Asus Radeon HD 3850 X2 redan i april

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Crossfire skalar inte bättre Borka. Blade har rätt här. Crossfire skalade bättre men inte längre. SLI har gått om nu med några procent överlag. Kolla upp alla nyare tester från diverse och du ser själv.

Alltså HD3870X2 kan inte maxxa Crysis över huvudtaget med ett ordentligt vad de flesta skulle kalla för flyt. Men självklart finns det undantag då vi alla är olika. Du kanske tycker det flyter med en ingame fps om 10-15 eller kanske 20-25fps vilket inte jag tycker i alla fall. Jag vill nog ha en 45-55fps i Crysis för att det skall flyta fint men det är ju jag och jag är inte som du. Men att skriva att HD3870X2 får Crysis att flyta max ingame är ju vad du tycker, inte hur det är Borka.

http://www.sweclockers.com/imagebank/plot/200803/Crysisdx1000...
Jag skulle inte ens vilja påstå att det flyter med ett 9800GX2 enligt bilden här som är från Sweclockers senaste test som för övrigt kör över HD3870X2 med hästlängder.

Vi tar och tittar på ett annat exempel på hur ett 9800GTX kan prestera i Crysis bara för att byta test. Jag vill inte att du skriver "Testet är inte korrekt, O.K, Hundra procentigt" utan jag vill att du förklarar varför Tomshwardware får bättre resultat på sitt test jämfört med Sweclockers test. Drivrutinerna är detsamma:

http://images.tomshardware.com/2008/04/01/nvidia_geforce_9800...

Som jag skrev i en annan tråd här så är du väldigt Duktig på att först skriva att tester är X och Y och sedan Y och X, du vänder 180* liksom. När jag länkade Sweclockers test så passade det inte och inte heller de andra nio testerna. Men nu när 9800GTX presterade sämre än HD3870X2 så passade Sweclockers test mycket bra att utgå från. Hur kommer det sig Borka? Varför ändrade du dig? Du är lite som - " När det passar " typen. Låt bli med det för du överlever inte länge med den attityden.

Mvh

vad händer om man kör lägre upplösning ,får man fler fps då eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imortalse
vad händer om man kör lägre upplösning ,får man fler fps då eller?

Ja. Lägre upplösningar kräver inte lika mycket för komponenterna att driva (förutom processorn i de flesta fall) så det brukar resultera til högre FPS.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd

jag brukar köra med 1280x1024 men jag spelar ju bara joint ops.

Permalänk
Inaktiv

Har det kommit nåt nytt om det här kortet?

Inte bra för Asus om 4x00-serien kommer i Maj

Permalänk
Medlem

ja har det kommit nått nytt om det? har inte sett ett smak.

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jays_swe
ja har det kommit nått nytt om det? har inte sett ett smak.

Asus kom nog på att de kommer misslyckas. Med Rv770 runt kröken tror jag knappast två RV670Pro kan komma särskilt långt och samtidigt bevara en god prisbild med en extra dyr kylare.

Desto mindre vi ser av detta kortet desto bättre.

Permalänk
Medlem

dom kanske gör ett försök med 4850:)

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.