Permalänk
Medlem

hårig rygg....

Ok är ganska hårig av mig men inte direkt sugen på att raka mage/bröst men har även lite hår på ryggen vilket inte är så super sexigt.
Vad är det bästa sättet att få bort håret? Känner inte direkt för att gå och bli vaxad och att raka ryggen själv är ta mig fan i princip omöjligt (når men att få det bra, med rätt vinkel på bladet och så). Hur funkar hårborttagningsmedel, skulle det funka bra?

Permalänk
Medlem

Antar att du borde vaxa, det är enklast och snabbaste metoden samt att du inte får stubb av rakning lika snabbt. Blir mycket enklare om en annan person gör det åt dig kanske? Kanske på salong eller bror/syster/mamma/pappa etc.

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem

Har lite hår på ryggen jag med, kom fram till att raka är icke möjligt själv iallafall.
Köpte hem vax och ordnade hem 1st person som skulle sköta det, gick inge vidare det heller...
Har man någon som kan det riktigt så betvivlar jag inte att vaxning är bäst men utan riktig kunskap så blir det helt enkelt inte bra alls plus att det även med min höga smärttröskel gör JÄVLIGT ont.
Så inför senaste utlandsresan blev det VEET hårborttagningskräm, på med ett lager och vänta några minuter, skrapa sedan bort allt och duscha, färdigt.
Håller ju inte lika länge som vaxning men funkade.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

finns ju nån maskin som man plockar bort hår för hår med men då kommer aldrig håret tillbaka för att håret får en stöt och hårsäcken skadas så pass att den inte klarar att göra nytt hår.

tar ju litet tid men fungerar det så är det ju en engångs grej...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Har lite hår på ryggen jag med, kom fram till att raka är icke möjligt själv iallafall.
Köpte hem vax och ordnade hem 1st person som skulle sköta det, gick inge vidare det heller...
Har man någon som kan det riktigt så betvivlar jag inte att vaxning är bäst men utan riktig kunskap så blir det helt enkelt inte bra alls plus att det även med min höga smärttröskel gör JÄVLIGT ont.
Så inför senaste utlandsresan blev det VEET hårborttagningskräm, på med ett lager och vänta några minuter, skrapa sedan bort allt och duscha, färdigt.
Håller ju inte lika länge som vaxning men funkade.

Låga smärttröskel.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Har testat både vaxning och med epilator. Jag kan säga att vaxningen är som en skön sommarbris mot ryggen i jämförelse.
Hårtborttagningsmedel fungerar bra men håret återkommer rätt snabbt. En vaxning sitter i rätt länge.
Finns ju vaxremsor man kan köpa och dom fungerar då väldigt bra för mig.

Visa signatur

"Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor; snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag"
Citat: Nalle Puh

Permalänk
Medlem

Va en karl och vaxa. Det gör jag. Och man får bita ihop lite.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Jag vaxade, blev helt chockad av det. Alla gnäller så jävla mycket på att det är så smärtsamt, det var det absolut inte! Klart det känns, men inget man blir tårögd av direkt.

(gjorde det fö själv, vilket var lite jobbigt, men det gick ;D. Som en överraskning till flickvännen som gnällt på det i allt för många månader)

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem

Inte själva smärtan jag är rädd för med vaxning, verkar så bökigt bara och man behöver hjälp. Får la höra med nån polare om dom har lust att hjälpa mig

Permalänk
Hedersmedlem

Var en karl och låt det växa.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem

Fan för kallt för att ta bort vinterpälsen än

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oobum
Va en karl och vaxa. Det gör jag. Och man får bita ihop lite.

Jo vaxning och manlighet går verkligen hand i hand

Men hur funkar Veet egentligen? Bryter det kemisk ner håret eftersom "rakhyveln" är av plast?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enduro
Var en karl och låt det växa.

QFT.

Visa signatur

There is a Swedish conspiracy.
http://forum.theswedishconspiracy.com

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_padawan
QFT.

Är han möjligen metrosexuell?

