Onsdagshumor: Intern musikvideo om Vista

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalleballenalle
Handen på hjärtat... Ni som säger att Vista är ren 100% skit, har ni testat det? Eller säger ni det bara för andra säger det?

Just det...

Jag använder Vista, gjort det sen några veckor efter den lanserades. Skitnöjd! Det är inte alls svårt att hålla sig borta från virus, bara du håller dig borta från okända porrsidor och serialsidor. Har hänt några gånger att jag letat fusk till spel, men då ploppar älskade NOD32 fram och tar bort skiten.

Kan man inte surfa porr med Vista så hoppar jag över det OSet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamilton83
Kan man inte surfa porr med Vista så hoppar jag över det OSet.

Det är ändå säkrare än xp.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Det är ändå säkrare än xp.

Jag var ironisk.

Ansvarar för ett 40-tal datorer med Vista här och 0% är nöjda (mig inräknad)

Permalänk
Medlem

förstår inte kritiken mot vista alls, tror snarare det är skit bakom spakarna på er som gnäller, jag har inte haft ett stabilera os sedan win2k..

Permalänk
Medlem

We're sorry, this video is no longer available.
Någon som har en alternativ länk?

*Edit: Funkar tydligen igen. Jösses vilken lam video...

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Jäklar! Fett underbett på sångaren alltså.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daweeeBD
förstår inte kritiken mot vista alls, tror snarare det är skit bakom spakarna på er som gnäller, jag har inte haft ett stabilera os sedan win2k..

Bara för att du inte förstår kritiken så betyder det inte att det är SBS.

Permalänk
Medlem

Hehehe najs vide.
Kör själv Vista32 och är grymt nöjd.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX6 |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk

Hahah, kul.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Hamilton83, orkar du snabbt berätta varför ni på ert företag är så missnöjda med vista? jag ser folk överallt dissa vista men få skriver vad problemet är. jag är nyfiken.

själv så har jag kört vista i ca 18 månader nu och det har inte krånglat för mig. just nu kör jag vista x64 med sp1 och det fungerar riktigt bra.

Visa signatur

| iMac Retina 27" | 24gb | 256gb SSD |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jahknee
Hamilton83, orkar du snabbt berätta varför ni på ert företag är så missnöjda med vista? jag ser folk överallt dissa vista men få skriver vad problemet är. jag är nyfiken.

själv så har jag kört vista i ca 18 månader nu och det har inte krånglat för mig. just nu kör jag vista x64 med sp1 och det fungerar riktigt bra.

Hängningar är det största problemet.
Drivrutiner var det näst största men det blev bättre när vi backade till 32-bit. 64 var bara att glömma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamilton83
Hängningar är det största problemet.
Drivrutiner var det näst största men det blev bättre när vi backade till 32-bit. 64 var bara att glömma.

tråkigt. :-/

själv har jag haft problem med krascher i vista en gång och då var det minnena som var kassa.

Visa signatur

| iMac Retina 27" | 24gb | 256gb SSD |

Permalänk
Medlem

*LOL* Nästan skäl nog att installera Linux eller whatever istället.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Avstängd

Propaganda film... skämt å sido, något bra med förde Vista, en musikvideo.. och även den sög

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamilton83
Kan man inte surfa porr med Vista så hoppar jag över det OSet.

Då får du hoppa över XP också, Linux är det bästa för dig i'd say.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamilton83
Hängningar är det största problemet.
Drivrutiner var det näst största men det blev bättre när vi backade till 32-bit. 64 var bara att glömma.

Händer detta fler personer? För mig har Vista aldrig hängt sig pga mjukvara. Inte heller min pappas laptop har hängt sig(bara varit lite seg), och installerade Vista hos en kompis för kanske en månad sen o han har inget att emot Vista. Iofs vet han inte ett skit om datorer men ändå.

Nå, händer detta många fler? Jag måste ha haft jävla tur

Permalänk
Medlem

Nog har dom bra sales team alltid, synd att dom inte har ett bra OS också.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

Jag använder inte Vista och jag är grymt nöjd, det kommer jag vara så länge jag låter bli/inte blir tvungen/tvingad..

Compiz äger Aero glass om och om igen..open soure ftw!

Permalänk

får se om SP1 gör så stor skillnad som det sägs! installerar det nu....

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalleballenalle
Handen på hjärtat... Ni som säger att Vista är ren 100% skit, har ni testat det? Eller säger ni det bara för andra säger det?

