Corsair uppnår miljöcertifiering

Permalänk
Melding Plague

Corsair uppnår miljöcertifiering

Idag meddelade tillverkaren Corsair via ett pressmeddelande att alla deras nätaggregat hade blivit godkända enligt 80 Plus-specifikationen. Detta innebär att endast 20 procent av el-energin går förlorad i omvandlingen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

hehe, varför blir jag inte förvånad?

Permalänk
Hedersmedlem

Mitt nyinköpta VX550W blev precis ett ännu bättre köp

Permalänk

Synd att det inte finns "90" och "95" också... grader av effektivitet.

Visa signatur

[-Antec sonata III-] - [-Corsair 750 W-] - [-AMD Phenom II X4 940 @ 3700 MHZ-] - [-8 GB DDR2 800 MHZ-] - [-GIGABYTE GA-MA790X-DS4-] - [-Seagate Barracuda 7200.11 500 GB-] - [-Gigabyte Radeon 4850 (AC Accelero S1)-CROSSIFRE-Powercolor Radeon 4870-] - [-Acer 24" 2 ms 1920x1200-]

Permalänk
Medlem

är väl bara att säga grattis?

Visa signatur

P182 | TX 650W | Q6600 | EP35-DS4 | 9800 GTX 512MB | 4*1 GB PC8500 | 2x500GB int. + 500GB ext. | 24'' TFT @ 1920x1200 | G15 | DeathAdder | VHP 64-bit

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KejsarenAfSodom
Synd att det inte finns "90" och "95" också... grader av effektivitet.

Det är bara skapa de. Kan tjäna pengar på det

Permalänk

Det är ju rätt bra att alla deras nuvarande aggregat klarar de kraven. Sitter på ett HX520 som inte kunnat köras än i väntan på 9850 X4 BE.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Mitt nyinköpta VX550W blev precis ett ännu bättre köp

Word! tycker detsamma om mitt nyinköpta

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem

Har själv ett HX520W. Det är grymt tyst och driver mitt system helt utmärkt! Har iof aldrig byggt en egen dator innan den här men jag kan än så länge säga att det är bästa nätagget jag haft. Go corsair!

Ont: Vad heter miljömärket? Hoppas att de får det.

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton
Har själv ett HX520W. Det är grymt tyst och driver mitt system helt utmärkt! Har iof aldrig byggt en egen dator innan den här men jag kan än så länge säga att det är bästa nätagget jag haft. Go corsair!

Ont: Vad heter miljömärket? Hoppas att de får det.

80plus menar du, eller vad?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Krav märkt?

Permalänk
Medlem

Bra för Corsair. Dom bygger verkligen prisvärda och bra aggregat. Grattis!

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

För alla som frågar heter märkningen 80 PLUS och ses oftast på nätagget i Sonata III där många missförstått och trott att nätagget är på 80W. Sök på Sonata III så lär ni se märket.

Äger själv HX520W och det köpet blev ju bara bättre nu.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanka456
Bra för Corsair. Dom bygger verkligen prisvärda och bra aggregat. Grattis!

Ja eller dom tejpar sina logo på bra aggregat rättare sagt.

Visa signatur

1# P8Z68-V PRO GEN3 | 2500K | 8GB Corsair 1600 | Asus GTX460 | Corsair Force 60Gb | HD:5,8TB |
3dMarks [05]21726 [06]14219
2#HTPC: AMD X2 4850e | GA-MA78GM-S2H | 2gb 800Mhz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanka456
Bra för Corsair. Dom bygger verkligen prisvärda och bra aggregat. Grattis!

Mja, om man ska vara petig så är det Seasonic som bygger åt dem.

Så inte speciellt märkvärdigt att Corsairs agg också får 80-plusmärkningen.
http://www.seasonic.com/new/twevent200502.htm

Dock verkar ju Seasonic inte alls vara lika populära på retailmarknaden, men det beror nog mest på att de sätter ett lite högre pris på sina nätagg.

Eh, hur lyckades jag halvmissa ovanstående inlägg? Jaja.
Har inget direkt minne av att ha läst det men alla andra känner jag igen. Tänkte väl bort det undermedvetet eftersom jag skrev exakt samma sak.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

har också ett hx520W. Bästa nätagget ja har haft hitils, låter inget om man jäför med de andra grejjerna i datorn.

fläkten ligger runt 1100rpm.

