Asus Radeon HD 3870 X2 har fyra DVI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
Man måste alltså ha crossfire på (och begränsa sig till två skärmar) om man ska använda båda kärnorna på kortet?

Antar att det är samma sak som med SLI, du kommer använda båda körnorna men om du vill att de ska arbeta tillsammans för ökad prestanda kommer man bara kunna använda 2 utgångar.

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitrix
Tja, det har i.o.f. varit möjligt att köra mer än två skärmar utan att behöva använda PCI-kort ett bra tag. Ända sen SLI kom har man ju kunnat använda två st (eller fler) PCI-E 16x kort och köra fler än två skärmar.
Bara för att moderkortet har stöd för SLI/Crossfire så behöver man ju inte köra korten i det, går ju lika bra att köra dem som två enkla kort istället och då få stöd för 4 skärmar med två kort t.ex.

Iofs finns det dom med behov av mer än 2 skärmar och då passar det här kortet ypperligt?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitrix
Tja, det har i.o.f. varit möjligt att köra mer än två skärmar utan att behöva använda PCI-kort ett bra tag. Ända sen SLI kom har man ju kunnat använda två st (eller fler) PCI-E 16x kort och köra fler än två skärmar.
Bara för att moderkortet har stöd för SLI/Crossfire så behöver man ju inte köra korten i det, går ju lika bra att köra dem som två enkla kort istället och då få stöd för 4 skärmar med två kort t.ex.

Jo, det visste jag i och för sig fast här har vi ju ett kort som levererar 4 DVI istället för att ha två separata kort som förmodligen genererar mer ljudnivå, plats och eventuellt värme i datorn.

Grejen är ju också att ATis kort hanterar fler skärmar mycket bättre än vad Nvidia gör så detta skulle ju vart något som Nvidia kom med också. Ett kort som presterar bra och kan hantera fler än 2 skärmar. Hur är det med 9800GX2?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusIII
Inte för att vara en besserwisser men Gegube släppte ett kort med 4 DVI förra året.

http://www.dustinhome.se/pd_5010117127.aspx

Jo, jag var otydlig. Med X2'n från Asus kan man faktiskt spela med också och det är inget jag skulle vilja med 2600 kortet.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tri_State
Antagligen bara folk som svarat oseriöst. Tvivlar på att det är mer än 2-3 MAX på detta forumet som sitter med fler än 5 skärmar.

Finns inga "seriösa" omröstningar online. Eller ens överhuvudtaget... alla får man ta med en nypa salt.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Jag kan förstå vitsen med tre skärmar, möjligtvis med lite fantasi 4 skärmar men inte mer än så om man inte ska professionellt övervaka någon process.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

men om man har 2 skärmar, 1 projektor och en TV . Då kan ju det vara bra att Slippa koppla om allt hela tiden.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Det är ju helt underbart, det är rätt många, inkl mig själv, som kör 2st skärmar och även vill koppla datorn till tvn/projjen. Det här löser ju problemet

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
Medlem

Jag har länge väntat på ett grafikkort som stödjer tillräkligt med skärmar.
Två skärmar är på tok för lite. Ju mer workspace man har desto bättre

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tifius
Man måste alltså ha crossfire på (och begränsa sig till två skärmar) om man ska använda båda kärnorna på kortet?

Jag vet inte.. Kan iaf inte aktivera CF på mitt i CCC.. Dock har jag den "vanliga" modellen, men det ska väl inte göra någon större skillnad på den punkten.

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk

Skulle kunna vara smidigt, kör 2x skärmar + hdtv'n, måste koppla in tv'n på en av de vanliga skärmarnas ingång varje gång jag ska titta på film via datorn, helt fruktansvärt jobbigt..verkligen.

Visa signatur

Jag är inte vegetarian för att jag älskar djur, jag är vegetarian för att jag hatar växter.

Permalänk

fick reklam i brevlådan o ett motsvarande från gecube
http://sg.vr-zone.com/?i=5538

någon som vet något om d?
hittar d inte på prisjakt o inge recensioner va ja kan hitta...

kylningen ser ju ut o kunna lika bra eller bättre, i övrigt låter ja va osagt...

Visa signatur

"Get a life!" But? What lvl do I need 4 that?

Permalänk
Medlem

datorbutiken.se har fått in Gecubes kort, ser ut att ha en sjysst kylning.

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=GCRHD3870...