Just det...

Jag använder Vista, gjort det sen några veckor efter den lanserades. Skitnöjd! Det är inte alls svårt att hålla sig borta från virus, bara du håller dig borta från okända porrsidor och serialsidor. Har hänt några gånger att jag letat fusk till spel, men då ploppar älskade NOD32 fram och tar bort skiten.

jag är en av dom som faktiskt hatar vista, skaffade mig vista homepremium 2 veckor efter launch och har bara haft en jävla massa problem.
sitter nu på xp som är så mycket mer stabilt.
visst sp1 kanske fixar lite men windows är windows...
(säger inte att xp är felfritt)
hade det inte varit för directx så hade jag aldrig rört skiten.

Visa signatur

PC HOS MOR:CPU:E6750 2.66GHz MOBO:Asus STRIKER II FORMULA nForce 780i SLI RAM:4XKingmax 1024MB PC2-8500 1066MHz GPU:Inno3D GeForce 8800GTS 512MB PSU:MUSHKIN
650watt.
PC HOS FAR:CPU:PENTIUM D 2.80GHz MOBO: ASUS P5VD2-X RAM:1GB GPU:7300GT PSU:400watt

Permalänk
Medlem

ganska kul video
har vista tycker det är ganska bra

Permalänk
Medlem

korprock is teh shit!

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem

har kört vista 64 bit ända sedan den släpptes i sverge har funkat mycke bra . har alltid hoppat på nytt operativ system så fort de kommit gillar utmaningen . vin 95 vin95B vin 98 Windows 98 Second Edition
Windows 2000 Windows XP Windows XP Media Center Edition
Microsoft Windows Vista Home Premium Sve OEM 64bit .

tycker att vista klarar sig mycke bra har haft väldigt lite problem med detta operativsystem om man ska jämföra me dom andra operativen o första årett man kört det.

mitt ända ricktigt stora pråblem med vista är att ljudet i vista suger de är inte klokt att dom inte kann fixa ljudet i detta operativ system...
ljudet suger

ska man värkligen behöva skaffa en förstärkare för att kunna höja volymen lite ??????????????????????? ljudet är väll det ända som iriterar mig i vista :/

Permalänk
Medlem

Vadå ljudet suger? Funkar hur bra som helst för mig sitter på ett Xonare D2x nu och har aldrig haft så bra ljud med en dator innan.

Tror nog att det är ett isolerat problem med din hårdvara eller drivrutiner.

Jag har oxå varit på vista 64 sedan det släppts och haft NOLL problem. Många saker går bättre faktiskt. Det enda man behövde tänka på var om det fanns bra drivrutiner. Men de som inte kollade upp detta innan de installerade får skylla sig själva.

Vista har varit hur stabilt som helst för mig.

Permalänk
Medlem

Har kör Vista sedan lansering och även testat ett par beta versioner. Mitt största problem har konstant varit dem ganska usla Vista 64 drivrutinerna från nvidia. Det har fixats på senare tid men i början var dem verkligen inget att hurra för.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
det har aldrig slagit dig att "bling bling" stängs av när man startar spel? Om du får en 20-50% drop (vilket jag verkligen hoppas att du har testat dig fram till och inte bara slänger ur dig i ett allmänt anti-vista snack) så beror det med stor sannolikhet även på dåligt programmerade spel och dåligt programmerade grafikdrivrutiner eller något liknande. En liten försämring kan man kanske förvänta sig men inte så stor.

Ok, du kanske förstår mig bättre med lite fakta. Jag vet vad jag pratar om då jag har gett Vista fler än en chans men än så länge har det inte blivit bättre när det gäller spel. Visst det kan vara stor skillnad från spel till spel men vad ska man göra då man gillar ett spel som inte är Vista optimerad?!

Personligen så har jag en Gecube HD3850 och spelar i 1600x1200. Du kan hitta en review på kortet här: http://www.tweaktown.com/reviews/1260/1/page_1_introduction/i...

Om vi då tittar på exempelvis Company of Heroes, vilket är det spelet som jag idag spelar mest, så kan du se följande siffror:

Windows Vista avg. FPS (1600x1200) - 44 FPS
WinXP avg. FPS (1600x1200) - 103 FPS (mer än det dubbla)

Crysis är ett annat spel jag lirar och den förlorar ca. 15% i Vista SP1 jämfört med XP (http://blogs.zdnet.com/hardware/?p=1390&page=2) Eftersom Crysis är redan så enormt krävande som den redan är så kan 15% innebära ganska mycket för de flesta datorer.