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enduro
Var en karl och låt det växa.

Precis min tanke.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Jo vaxning och manlighet går verkligen hand i hand

Men hur funkar Veet egentligen? Bryter det kemisk ner håret eftersom "rakhyveln" är av plast?

Något sådant ja, när du lagt på ett lager VEET och väntat någa minuter så skrapar man bara bort allt med skrapan. Du tar alltså bara bort själva hårstrået det är inte som med vaxning att man rycker med rötterna.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk

Jag såg en sorts vante på typ tv-shop nån gång som man bara gnuggade med mot huden för att bli av med oönskad hårväxt, främst för rygg och axlar kan jag tänka mig då. Kommer dock inte ihåg vad det heter.

Om det sen är något som verkligen funkar har jag ingen aning om. Detta är inget jag lider av än Men låter klart som något jag hellre hade föredragit framför vaxning/rakning.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Jo vaxning och manlighet går verkligen hand i hand

Men hur funkar Veet egentligen? Bryter det kemisk ner håret eftersom "rakhyveln" är av plast?

Om det är manligt att ha massa hår på ryggen... Ja då vill inte jag vara manlig just ni iaf.

Majoriteten av de jag haft är klart emot rygghår

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Jag såg en sorts vante på typ tv-shop nån gång som man bara gnuggade med mot huden för att bli av med oönskad hårväxt, främst för rygg och axlar kan jag tänka mig då. Kommer dock inte ihåg vad det heter.

Om det sen är något som verkligen funkar har jag ingen aning om. Detta är inget jag lider av än Men låter klart som något jag hellre hade föredragit framför vaxning/rakning.

har oxå sett den reklamen, dock är det väl bara som att raka sig, att det kmr tillbaka ganska snabbt igen dvs:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

har aldrig träffat på en tjej som tänder på håriga ryggar.
Prova med kurdistan ?

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
har aldrig träffat på en tjej som tänder på håriga ryggar.
Prova med kurdistan ?

Nä, gillar inte tjejer med håriga ryggar

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk

é de inte så att man skall köra i 1 gång i veckan i 3 veckor för bästa reslultat med både epilator och vaxning? så man får med det håret som inte é tillräckligt långt och sen de som inte hunnit växa ut?

Så gjorde jag på rumpan iaf

Sen blir det bara fjun iaf

Visa signatur

Det underlättar ju att använda en metod som man kan!
Sry för eventuella stavfel
Citera gärna vid svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oobum
Va en karl och vaxa. Det gör jag. Och man får bita ihop lite.

ehe? va? en riktig karl vaxar inte, det är bara tjejer och fjollor som plockar bort hår.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Raka ivf inte, blir ju stubb och det lär ju vara värre..

Permalänk

Riktiga män bränner bort håret med tändare.

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
har aldrig träffat på en tjej som tänder på håriga ryggar.
Prova med kurdistan ?

Det är ju annars ett väldigt smärtsamt sätt att få bort håret.

Edit: För att vara lite ontopic.
Jag är också väldigt hårig på ryggen. Ska låta syrran göra en vaxning på ryggen inför sommaren Ser fram emot det för att känna hur det känns

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JenzA
ehe? va? en riktig karl vaxar inte, det är bara tjejer och fjollor som plockar bort hår.

You keep telling yourself that...

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oobum
Va en karl och vaxa. Det gör jag. Och man får bita ihop lite.

hur fel blev inte det där

möjligtvis bit ihop å vaxa men icke "man"

då skulle det va i sånt fall "va en karl och skit i att raka"

är nog en av de hårigaste på det här forumet å det räcker att raka skägget, resten får växa som morsan å farsan "har satt dit det"

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk

Skaffa flickvän. De hårstrån som vågar sig fram över bröstet och på ryggen slits bort så fort man kommer ut från duschen...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Skaffa flickvän. De hårstrån som vågar sig fram över bröstet och på ryggen slits bort så fort man kommer ut från duschen...

överaskningsvaxning?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP