Permalänk
Medlem

Fint test! Tycker att temperaturerna är bra i jämnförelse med storebror. Själv kör jag med Nine Hundred, och kommer nog göra det ett tag till.
Så nästa gång blir det nog ändå Twelve Hundred eller storebrodern till det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Menar du inte upptill då?

Jo förstås,,he he. Blev lite saxande fram och tillbaks där,,,då kan det bli så.

Men jag kanske är en minoritet som har datorn på golvet eller nån typ av bord som har datorn på en lågt sittande bänk-del?

Mitten-placering funkar inte alltid då usb-kabel som hänger med hdd är ibland skitkort och längst ner blir det golv-placering på usb-hdd. I överkant på chassit är det enda rätta för mig (synd att inget chassi jag köpt har det,,,va fan tänker man på ibland?,,,kollar alla möjligt specs utan att tänka på praktistka grejer).

Men men,,,man lär så länge man lever (förhoppningsvis).

/Cheese

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigCheese
Jo förstås,,he he. Blev lite saxande fram och tillbaks där,,,då kan det bli så.

Men jag kanske är en minoritet som har datorn på golvet eller nån typ av bord som har datorn på en lågt sittande bänk-del?

Mitten-placering funkar inte alltid då usb-kabel som hänger med hdd är ibland skitkort och längst ner blir det golv-placering på usb-hdd. I överkant på chassit är det enda rätta för mig (synd att inget chassi jag köpt har det,,,va fan tänker man på ibland?,,,kollar alla möjligt specs utan att tänka på praktistka grejer).

Men men,,,man lär så länge man lever (förhoppningsvis).

/Cheese

Kan säkert vara problem hur man än placerar portarna - alltid för någon.

Köp en längre sladd och problemet är ur världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigCheese
Men jag kanske är en minoritet som har datorn på golvet eller nån typ av bord som har datorn på en lågt sittande bänk-del?

Jorå, datorn på golvet förstås! ... så glömde säga att jag höll med dig

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Granis_1980
Kan säkert vara problem hur man än placerar portarna - alltid för någon.

Köp en längre sladd och problemet är ur världen.

Nja,,,problemet att jag behöver ner på golvet återstår om jag inte skaffar ett gäng sladdar för diverse datorer och usb-kompatibla produkter (dvd, ps3, förstärkare, mirkostereo) återstår. Så det är inte bara att man behöver kunna lägga hdd nånstans det är eländet att kräla på alla fyra nere i mörkret för att koppla in eländet.

Men jag kanske ska fixa en till sladd så jag slipper krypet vid en välanvänd enhet i alla fall,,,,hade faktist inte tänkt på det innan. Lite billigare än nya chassin överallt (spelpc, htpc, m.m.)

/Cheese

Visa signatur

/Anders

Permalänk

Gullig o allt, men för dyr och något för stor för att vara mATX. Skulle de ta bort den där 20cm fläkten så skulla man få plat med ett ATX mobo. Ser inte riktigt varför man ska ta mini framför storebror.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Det är fortfarande alldeles för stort, i jämförelse med P180..
Skillnaden är inte tillräckligt stor för att offra möjligheten till ATXkort..
Plus att priset är lika högt vilket är väldigt konstigt..

Mysigt att dom målat insidan svart i alla fall

Edit: jag kör med mATX chassi och mobo nu..
Nu är det för lite plats för mig, Grafikkortskylaren är enorm och tar upp en PCIplats så jag har bara plats för ett PCIkort..
Där blir det ploblem. Har både ljudkort och trådlöst närverkskort som är PCI,
Börjag bli dags att göra fler PCI-Express-saker..

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag om de undre 5.25" platserna. Jag har min burk på skrivbordet, och DVDn sitter högst upp, vilket innebär lite jobbiga armsträckningar när en skiva ska i. Det blir nog ett sånt här för mig inom en snar framtid!

Visa signatur

RetroPAL, bloggen om Retro Duo, SNES och NES i ett - http://rdpal.blogspot.com

Permalänk

Bra rescension. Hjälpte mig i valet av chassi. Blev till sist mini P180 och jag är mycket nöjd!

Har ett passivt grafikkort, corsair 450w nätagg och en stor fläns med en mycket tyst 120mm fläkt som kyler processorn och jag är MYCKET nöjd med ljudnivån.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnus Ladulås
"Att installera hårdvara i Mini P180 är något krångligare än vanligt."

"Sist men inte minst kan vi konstatera att Mini P180 egentligen inte är någon svår låda att montera i."

Som vanligt hög klass på SweNOObs recensioner

Du får gärna tramsa med felciteringar utanför SweClockers. Här ser vi helst att du låter bli.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Var o köpte den vita modellen av denna lådan idag Hitils mycke nöjd med den

För den som vill se en klok kabeldragning i lådan
http://www.sweclockers.com/album/?id=4615

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico