Hybrid SLI skjuts på framtiden

Permalänk
Medlem

Nä. Det bästa är att stänga av det integrerade långsamma kortet och låta datorn ha det minnet istället för ett integrerat skitkort.
Kolla tex: http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html
Ser att en del av mina kort jag kör med just nu ligger rätt bra på listan:)
(XT1950 XTX 256 mb, XT 850 XT 256mb, Gf 7600 GT 256mb och ett 6800Le 128mb moddat till GT( jo kan voltmodda det till ultra med.))

Det kortet du föreslår är i bland dom sista fast det har 512 mb i minne !
Nu skall jag vara ärlig och tala om att jag och mina barn har 17-22 tums CRT skärmar så dom går aldrig upp över 1280x1024 i spel, så har inte behov av mera video minne.
Har 2 Reserv datorer med med GF TI4200 och GF 3 TI200 (64Mb)och dom funkar bra med DX9 och DX8 spel.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
mm... för jag tror att om man har typ 4 gig i ram och uppåt så kan man ju lätt dedikera 512 - 1024 meg till de inegrerade gaffet och kunna köpa ett gaffe som har hög prestanda och inte så mycke vga ram.

Varför? Det integrerade kortet använder sig av ditt RAM och det resulterar i att det blir långsamt. Om du vill spela i höga upplösningar måste du ha ett bra grafikkort, vilket ett integrerat kort (mängden minne spelar ingen roll) tillsammans med ett "snabbt" budgetkort inte är. Du vill ha mycket och snabbt RAM som sitter på grafikkortet om du vill lira i höga upplösningar, ingen annan stans.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boveang
Varför? Det integrerade kortet använder sig av ditt RAM och det resulterar i att det blir långsamt. Om du vill spela i höga upplösningar måste du ha ett bra grafikkort, vilket ett integrerat kort (mängden minne spelar ingen roll) tillsammans med ett "snabbt" budgetkort inte är. Du vill ha mycket och snabbt RAM som sitter på grafikkortet om du vill lira i höga upplösningar, ingen annan stans.

Sicken tur att AMDs 780G kan ha dedikerat minne.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Bra att ati får ta igen.

Är AMD efter när det är nvidia som inte får ut sina grejer?

AMD har ett mycket större utbud på idéer och försöker ta nya riskerande steg på marknaden som de oftast lyckas med. AMD står för idéerna medans de andra hänger på.

Se på den mobila markanden eller grafikprocessorerna för tv etc.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.