Windows XP Service Pack 3 redo att släppas

Permalänk

Har ingen här subscribat till msdn?

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

Och vart tog all prestandarelaterad info vägen om SP3... Det var tal om 10% högre prestanda i diverse tillämpningar. Nu snackas det bara om bugg och säkerhetsfixar. Och vista är skräp. Enda vettiga Microsoft har är Windows 2003 Server.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

2good4you: Precis. Fast XP är fortfarande snabbare än Vista ju.

Permalänk
Medlem

Som det är sagt så kommer sp3 på tisdag (29/4), då även i Svensk version, så ska troligtvis inte bli någon väntan!

källa: www.alltomxp.se

Permalänk
Medlem

Microsoft vill inte ta fram att de förbättrat prestandan i XP då det får Vista att se ännu sämre ut...

Permalänk
Medlem

om man nu försöker öppna webläsare, ircklient, msn, dc och något mer samtidigt så tokäger vista xp vad ni än tror.

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
2good4you: Precis. Fast XP är fortfarande snabbare än Vista ju.

Håller jag inte med om.
Vista är lika snabbt på min dator iaf

Fast när jag testade det för ett halvår sen var det iofs inte så.

Permalänk

Hallååååå hallååå? Vad är detta om att gå tillbaka till XP för ett litet service pack? Jag är inte direkt påläst kanske någon annan kan informera mig om vad som är så bra med det. jag tror mer att det är "känslan" av något nytt samt en uppdatering som får folk att hoppa i taket. Det känns alltid bra att uppdatera drivor, bios osv men ofta är det mer en placeboeffekt och inget händer i praktiken. Jag kör XP och har ingen vilja tt byta till Vista mestadels eftersom allt funkar perfa i XP och klart jag ser fram emot service pack 3 men jag tar det med en stor nypa salt. Säkerhet och buggar är för mig inget direkt viktigt men om det nu skulle finnas nån slags prestandaökning implementerad så skulle det vara toppen. Det är hemskt att se hur detta forum har gått ner sig dem senaste åren, för mycket okunniga människor som basunerar ut sig att veta allt, antagligen för mycket unga som har transfererat från fz.se kanske? Jag har slutat läsa forumet där, dock så tycker jag Sweclockers fortfarande har en rät tbred bas av användare insatta i ämnet som kan sin sak. Men som sagt det är trist att läsa såna kommentarer som den i bärjan av denna tråd. (Kanske nån har lust att kommentera min stavning?) ......

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe|Intel Core 2 Duo E6600@3.2GHz|Corsair 4gb DDR2 800@890MHz|Geforce GTX 260

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Melancholyman
Hallååååå hallååå? Vad är detta om att gå tillbaka till XP för ett litet service pack? Jag är inte direkt påläst kanske någon annan kan informera mig om vad som är så bra med det. jag tror mer att det är "känslan" av något nytt samt en uppdatering som får folk att hoppa i taket. Det känns alltid bra att uppdatera drivor, bios osv men ofta är det mer en placeboeffekt och inget händer i praktiken. Jag kör XP och har ingen vilja tt byta till Vista mestadels eftersom allt funkar perfa i XP och klart jag ser fram emot service pack 3 men jag tar det med en stor nypa salt. Säkerhet och buggar är för mig inget direkt viktigt men om det nu skulle finnas nån slags prestandaökning implementerad så skulle det vara toppen. Det är hemskt att se hur detta forum har gått ner sig dem senaste åren, för mycket okunniga människor som basunerar ut sig att veta allt, antagligen för mycket unga som har transfererat från fz.se kanske? Jag har slutat läsa forumet där, dock så tycker jag Sweclockers fortfarande har en rät tbred bas av användare insatta i ämnet som kan sin sak. Men som sagt det är trist att läsa såna kommentarer som den i bärjan av denna tråd. (Kanske nån har lust att kommentera min stavning?) ......

Vilka är det som har "hoppat i taket"? Har inte sett en enda som reagerat på sånt sätt i denna tråd om SP3. Jag tycker mest att det är as skönt att bara behöva tanka SP3 vid nästa installation av XP istället för att ladda ner uppdatering efter uppdatering.
Sen så har jag för mig att det skulle bli nån liten förbättring med säkerheten eller nått i XP, vilket är positivt, men egentiligen är det enda jag är glad över är att få alla uppdateringar direkt.

Nu vet jag inte om du var seriös med "Kanske nån har lust att kommentera min stavning?", eller om du bara var sarkastisk, men om du inte var det så är det radbyten det enda att klaga på, men annars spelar det ingen roll. Dyslexi eller obegåvning, mig gör de det samma, bara man fattar vad folk menar...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Vilka är det som har "hoppat i taket"? Har inte sett en enda som reagerat på sånt sätt i denna tråd om SP3. Jag tycker mest att det är as skönt att bara behöva tanka SP3 vid nästa installation av XP istället för att ladda ner uppdatering efter uppdatering.
Sen så har jag för mig att det skulle bli nån liten förbättring med säkerheten eller nått i XP, vilket är positivt, men egentiligen är det enda jag är glad över är att få alla uppdateringar direkt.

