Scythe lanserar gigantisk processorkylare

Permalänk
Medlem

Tja, tanken med den kylaren är väll att den skall vara så tyst som möjligt, inte att den skall kyla bäst.
Har en Nexus på min Ninja som ligger på mellan 500-1000 Rpm beroende på fläkt styrningen och C&Q. Så det som hörs från burken är graffet men skall sätta in en tyst lösning. Tja i bland hör jag någon hd med. Men med tanke på att dom sitter i gummiband så är dom rätt tysta.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Nej, men jag har försökt knäcka ett moderkort och det är i princip omöjligt. Det första som händer om man böjer det tillräckligt mycket är att vissa komponenter flyger ur. Det är lättare att slå sönder det med en hammare eller liknande så att det spricker.

Det är väl flera lager med ledare i kortet som kan gå sönder innan du faktiskt ser att det knäcks?

Permalänk
Medlem

Kan man verkligen sätta den där i ett tower? Borde ju slita sönder hela brädan ju =P

Visa signatur

Bibeln var skriven av folk som trodde jorden var platt....... Så undrar man varför man tycker kristna är konstiga?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Det är väl flera lager med ledare i kortet som kan gå sönder innan du faktiskt ser att det knäcks?

Ja, men du kan ändå böja det ganska ordentligt innan nått händer. Tror tillverkarna specificerar 15 grader. Sen är ju moderkortet fastskruvat i chassiet, och då blir det ännu svårare att böja.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Åhfan, 15 grader är rätt mycket ändå

Permalänk
Medlem

Ni har väl sett nertyngda grafikkort?
Med lite tyngre kylare är de inte ovanligt att de hänger en del, bra mer än moderkortet kan (eftersom det är fastskruvat överallt).

Permalänk
Medlem

Amerikaner som designat kylaren?

Snart får vi se "större mugghållare" till datorn, känd som CD/DVD-läsaren. det kommer nog från USA det också...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Galet stor
Den väger lika mycket som min MacMini och är 100gram tyngre än min ThinkPad X40 med orginalbatteriet

Permalänk

Citat från nyheten
"På ovansidan finns en 140 mm-fläkt som snurrar i minimala 500 varv per sekund, men som ändå lyckas pumpa respektabla 29,39 kubikfot i minuten"
Det låter ju inte så värst bra, man skulle förmodligen bli döv också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ralleballe
Bara jag som tycker att den sitter konstigt på moderkortet på sista bilden?

Nej, det är du inte ensam om att tycka

Borde det inte komma något som heter "CPU kylnings hållare" snart?

Permalänk
Medlem

Jävlar, 500 varv per sekund, de e lika med 30.000 rpm, värre än den fläskigaste orkanen genom tiderna.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem

Med bara lite normalt luftflöde i datorlådan, borde inte den där kylaren fungera lika bra passivt?

Visa signatur

Jag har rest landet runt och talat med de allra kunnigaste och kompetenta personerna. Och jag kan försäkra er att datorn är en modefluga som inte kommer att hålla året ut.
"Redaktören för affärslitteratur på Prentice Hall 1957"

Permalänk
Medlem

Folk behöver visst kompensera...

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Porraz
Jävlar, 500 varv per sekund, de e lika med 30.000 rpm, värre än den fläskigaste orkanen genom tiderna.

hur kan du få 500 varv per sekund till 30 000 rpm..

står inte rpm för rounds per minute?

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk

revolutions per minute

Visa signatur

CHASSI: Addtronics 7896a | MB: DFI LanParty-UT| HDD: 1 Maxtor 80 gig @ ata133 | CPU: AMD X2 3800+ @ 2500 mhz [250*10] | [color="blue"] Minnen[/color]: Gskill 2x1024 |GFX: XFX 7800gt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
Folk behöver visst kompensera...

hah ^^,

suck, men vart e stödpinnarna till kylarn då? skulle nästan själv kunna lägga något slags stöd på min 700g tunga TRU...

Visa signatur

Before i see, i hear. Sennheiser.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akarr
hur kan du få 500 varv per sekund till 30 000 rpm..

står inte rpm för rounds per minute?

De har ju skrivit det i nyheten så det blir ju det.
60 sekunder på en minut.
500*60 = 30 000

Men visst mäter man i varv per minut, bara ett slarvfel.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Hur kan folk tycka att den är för stor?! Ingen processorkylare är för stor, bara moderkorten som är för klena.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lollol7
Hur kan folk tycka att den är för stor?! Ingen processorkylare är för stor, bara moderkorten som är för klena.

För klena kanske är att utrycka sig fel.

Ot: Fungerar väl bara om moderkortet är vänt horisontiellt?

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]