Apple vill erbjuda oändligt med musik

Permalänk
Medlem

Jag köper det men bara om det är DRM-fritt.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Frågan är hur utbrett är deras "lager"

jag kanske är inne mer på techno/trance/hardcore hållet och dessa genre är nog knappast något apple har massor av.

Förmodligen lätt att få tag på. Tänk dig att leta efter gammal Svensk trall-punk

Visa signatur

E2180 @ 2.45ghz , 2x2048mb DDR2 800mhz, 8800gts 540/1920

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adzer
Ledsen, men du har fel.
Det finns flera spelare på marknaden som man behöver speciell mjukvara för att kunna ändra musiken på. Vad är problemet att man måste använda mjukvaran som är gjord till hårdvaran?
Sen så finns det fler program än itunes som klarar att lägga in låtar till en ipod, winamp tex. Itunes är bara det medföljande.

Vad gäller microsofts stämning så var det falsk marknadsföring och har inget med detta att göra.

man behöver DRIVERS till andra mp3 spelare, ingen spec mjukvara. creative har med ett program som är VÄLDIGT likt iTunes, men det är inget krav på att använda det.

bara för att Apple är mindre än microsoft så betyder det inte att dom också ska kunna bli stämda, right?

och bara för att microsoft är stort så vill man jävlas med dom?.

dålig mentalitet, bill gates har gjort mycket för att skapa det imperium han har, och vad får han för det av omvärlden? stämmningar och anklagelser, INGEN är ängla barn, alla gör saker som är oshysst, men det är världen vi lever i..

varför microsoft är så stora är ju just för att dom har lyckats skapa produkter som tilltalar många, nästan hela världen. så varför ge dom skit för det`? det är ju bara jävligt duktigt av gates å gänget å lyckas med det! eller hur?

Permalänk
Medlem

intressant ide.

lite OT: damn va det oftast är bil jämnförelse som exemplar när någon vill säga nåt =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Nej tack.

Hade det varit något annat företag än Apple, kanske, det beror på vilkoren. Det skulle aldrig falla mig in att köpa en iPod och därmed stödja Apples vrickade affärssyn.

Permalänk
Avstängd

Kan ni vara lite tysta om att Itunes har DRM-störd musik och kolla era källor innan ni gissar sönder det här forumet?

Apple Unveils Higher Quality DRM-Free Music on the iTunes Store

Källa: Apples Pressmeddelande

Visa signatur

ursäkta namnet, kommer att göras om!

Permalänk
Medlem

Men om man har ett annat behov en det som finns på iTunes då?

Ebba grön, Magnus uggla, Kent Urbans dansband, eller AlbinNdoja.

Som säkert inte finns på iTunes.

Menar synd att betala för artister du inte vill ha med och göra, eller hatar!
Det innebär att du betalar pengar till artister du föraktar, istället för att stödja dom du tycker om.
Det innebär att dom redan stora artisterna får ännu mera pengar, då vi borde gynna dom små.

Orkade inte läsa hela tråden! Så ursäkta om jag missat något.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Jag svara NEJ, då villkåren är bedrövliga!

1 Man måste skaffa en Ipod, en sådan vill jag inte ta i änns med en tång.
2 Musiken som erbjuds kommer antagligen vara DRM skadad, vilket inte jag skulle använda, om jag så fick betalt.

Man blir bara irriterad på sådana här erbjudanden

Nu var väl inte frågeställningen "skulle du kunna tänka dig att köpa en iPod och för en viss summa få oändlig tillgång till iTunes".

Utan snarare just som det står, kan man tänka sig att betala en engångssumma för att sedan ha fri tillgång till musik (och här förutsätter jag inget DRM och inget trams med temporära låtar).

Mitt svar på det är i alla fall JA.

Permalänk
Medlem

Men den förutsättningen är ju helt orealistisk...

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är en bra idé. Klart man kan klaga på itunes och ipod om man är väldigt kunnig på datorer eller audiofil.

Men när till och med min mamma klarar köpa en låt på itunes och lägga in den på sin ipod blir jag imponerad. Klart det kanske finns alternativ som är bättre ljudmässig och är mer avancerat osv, men för den normala användaren som tycker jag itunes + ipod/iphone fungerar perfekt. Inget krångel och alla klarar använda det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
Men om man har ett annat behov en det som finns på iTunes då?

Ebba grön, Magnus uggla, Kent Urbans dansband, eller AlbinNdoja.

Som säkert inte finns på iTunes.

Menar synd att betala för artister du inte vill ha med och göra, eller hatar!
Det innebär att du betalar pengar till artister du föraktar, istället för att stödja dom du tycker om.
Det innebär att dom redan stora artisterna får ännu mera pengar, då vi borde gynna dom små.

Orkade inte läsa hela tråden! Så ursäkta om jag missat något.

Ni som klagar på iTunes Stores utbud kanske ska kolla upp det först. iTunes Store har antagligen ett av dom bästa utbuden i Sverige.

Det finns 10 Ebba Grön-album, 216 Uggla-låtar. Visst är det inte lika bra utbud som i den amerikanska butiken men det finns otroligt mycket även av mindre svenska band.

Många avlåtarna är också DRM-fria och kommer i 256kbps, om du inte har en snuskitg dyr stereo märker du absolut ingen skillnad på 256kbps AAC och en CD.

Permalänk
Medlem

Jag skulle lätt kunna betala någon tusing/tusingar för att få ladda ner all musik gratis men då ska det som sagt vara i lossless-format. Skulle jag ändå spara in i längden.

Visa signatur

|< #1 Fisken i valnötslådan kände lusten att suga tomater på arbetet >|
|< #2 Bögens lutfisk suger torrt i skafferiet >|