Nu vet jag itne om du var seriös med "Kanske nån har lust att kommentera min stavning?", eller om du bara var sakrastisk, men om du inte var det så är radbyten som är det ända att kalga på, men annars spelar det ingen roll. Dyslexi eller obegåvning, mig gör de det samma, bara man fattar vad folk menar...

Att överväga att byta operativsystem helt för en uppdatering kallar jag hoppa i taket.

O ja jag var sarkastisk angående min stavning

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe|Intel Core 2 Duo E6600@3.2GHz|Corsair 4gb DDR2 800@890MHz|Geforce GTX 260

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
ohh NOOBS som är kvar i xp får en update

Vad har noob med operatisystem att göra?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
2good4you: Precis. Fast XP är fortfarande snabbare än Vista ju.

Absolut. Roliga är att det finns folk som hävdar emot det. Jag har testat många versioner av Vista, även SP1 och jämfört och det är klart segare. Min dator är långt ifrån seg i OS också med en 3.6GHz X2 och 4GB minne. Vista är skräp.

Sen har 2003 server funktioner som PAE och inte begränsat till 4GB som XP är. Funktioner som NUMA stöds också. Känns som att jag klarar mig på 2003 Server i minst 10år till, speciellt x64 utgåvan.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk

någon som har provkört SP3 än?
Ska tankar nog ner den på jobbet imorgon, vi är nämligen mäng licence kund

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Och vart tog all prestandarelaterad info vägen om SP3... Det var tal om 10% högre prestanda i diverse tillämpningar. Nu snackas det bara om bugg och säkerhetsfixar. Och vista är skräp. Enda vettiga Microsoft har är Windows 2003 Server.

Tycker inte Windows 2000 är så dåligt heller

Varför kan dom inte göra multispråk version av SP3 istället för flera stycken versioner?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Tycker inte Windows 2000 är så dåligt heller

Varför kan dom inte göra multispråk version av SP3 istället för flera stycken versioner?

Håller, dock så jävlas dom med vissa uppdateringar till Windows 2000 och försöker skrota det långsamt. Windows 2000 Advanced Server är mycket omtyckt av mig. Windows 2003 är dock en vettig uppgradering vilket Vista inte är. Sen kommer knappast Server 2008 inte ha så mycket att komma med mot Server 2003 tror jag.

Skulle tro att det beror på att filstorleken blir för stor med en flerspråksutgåva av SP3.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Melancholyman

O ja jag var sarkastisk angående min stavning

Ok hehe Som du kan se så stavar jag ganska illa jag med. Fast jag vet hur de flesta ord jag stavar fel faktiskt stavas. Det är bara det att jag är för lat att gå igenom mitt inlägg innan jag trycker på "skicka".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Ok hehe Som du kan se så stavar jag ganska illa jag med. Fast jag vet hur de flesta ord jag stavar fel faktiskt stavas. Det är bara det att jag är för lat att gå igenom mitt inlägg innan jag trycker på "skicka".

Samma här ) O autocorrection som finns i firefox funkar jue bare på englsk :S

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe|Intel Core 2 Duo E6600@3.2GHz|Corsair 4gb DDR2 800@890MHz|Geforce GTX 260

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Sen kommer knappast Server 2008 inte ha så mycket att komma med mot Server 2003 tror jag.

Här har du fel. Windows Server 2008 innehåller många efterlängtade funktioner som man saknat i 2003. Kombinationen Windows Server 2008 SP1 (RTM innehåller SP1 pga samma kodbas som Vista SP1) och Windows Vista SP1 är underbar. Prova och bedöm själv.

Permalänk
Medlem

På tiden, tur att man kör en engelsk version av XP just nu. Hursomhelst , någon som vet om man kommer vara tvungen att validera XP med Genuine tool eller dylikt?

Visa signatur

FT02B | Z68 Extreme7 | 2600K @ 4.6GHz + 212 Evo | HD7950 | 16GB 1866Mhz CL9 | SP-SS750M
Naos 7000, M65, 5K, MX518 | TK Blue + Rapid Black
Vaio Pro 13" (Mint) | Elitebook 2540p (Arch)

Permalänk
Medlem

Men vi som får uppdateringar dagligen nästan, bör ju ha SP3 redan. ?
Eller är det något nytt, annat än säkerheten osov.
Är trött nu och har svårt att tänka.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Melancholyman
autocorrection som finns i firefox funkar jue bare på englsk

Off topic:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3064

Högerklicka sedan i textfältet och välj "Languages" -> "Swedish" (vet inte vad menyraderna heter på svenska). Kan säga att det inte funkar perfekt, t.ex. tycker den att "menyvalen" ska stavas "metnyvalen", vilket jag inte vet vad det är, och föreslår särskrivning (t.o.m. på ordet särskrivning).