Listan kan göras lång. En annan jämnförelse kan du hitta på :
http://www.tomshardware.com/reviews/xp-vs-vista,1531-4.html

Där ser du att FEAR förlorar 10% medan UT 2004 förlorar hela 30% på att köras i Vista.

Men visst finns det enstaka spel som faktiskt gillar Vista. Oblivion är en av de få men tyvärr så spelar jag inte det. Bottom line är att de flesta spel gillar inte Vista och det hoppas jag att du förstår bättre nu. Situationen kanske förändras i framtiden men varför sitta och vänta på bättre tider istället för att köra XP och säkerställa att man får mest utav sin dator <b>idag</b>?!?!

Jag slänger inte ur mig anti Vista snack utan jag slänger ur mig fakta. Jag har provat Vista gång på gång eftersom jag verkligen vill att den ska fungera men gång på gång så har man blivit besviken på gamming delen och hamnat därför tillbaka till XP.

Visa signatur

Mmmarabou

Permalänk
Medlem

Bytte till Vista x64 för en vecka sen, så jag kunde utnyttja all ram.

Och nog är det snabbare än xp på allt! Det som är en besvikelse är ju dock att spelen inte flyter bättre på Vista vilket var utlovat från första början med dx10.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Molor
blablabla...

ska man värkligen behöva skaffa en förstärkare för att kunna höja volymen lite ??????????????????????? ljudet är väll det ända som iriterar mig i vista :/

Hmm! tror inte det beror enbart på Vista!

Jag sitter med 2% i volym... går jag över 10% går det över bristningsgränsen 3 gånger om, jag sitter förvisso med Headset men det ska ju inte göra så stor skillnad!

fast jag hade liknande problem med min förra dator (xp)... störigt när man inte kan skruva upp mer o det ändå fortfarande inte hörs!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Bytte till Vista x64 för en vecka sen, så jag kunde utnyttja all ram.

Du vet att 64-bitar drar mer minne än 32-bitars va? Så med bara 4 gb minne som du har så förlorar man snarare minne än vinner...

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Hej, undrar varför jag ska byta bort xp mot Vista?

Har en del punkter som ska övervägas!

Räcker 1Gig minne ?
Kommer allting gå fortare med vista ?
Fungerar surfandet,torrentandet,spelandet bättre med vista?
Drar min laptop mer ström när jag använder vista?
Behöver jag inom snar framtid ha ett OP som kan addressera +3gb minne?

Verkar bara vara "inne" killarna som har och snackar bra om vista.
Tror själv jag hänger kvar på XP med sp3:an ett tag (då xp+sp3 ska vara kvickare änn vista+sp1)
Men kan någon övertyga mig varför jag ska lägga ut ett par tusenlappar så...

Visa signatur

Msi Z87-G41, i5 4670K, Asus Strix Gaming GTX 1070, Corsair 2x4096 mb 1600Mhz Vengeance, ssd disk Intel 520 180Gb, Corsair CX 600W, Chieftec chassi, Win 7.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dansk1
Hej, undrar varför jag ska byta bort xp mot Vista?

Har en del punkter som ska övervägas!

Räcker 1Gig minne ?
Beror ju på såklart, men det är absolut inget att rekomendera!

Kommer allting gå fortare med vista ?
Nej

Fungerar surfandet,torrentandet,spelandet bättre med vista?
Nej, spelandet är väll sämre, om man märker skillnad, mkt som inte är kompatibelt med vista då det fortfarande kan klassas som ett nytt os, torrenter tror jag inte skilljer och detsamma med surfandet

Drar min laptop mer ström när jag använder vista?
Det skulle jag tro då vista använder mer resurser, men jag vet inte helt säkert, men det låter logiskt om den skulle dra mer

Behöver jag inom snar framtid ha ett OP som kan addressera +3gb minne?
Beror på vad du gör på din dator...

Verkar bara vara "inne" killarna som har och snackar bra om vista.
Tror själv jag hänger kvar på XP med sp3:an ett tag (då xp+sp3 ska vara kvickare änn vista+sp1)
Men kan någon övertyga mig varför jag ska lägga ut ett par tusenlappar så...

Stay XP /Vista och XP erfaren

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w