S3 Chrome 430 GT prestandatestat

Permalänk
Melding Plague

S3 Chrome 430 GT prestandatestat

Nvidia och AMD konkurrerar som vanligt med varandra på grafikkortsmarknaden. Båda tillverkarna har en hel uppsättning med produkter i butik och ofta rapporteras det om framtida modeller. Vad som däremot sällan händer är när mindre tillverkare utmanar AMD och Nvidia. Nu finns prestandatester på S3 Graphics DirectX 10.1-grafikkort Chrome 430 GT.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Yes, äntligen, dethär har vi väntat på länge nu! =D

Permalänk
Avstängd

Shit Vad Najs!

Lätt att Man Vill ha S3 grafikkort!

Permalänk
Medlem

Konkurrens är alltid bra, fast jag är lite skeptiskt mot konkurrens på denna "låga" nivå.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Hedersmedlem

YES! hoppas de kan fixa något lite kraftfullare med

Permalänk
Avstängd

Detta var spännande, det ser lovande it boys! Hoppas dom bräcker ATI :D:D:D:DD::D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Konkurrens är alltid bra, fast jag är lite skeptiskt mot konkurrens på denna "låga" nivå.

Varför inte?
99% av alla svenssons köper det sämsta kortet i en ny serie och det är där all cash finns:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk

Som Alban skriver är det i low segmenten som pengarna finns. För övrigt är det riktigt roligt och se S3 tillbaka, mer konkurrans.

Mvh Albin

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh
Shit Vad Najs!

Lätt att Man Vill ha S3 grafikkort!

du sitter ju på ett 3650 så det blir en perfekt uppgradering för dig....

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schn3ider
du sitter ju på ett 3650 så det blir en perfekt uppgradering för dig....

Tja peter!

Det är väll självklart att jag köper en till dator, för att ha S3 graffe:D

Hur Coolt som helst ju

Permalänk
Medlem

Grymt skoj att höra.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Relik 📜

Ser de till att satsa på bra funktioner för video och ett attraktivt pris tror ajg det kan bli ett riktigt fint HTPC-kort..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Problemet med S3's senaste kort har inte varit tekniken. Utan snarare brist på fungerande eller uppdaterade drivrutiner.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

aa nästan så man får ta och köpa sig ett bar för att det är S3

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt med konkkurens

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

är multicrome nått slags sli och vad är det kompatibelt med sli eller crossfire?

aha kikade runt lite

"S3 has wisely decided not to try and limit its multi-GPU solution to certain chipsets, despite the fact that S3 is owned by VIA. MultiChrome should therefore work on any motherboard with two PCI Express x16 slots, regardless of the core logic chipset onboard. Also, because it involves only low-end graphics cards, all MultiChrome configurations are "connectorless"—they don't require the use of an external dongle or bridge connection of any kind."

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Spackel
Problemet med S3's senaste kort har inte varit tekniken. Utan snarare brist på fungerande eller uppdaterade drivrutiner.

Senaste? Jag minns att vi ofta hade problem med drivrutiner runt 96-97.
Har de blivit bättre och sen sämre igen?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Får hoppas på att Crome slår igenom och att vi får se mer kort, kanske till och med i medel segmentet inom en snar framtid? Detta var mycket intressant.

Permalänk
Medlem

Nice... mitt äldsta fortfarande fungerande grafikkort är ett S3 med 2MB ram, det e kvalitetprylar... 10-12 år + och funkar fortfarande super

Permalänk
Medlem

Själv saknar jag ett bra prisvärt kort från Matrox!
Dom hade en hel del fina kort en gång i tiden men S3 har jag aldrig riktigt gillat...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Inaktiv

Nostalgi....kommer ihåg min gamla CompaQ med S3 Savage...minns när jag gick till en datorbutik och snackade och de inte ens visste vad det var för nåt Tänk om vi får se ett kort som konkurrerar High-end, vore fett coolt. Då kan man köpa S3-kort och känna sig lika emo och speciell som Linux-användare

Permalänk
Medlem

Synd att den inte är passivt kyld.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Nice... Kommer det ut många reviews på nätet och låga priser på det här kortet kommer det nog slå ordentligt på låg-segmentet

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Jag gillar/älskar Audi S3, så jag köper mig detta och säger på bilträffarna när jag kommer med min A3 att S3an står hemma

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Inaktiv

Bra fortsätt såhär!

Permalänk

Meningen "I vissa fall kan grafikkortet till och med konkurrera mot Geforce 8500 GT." säger väl allt egentligen
Men ändå kul att de kommer ut lite alternativ, om det går bra försäljningsmässigt kanske de blir taggade att utveckla lite mer high-end kort också.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk

detta + att intel ska börja tillverka = mycket utveckling bland grafikkorten

Permalänk
Medlem

jag vista inte att S3 gör graphic kortO.o jag spelar ju ett spel som dom gjortxD

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Senaste? Jag minns att vi ofta hade problem med drivrutiner runt 96-97.
Har de blivit bättre och sen sämre igen?

Syftade mer på att de förra korten som S3 lanserade inte tog fart då drivrutinerna till dem var något vidare.
Många spel krånglade grafiskt eller fungerade inte alls bra.

Tekniskt har S3 alltid haft intressanta lösningar på sina kort. Men i en branch som idag nästan
helt är spelinriktad så har man svårt att konkurera om spel krånglar med drivrutinerna.

Bara att se på ATi och nVidia, dem släpper drivrutiner titt som tätt för att åtgärda problem och buggar mot spel.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com