On topic:
Det enda som får mig att se fram emot SP3 är att man slipper lägga in så himla många uppdateringar när man gör en nyinstallation, och när jag nu inte har haft anledning att installera om XP på fyra år verkar den nyttan avlägsen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xian
Här har du fel. Windows Server 2008 innehåller många efterlängtade funktioner som man saknat i 2003. Kombinationen Windows Server 2008 SP1 (RTM innehåller SP1 pga samma kodbas som Vista SP1) och Windows Vista SP1 är underbar. Prova och bedöm själv.

Skiter i dom funktioner som skiljer. Det mesta finns att lösa på hård/3'e parts mjukvaruväg. I ren prestanda så tror jag inte det har en suck. Ta Server 2003 Datacenter x64 Edition och jämför på..

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Skiter i dom funktioner som skiljer. Det mesta finns att lösa på hård/3'e parts mjukvaruväg. I ren prestanda så tror jag inte det har en suck. Ta Server 2003 Datacenter x64 Edition och jämför på..

Jag har inte provat datacenter ännu eftersom den har en massa funktioner som jag ine haft nytta av. Däremot har jag provat Enterprise x64 och jämfört 2003 versionen. Så länge man har en hyfsat modern server och rejält med minne så upplever jag 2008 som betydligt kvickare (speciellt Core versionen). Har testat RDP, IIS7 + PHP + MySQL, DFSR, Exchange 2007 och rena filkopieringar över nätverket. Visst finns det optimeringar att göra och det kommer ta lång tid innan företagen byter från 2003. Men så har det ju alltid varit med Windows Server sedan NT. Självklart går det mesta att lösa med tredjepartsprogram men det är ju precis det man, av olika skäl, vill slippa. Sen finns det saker som inte går att lösa den vägen, t ex server core som jag ser som en liten revolution även om det finns utrymme för förbättringar. Alternativet har alltid varit något annat OS än Windows tidigare, nu är det inte längre så.

Permalänk
Medlem

Spänner er som vanligt.

Permalänk
Hedersmedlem

Ja man väntar med spänning.
Själv kör jag Vista men morbror har en lite äldre dator med svenskt XP home edition OEM med SP2.
Men windows genuine advantage bara VÄGRAR installera sig. Jag frågade i forumet och fix tips men inget hjälpte. Det säger alltså inte något om piratkopia (vilket det inte är) utan windows update när den ska hämta WGA säger att installationen misslyckades etc. Jag har såklart testat med nyaste stand-alone av WGA med.
Jag hoppas SP3 kan en gång för alla trycka in det där. Jag orkar inte installera om deras burk bara för att få windows update att fungera.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Absolut. Roliga är att det finns folk som hävdar emot det. Jag har testat många versioner av Vista, även SP1 och jämfört och det är klart segare. Min dator är långt ifrån seg i OS också med en 3.6GHz X2 och 4GB minne. Vista är skräp.

Sen har 2003 server funktioner som PAE och inte begränsat till 4GB som XP är. Funktioner som NUMA stöds också. Känns som att jag klarar mig på 2003 Server i minst 10år till, speciellt x64 utgåvan.

förstår inte du måste ha otur mitt vista flyter kanon!

Edit nån som vet om det går beställa skiva som et gick med sp2?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Ja man väntar med spänning.
Själv kör jag Vista men morbror har en lite äldre dator med svenskt XP home edition OEM med SP2.
Men windows genuine advantage bara VÄGRAR installera sig. Jag frågade i forumet och fix tips men inget hjälpte. Det säger alltså inte något om piratkopia (vilket det inte är) utan windows update när den ska hämta WGA säger att installationen misslyckades etc. Jag har såklart testat med nyaste stand-alone av WGA med.
Jag hoppas SP3 kan en gång för alla trycka in det där. Jag orkar inte installera om deras burk bara för att få windows update att fungera.

Ingen funktion som är avstängd med programet XP Antispy? i såna fall så kanske det inte går att uppgradera

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Inaktiv

Borde gå att uppgradera om man laddar ner SP3 separat.
Dock kanske man behöver en genuine kopia till den, men sen är det ju bara att bränna ut antar jag

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Ingen funktion som är avstängd med programet XP Antispy? i såna fall så kanske det inte går att uppgradera

Nej XP Antispy har jag inte använt.

Tråden där jag beskrev det närmare är här, om någon har någon ny lösning.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Varför inte? det är ju inget speciellt som händer iom SP3.

Över 1000 buggfixar och lite annat, kanske inget men det är alltid kul med en ny Service pack!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64