Officiell lansering av Asus Eee-900

Permalänk
Medlem

Jag som nyss beställt en laptop!
Undra om man ska avboka i beställa denna skönhet, kostar ju INGENTING typ :)'
EDIT; Denna har väl inbyggt Mobilt Bredband väl? =/

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Medlem

Blir nog en tripp till usa o inhandla en sån här till sommarn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Operatören

EDIT; Denna har väl inbyggt Mobilt Bredband väl? =/

Nej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Jag håller med. Att skicka med ett SD-kort gör ju inget bättre förutom dyrare till slutkunden. Otroligt larvigt om jag får räkna lite själv.Jag antar att man får ett 8GB kort eller liknande om man väljer Windows XP och 16GB SD om man väljer Linux. Jag tror inte att skillnaden i priset på SD-korten är samma som en Windows XP-licens.

Nu blev jag lite besviken på Asus.

Det är inget SD-kort på 8 resp. 16GB som följer med utan en extra SSD. Kolla bilderna i VR-zones forum. http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=262696&page=17

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av d98jh
Det är inget SD-kort på 8 resp. 16GB som följer med utan en extra SSD. Kolla bilderna i VR-zones forum. http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=262696&page=17

synd, funderade på att installera 3g kortet på pci-e platsen... blir till att leta upp nån som kan löda för att slippa ha modemet utstickandes. men det possitiva är att det finns plats för att använda SD kort. 30 GB borde ju räcka och behöver man mer kan man skaffa extern via usb eller router.

Permalänk
Medlem

Vafan?! Var står det att ett 16gb sd kort följer med?! Det är väl ändå 20gb intern ssd? Dessutom är inte 900mhz standard utan nu kan man välja i bios officiellt!!!!!
Precis som med 0501 bioset eller vad det nu heter. Jag själv använder eeectl, ännu bättre än 900´ans bios för då kan man ändra direkt i windows.

Det kommer att komma en version med 3g inbyggt i höst om det går som planerat.

900 serien är dessutom ganska så feta i jämförelse med 700 serien så jag hoppas att 700 kommer att finnas med Atom senare.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

hoppas det kommer gå att para ihop intel Atom med ett intel x3100 (eller bättre) grafik chipset senare...

även om intel x3100/x4500 IGPerna är budget lösningar för directx10 stöd så vore det lätt värt en extra hundring eller två när eee900 redan blir så dyr, för att få bättre stöd för windows vista men framförallt för att prestandan blir flera gånger bättre i spel till den grad att BF2 ska fungera ok på lägsta inställningar... samt bättre videoacceleration om man vill använda den som ett mobilt media center...

Permalänk
Medlem

Re: Officiell lansering av Asus Eee-900

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Mobila bredband blir allt vanligare i Sverige och nu lagom till sommaren önskar troligen många att de hade en liten och lätt dator de kunde kombinera med detta för att kunna fortsätta läsa på SweClockers i sin sommarstuga eller husvagn. Till dessa ändamål är de så kallade minidatorerna perfekta, och Asus har idag lanserat andra generationen av sin populära Eee-modell.

Läs nyheten

sommar???!!
vad dillar skribenten om?
har vi TUR så finns denna maskin tillgänglig i sverige till Julhelgen

Permalänk
Inaktiv

finns lite till jag önskar innan jag köper en EEE.

först, och viktigast, inbyggt 3g modem.

andra, snäppet bättre upplösning. 1024*600 är i det minsta laget. Men eventuellt kan jag klara mig utan det.