Vad har ni på era ungefär, hx520 alltså. Kan va skojjsigt o veta:D

Permalänk
Avstängd

Att endast 20 procent av el-energin går förlorad i omvandlingen. Är inte det rätt mycket som går förlorat ändå borde vara 2% =P

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Wee nu ska de bara få¨sina minnen att funka också
Nej då jag är bara lite crankig över att mina Corsair inte funkar så bra som jag hoppats

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk

Så nu är det bara att vänta på att EU sätter ett krav på nätaggen att de ska vara så effektiva.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
Att endast 20 procent av el-energin går förlorad i omvandlingen. Är inte det rätt mycket som går förlorat ändå borde vara 2% =P

Om dom kunnat hade dom säkert gjort, bästa aggen idag ligger väll runt 85% effektivitet vid load.

Permalänk

20% är mycket för switchade nätaggregat =S

Borde gå att minska drastiskt tycker jag...

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 13th.Marine
20% är mycket för switchade nätaggregat =S

Borde gå att minska drastiskt tycker jag...

Om det skulle gå och minska drastiskt utan att priset drar iväg drastiskt skulle dem självklart gjort det?

Grattis Corsair! Äger själv ett Corsair nätagg.

Permalänk
Medlem

Äger själv ett Seasonic S12 på 380W.
Blev inte alls förvånad att det pallade med mer än vad jag någonsin kunnat drömma om.

Kvalitet rakt igenom.

Permalänk
Medlem

äger ett corsair 520w, har börjat låta lite mkt i mitt chassi nu bara, kan det vara för att det är mkt last på det? 8800GTS 3 HDDs o resten är standard så att säga:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Kanske inte konsumentklass men här har vi 93% effektivitet. Visserligen peak men jag har inte sett det någonstans i ett "vanligt" nätaggregat
http://www.supermicro.com/newsroom/pressreleases/2008/press03...

Visa signatur

Medgrundare av https://www.prisjakt.nu Driver idag sajten https://www.car.info

Permalänk
Hedersmedlem

Corsair har verkligen blivit ett bra köp nu. Själv har jag ett Hiper, men när det ger upp så blir det ett Corsair.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enduro
Corsair har verkligen blivit ett bra köp nu. Själv har jag ett Hiper, men när det ger upp så blir det ett Corsair.

Kan definitivt hålla med om att Corsairs nätagg är mycket bra! Dock så måste jag ändå påpeka att dom låter mer än Antecs Neopower. Och vid riktigt hög belastning så ska det kunna bli ännu jobbigare, så att säga.

Men Corsairs nätagg. ger bra utslag i mätningar och strömmen som levereras är väldigt stabil, mycket stabil.

En tekniker har vid ett tidigare tillfälle tittat på mig med stor förvåning då jag nämnde att jag skulle köpa in ett nätagg. på 480W. Har för mig att det var 2005. Han uttryckte följande: Du kommer inte att behöva så mycket! Jag tyckte det var väldigt lustigt, men förstår ändå litegrann hur han tänkte.

En dator som ska kunna vara i drift i minst 10 år, där måste man tänka på framtiden och många människor dom har en tendens att byta burkar lika ofta som en del byter flickvänner så att säga.

Min burk hemma har varit i drift sedan 2003, dvs. det är snart 5 år nu och det är fortfarande samma burk även fast man gjort lite uppgraderingar så att säga.

Jag har ett CorsairTX på 650W i dagsläget och detta p.g.a av att mitt kära Neopower brakade ihop efter 3 år. Lite otur alltså och garantin gick ut 3 veckor från det att den dog, så att säga.

Visa signatur

/Bear Spirit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
Att endast 20 procent av el-energin går förlorad i omvandlingen. Är inte det rätt mycket som går förlorat ändå borde vara 2% =P

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 13th.Marine
20% är mycket för switchade nätaggregat =S

Borde gå att minska drastiskt tycker jag...

80-Plus innebär att det som mest tappar 20%. Jag läste en recension på Zalman ZM-850HP som jag skall köpa snart som hade ca. 97% effektivitet i Idle eller om det var 300 watts belastning och ca. 84% i full load. Grejen är ju den att väldigt få människor (spelare och swecare också) kör i full load särskilt mycket, så köper man ett 80-Plus certificerat nätagg så är det inget fel på effektiviteten i överlag.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990