Windows XP Service Pack 3 snart här

Permalänk

wow... bara två år försenat. detta skulle ursprungligen släppas våren 2006.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Inaktiv

DX10 kommer nog med största chans med SP4 när OpenGL 3.0 är släppt...

Permalänk
Medlem

Varsågoda för tipset!

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tux0r
DX10 kommer nog med största chans med SP4 när OpenGL 3.0 är släppt...

Har väldigt svårt att tro att DX10 kommer till xp, då i nuläget enda anledningen jag ser att skaffa vista är just DX10. så har vista kostat över 10 miljarder dollar (tvivelaktig källa men kan tänka mig att det kostat lite ditåt) bara att utveckla.

Så ska dom då "skita" i alla dom pengarna och ge bort DX 10 "gratis", och sedan tvingas ta kritik från alla de personer som köpt vista så dom ska få tillgång till DX 10.

Enligt mig så kommer detta alltså inte ske på en miljon år, så ska man ha DX 10 så sluta vänta på att det ska få xp stöd o köp vista.

Avskaffa alla spel istället så vi studerande skulle ha mera tid att just studier och forskning istället.

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk
Medlem

Håller med Catamenia... Och undrar även om vi nånsin får (eller behöver) ett SP4 till XP?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Håller med Catamenia... Och undrar även om vi nånsin får (eller behöver) ett SP4 till XP?

Att vi får ett sp4 tror inte jag heller, men att vi inte behöver ett nytt service pack.. mja det tycker jag iaf, finns ju ingenting som heter perfekt OS, laddar ändå heldre ner en större "uppdaterings samling" med lite mellanrum än blir tjatad på dagligen att uppdatera dittan och dattan.

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk

SP4 mm då borde 3:an kommit betydligt mycke snabbare men vad jag mest undrar över är om DX 9.0C är det enda DX9 vi får se för XP osv. eller om det kommer en D eller så tror en ny uppdaterad DX9 skulle kunna göra en del för DX9 spel men ddet är väl en dröm det med nu är det väl bara DX10 som gäller

EDIT

ska man vänta till den 29:e eller prova senaste RC? vilken det är förresten

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Det vore inte helt fel om det komm till xp DX 10 ,
Jag har redan agp hd 3850 som har stöda för dx 10 .

Ja är mycket njöd med mitt grafikort .
Ja vart mycket förvånd att Crysis funger på max inställningar inga bugar eller lag i spelet

heller win xp än vista

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
SP4 mm då borde 3:an kommit betydligt mycke snabbare men vad jag mest undrar över är om DX 9.0C är det enda DX9 vi får se för XP osv. eller om det kommer en D eller så tror en ny uppdaterad DX9 skulle kunna göra en del för DX9 spel men ddet är väl en dröm det med nu är det väl bara DX10 som gäller

EDIT

ska man vänta till den 29:e eller prova senaste RC? vilken det är förresten

Jag har kört SP3 RC2 i sedan den 16:e februari och tycker det fungerar fint. Har inte stött på ett enda problem.

Jag vet inte vad andra tycker, men jag ser inte någon anledning till att köra vista om det är för spel man köper sin prestanda. Det ger sämre spelprestanda, och i princip inga maskiner klarar av att köra DX10 spel med sånna inställningar så man kan se den minimala skillnaden mellan DX9 och DX10.

Jag brukar sällan vara skeptisk mot ett nytt windows efter SP1, då de flesta buggar, kompabilitet osv. brukar vara fixat. Men med vista så vetefan.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weedel
Så sant, så sant! Jag uppgraderade nyligen till XP från Vista på min laptop, hur skönt som helst. När jag hade Vista fick jag 1-3 blåskärmar i veckan, sen jag bytte till XP, inte en enda.

hur lyckades du med att få så många bluescreen? Det är ju knappast fel på vista då, utan något som är galet. Har vista och har alldrig haft några problem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gabor29 Det vore inte helt fel om det komm till xp DX 10 , Jag har redan agp hd 3850 som har stöda för dx 10 . Ja är mycket njöd med mitt grafikort . Ja vart mycket förvånd att Crysis funger på max inställningar inga bugar eller lag i spelet heller win xp än vista

Tveksamt, mitt 8800gt klarar inte ens det. Har High, kör 1280x1024 och laggar lite, det skulle förmodligen inte göra någon större skillnad om jag klockade övriga systemet, grafikkortet är inte så kraftfullt, endå är det ett överklockat 8800gt jag har. Har testat i både XP och vista.

Permalänk
Medlem

läst de kommer forrfarand finns kvar på marknaden med xp .
Om man inte måst bytta dator , operativ system, så finns det inga orsaker till bytt operativ system som är stablit ,

vänta se så att nya operqativ systemt blir mer stabil .

ingen idde lägga masa pengar på masa nya saker ,
ha alltid en låg budget priserna faller alltid neråt

bord kunna sälja operativ system till mer normal priser Är för mycket pengar lägga på ett nytt opertiv system runt 1000 kr

Har man redan betalat dyrt för ett stabilt system

dx 10 är inget måst i dags läget att använda

man får i all fall fin grafik på nya grafikorten hd 3870

rekomandera dx 9

Visa signatur

Är dyslektiker
asus p4c800 E delux Intel 478 3.2GHzPrescott Hyper48 cup kylare Hitachi hårdisk250gb Crucial PC4000 BallistiX & Tr 500 mhz 1500 mb His 850 agp 540/1180 OCZ 700 watt Thermaltake Kandalf Super Tower Xaser VA9000BWS Plextor 716A IDE Samsung TS H352A

Permalänk
Hedersmedlem

Finns det någon källa om det kommer ut på svenska direkt eller ska man vänta en månad? Vet att det pratats om i tråden men orkar tyvärr inte kolla igenom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weedel
Så sant, så sant! Jag uppgraderade nyligen till XP från Vista på min laptop, hur skönt som helst. När jag hade Vista fick jag 1-3 blåskärmar i veckan, sen jag bytte till XP, inte en enda.

i sådana fall så har du antingen hårdvaruproblem med din dator eller uselt skrivna drivrutiner till din mjukvara. Jag har använt vista sen den första publika betan och fått EN blåskärm och det var när ena ramminnet gick sönder.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catamenia
Att vi får ett sp4 tror inte jag heller, men att vi inte behöver ett nytt service pack.. mja det tycker jag iaf, finns ju ingenting som heter perfekt OS, laddar ändå heldre ner en större "uppdaterings samling" med lite mellanrum än blir tjatad på dagligen att uppdatera dittan och dattan.

Microsoft kommer att fortsätta att fixa säkerhetsuppdateringar ett bra tag till till XP och det realistiska är att de även om ett par år klämmer ihop ett servicepack.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

humm det e den 30e i dag å jag hittar då inget sp3 på nätet

Visa signatur

ziefle

Permalänk
Medlem

Jag installerade sp3 idag, och hela skiten buggade sig direkt efter installationen, så jag fick köra Safe mode och återställa till sp2
Bra jobbat Microsoft!