 8200 eller 8300 som är de officiella produkterna i fråga.

Hehe, så roligt att se dina kommentarer mot ett stort företag som dominerar marknaden och har gjort det under en längre tid.

Hybrid SLI kan mycket väl bli någonting men det är bara Nvidia själva som kan bestämma detta. Angående optimering så spelar det ingen roll om det är SLI eller Crossfire idag då de båda lösningarna fungerar bra och skalar Ok. Sedan handlar det bara om vilket kort i sig som presterar bäst.

Intel chipset finns det ju betydligt fler av jämfört med nforce så kan Nvidia släppa prestige-faktorn kan Nforce bli lika stort som det var när AMD inte ägde ATi.

Mvh

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka

Men Hybrid SLi lär knappast bli något, Nvidia är inte särskilt begåvade på att göra moderkortskretsar och ännu mindre optimeringen av SLi.

Nvidia sitter i en svår sits.
Deras kort tillverkas i små mängder,deras sli lösning till vista tog drygt ett år innan de som hade köpt två kort kunde köra sli.
Deras misslyckande med quadsli för ett par år sedan skrattar man fortfarande åt.

Om Nvidia skriver drivrutiner för intels moderkort får vi en mer valfri inköp av kort vilket man tycker borde gynna konsumenten.
Men eftersom Nvidia gör egna kretsar som ska köpas så kommer dessa mest troligt att falla bort.

Lite tufft att ge upp en hel industri för detta med sli.
Intel har sedan varit på krigstigen med Nvidia ett tag vilket i sin tur kan göra Nvidias situation svår så småningom.

Med amd/ati fick jag en gång i månaden drivrutiner. Med Nvidia har det inte släppts några nya till mitt kort sedan 4 månader.
Beta räknas inte.
svagt.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Hehe, så roligt att se dina kommentarer mot ett stort företag som dominerar marknaden och har gjort det under en längre tid.

Hybrid SLI kan mycket väl bli någonting men det är bara Nvidia själva som kan bestämma detta. Angående optimering så spelar det ingen roll om det är SLI eller Crossfire idag då de båda lösningarna fungerar bra och skalar Ok. Sedan handlar det bara om vilket kort i sig som presterar bäst.

Intel chipset finns det ju betydligt fler av jämfört med nforce så kan Nvidia släppa prestige-faktorn kan Nforce bli lika stort som det var när AMD inte ägde ATi.

Mvh

Mina åsikter skiljer sig inte mellan stora och små företag, utan för vad de faktiskt presterar. Du vet mycket väl att Nvidia gör dåliga moderkortskretsar. Hybrid SLi kan inte bli mer än ett sidospår i sortimentet eftersom Nvidia erbjuder väldigt få kompatibla moderkort och de har inte ens tekniken redo än. Detta under tiden AMD fått en perfekt kombination mellan svalt, billigt, stabilt och jäkligt stark grafikkrets på moderkortet tillsammans med god boost för småpengar inräknade hos HD3450. Själv kommer jag köpa en 780G när jag investerar lite pengar i en mobil dator till sommaren.

AMD dominerar på Hybrid-marknaden. Eftersom AMD är den enda konkreta aktören med produkt i handeln.

Att Nvidia "kan om dem vill" är ju fasiken inget argument som håller. Bara för företaget har pengar så har du ju automatiskt inte färdig produkt för det. Att notera är ju att AMD och Intel har gått om Nvidia gånger om gällandes moderkortskretsarna, vilket Nvidia knappast lägger ned mer resurser på än nödvändigt. Hurvida Hybrid-SLi presterar som färdig produkt skall jag inte yttra mig om, men jag vågar påstå att Hybrid-Crossfire blir en bättre lösning för många då Nvidia knappast lär göra en underkrets utifrån tomma intet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnus72
Ja för X800XL är ju inte föråldrat alls? Ett grafikkort blir föråldrat så fort det når marknaden.

Uppenbarligen, men att behålla mitt X800XL är gratis, att köpa ett nytt kort kostar pengar.

Nej det blir det inte, ett highend grafikkort är föråldrat när det inte längre klarar av dom senaste spelen med "det mesta" påslaget.

Om du inte har något mer att bidra med än medvetna feltolkningar och urvattnade gamla klychor du hört i forumet kan du låta bli att posta.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk

HAilthe Nvidia baby

GT200 jo jäklar det blir nog en 8-9dödare av gigantisk some titan mot en spartan i mytologi

nä mitt ultra får hanka sig fram ett tag till och gör det bra än så länge

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
HAilthe Nvidia baby

GT200 jo jäklar det blir nog en 8-9dödare av gigantisk some titan mot en spartan i mytologi

nä mitt ultra får hanka sig fram ett tag till och gör det bra än så länge

Vad snackar du om...?

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
HAilthe Nvidia baby

GT200 jo jäklar det blir nog en 8-9dödare av gigantisk some titan mot en spartan i mytologi

nä mitt ultra får hanka sig fram ett tag till och gör det bra än så länge

Sådär nu har vi nog fyllt agendan för intresseklubben denna veckan.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Kommer jag att kunna köra bra på low med Intel core 2 duo 2,2 ghz, 2gig RAM, Vista 32 bit, Geforce 8400gs. Klarar mitt grafikkort low? Spelet e crysis

Visa signatur

Tjenare!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hitters
Kommer jag att kunna köra bra på low med Intel core 2 duo 2,2 ghz, 2gig RAM, Vista 32 bit, Geforce 8400gs. Klarar mitt grafikkort low? Spelet e crysis

Vad gör den frågan relevant här?
Ladda ned demo och prova.

Permalänk
Medlem

Men jag kan inte installera crysis demot för när jag trycker finnish så kommer inget. inget blir lixom installerat. så får man prova igen och igen men inget händer. jag gör som installationen säger men inget händer när jag e klar? Vad e felet

Visa signatur

Tjenare!